צילום: file404 / shutterstock.com

מה מקור ריחות הצחנה בלילות האחרונים?

תושבי השכונות המזרחיות מתלוננים בימים האחרונים על ריחות צחנה עזים. בעקבות התלונות פנתה עיריית חולון למשרד להגנת הסביבה

פורסם בתאריך: 19.11.19 15:00

תושבי חולון, בעיקר מהשכונות המזרחיות, מדווחים כי בלילות האחרונים מורגשים ריחות חזקים ולא נעימים באוויר. לדבריהם, המפגע הסביבתי מוכר להם, כאשר מורגשים ריחות רעים באוויר מדי כמה ימים או מספר שבועות. אולם בשבוע האחרון תדירות הריחות העזים המורגשים עלתה בצורה ניכרת.



אמש (שני) הורגשו בשכונת קריית שרת ריחות חזקים של אשפה באוויר. גם בשכונת נאות יהודית הסמוכה ואף מאזורים רחוקים יותר התלוננו על המפגע. כמה מהתושבים העלו את הנושא ברשתות החברתיות וניסו להבין מהו מקור הריח.

"כל הלילה היה ריח סירחון בקריית שרת, ממש בלתי נסבל", ציינה תושבת השכונה.

"תושבי שכונת נאות יהודית ממש סובלים וכל הבית סגור, אבל זה לא עוזר. הריח נכנס לבית", הוסיפה תושבת נאות יהודית.

ההשערה שעלתה בקרב תושבים רבים היא כי מקור הריח הרע מגיע מאתר הפסולת בחירייה, בעקבות הרוחות העזות שנשבו בימים האחרונים.

בעבר ובמשך עשרות שנים שימש האתר להטמנת הפסולת של כל ערי גוש דן והיווה למפגע סביבתי אשר יצר תל בגובה 60 מטר, העשוי אשפה. לפני 21 שנים הופסקה הטמנת הפסולת באתר, דבר שהוריד את היקף מפגע הריחות הנפלטים מהר האשפה בצורה משמעותית אשר משמש כיום כאתר ביקור.

כיום פועל באתר חירייה מרכז לאיסוף ומיון אשפה, אליו מועברת כל הפסולת של ערי גוש דן, טרם שליחתה אל מסלולי מחזור או אל אתרי הטמנה בדרום. מן המתקנים של מרכז המיון נפלטים לעתים ריחות חזקים אשר מורגשים היטב בכביש 4 הסמוך.

התושבים בחולון הסובלים ממפגע הריחות, סיפרו כי פנו למוקד העירוני בנושא. יחד עם זאת, גם תושבים המתגוררים בשכונות מרוחקות יותר כמו נאות שושנים וגרין, דיווחו על ריחות חזקים שהורגשו סמוך לבתיהם, אתמול בשעות הערב.

כך, למשל, סיפרה ל"השקמה חולון" תושבת רחוב דב הוז: "זה כמה ימים שהיה יחסית לייט. אתמול בערב ירדתי לקנות משהו, וממש אי אפשר היה לנשום. היה ריח חריף מאוד. הבן שלי גם לא הבין מה זה. בדקנו אם הביוב של אחד הבניינים התפוצץ. אבל לא. נכנסתי וסגרתי את כל החלונות. זה היה בסביבות שמונה בערב. זה נמשך כמעט שעה ואז נעלם".

השערה אחרת אשר הועלתה בקרב תושבים היא כי ייתכן ומקור הריח מגיע בכלל מכיוון בית הספר החקלאי מקווה ישראל, שבו פועל משק פעיל. וכי בעקבות הגשם האחרון החלה האדמה לפלוט ריח. מבית הספר נמסר כי "המשק החקלאי במקווה ישראל נמצא במעקב יום יומי וכל הטיפול בחיות המשק עומד בתקנים של המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות".

בנוסף פועלים מסביב לחולון אתרי איסוף פסולת אשר גם מהם עלול להיות מופץ ריח בחסות הרוחות. יחד עם זאת קשה לדעת האם כל הריחות המדוברים הגיעו ממקור אחד או מכמה, לרבות אתר חירייה.

עיריית חולון אישרה כי היא מודעת לבעיית הריחות ומסרה: "בעיריית חולון מודעים לכך וכבר נעשתה פנייה למשרד להגנת הסביבה לבדוק את הנושא".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד להגנת הסביבה מטפל בנושא מפגעי הריח המתמשכים הנגרמים מפעילות העסקים במתחם חירייה, ולסבל הנגרם לתושבים. המשרד מפקח באופן שוטף אחר עמידת המתקנים הפועלים במתחם חירייה בתנאי רישיון העסק שניתנו להם, וככל שנמצאות הפרות – הן מטופלות בהתאם לסמכויות החוקיות שבידינו".

"נציין, כי כדי לצמצמם את מפגעי הריח ככל הניתן, המשרד חייב במסגרת תנאי רישיון עסק את כל המתקנים במתחם חירייה לקרות את המבנים שבהם הם פועלים וכן לשאוב את האוויר למתקני טיפול בריחות קודם פליטתם לסביבה. מצב זה ימנע מטרדי ריחות בישובים הסובבים את המתחם ויצמצמם אותם עד למינימום האפשרי".

מאיגוד ערים דן לתברואה טרם נמסרה תגובה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר