מיזם תחבורה ציבורית בשבת
"נעים בסופ"ש". צילום: גיא יחיאלי

בעקבות הצלחת התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן: גם החולונים רוצים להצטרף

האם גם חולון תצטרף אל מערך ההיסעים החינמי בשבתות? בעירייה מבהירים: "בוחנים לעומק את ההשלכות והמשמעויות של הנושא"

פורסם בתאריך: 25.11.19 13:27

בעקבות ההשקה המוצלחת של מיזם התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן בסוף השבוע האחרון, עם יותר מעשרת אלפים נוסעים, שוקלים כעת להרחיבו את ערים נוספות בגוש דן. האם גם חולון תהיה ביניהן?

מערך ההסעות החינמי כולל בשלב הראשוני שישה קווים שמקשרים את תל אביב עם ערים נוספות: גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו, במסגרתו מופעלים עשרות מיניבוסים בתמיכת הרשויות.



נכון להיום, שניים מתוך שישה הקווים של מערך ההיסעים הקיים במיזם, עוברים בסמוך לעיר, בצומת חולון ובמסוף בית החולים וולפסון. אם יוחלט בעיריית חולון להצטרף למיזם, כניסה של הקווים לתוך העיר, כרוכה בין היתר גם בשיתוף פעולה עם רשויות נוספות באזור, לרבות הערים השכנות בת ים וראשון לציון.

לא מעט תושבים תומכים בהצטרפותה של עיריית חולון למיזם פורץ הדרך, וגם בראשון לציון נשמעה תמיכה במיזם מצד התושבים, שאף הפגינו בשישי האחרון מול ביתו של ראש העירייה רז קינסטליך. לפי עיריית ראשון לציון, הצטרפותה למיזם תלויה בשיתוף פעולה עם חולון ובת ים, כי הקווים בדרך לתל אביב יעברו באותן ערים גם. אך נכון לעכשיו, מסתמן כי עיריית בת ים אינה מעוניינת להצטרף אל המיזם בשלב זה.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "טרם הגיעה פניה כלשהי מעיריות חולון וראשון לציון. הנושא נמצא בבחינה".

יש לזכור כי עיריית חולון מפעילה מדי קיץ קו חינמי 489 בלילות שבת, שפועל בהצלחה רבה זו השנה העשירית. כמו כן, בשנים קודמות הופעל בחולון מערך התחבורה השיתופית של עמותת "שבוס" אשר שירת תושבים רבים. יחד עם זאת, בשלב זה עדיין לא ברור האם ומתי העירייה תחליט בסופו של דבר להצטרף אל מיזם התחבורה הציבורית המשותף בשבת.

חבר מועצת העיר בר שי, מסיעת צעירי חולון, קיים בשבוע שעבר פגישה עם ראש העיריה על מנת לקדם את ההצטרפות של חולון למיזם. בשיחה עם "השקמה חולון", מסר כי הוא יצא אופטימי מהפגישה וכי יש למה לצפות. "יש כוונה להצטרף למיזם ויש סיכוי טוב שזה יקרה, אבל צריכים להיות עם היד על הדופק", אמר שי, והוסיף כי "הפגישה עם ראש העירייה הייתה טובה ואני מאמין כי הוא בודק את האפשרויות, אבל יחד עם זאת, צריך לזרז את המהלך, כדי שלא יתמסמס".

מקס מורוגובסקי, חבר ועדת התחבורה מטעם סיעת "צעירים", התייחס לעניין ומסר: "לכולם ברור שמציאת פיתרון לתחבורה ביום המנוחה הוא דרישה של הציבור, ולאור זאת פעלנו בשנים האחרונות בקידום מוניות השירות והפעלת מיזם 'שבוס'. כעת זו הזדמנות פז להגיד לציבור: יש פיתרון אמיתי", אמר  מורוגובסקי והוסיף, "בשבת הקרובה נהיה בתחנת הקצה של הקווים בוולפסון במטרה להעביר את המסר – גם לחולונים מגיע חופש תנועה ביום המנוחה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כפי שכבר נמסר, עיריית חולון נמצאת בקשר עם עיריית תל אביב ובוחנת לעומק את כל ההשלכות והמשמעויות של הנושא. לאחר מכן היא תקבל החלטה ותצא בפרסום על כך. יצוין, כי חולון מפעילה למעלה מעשור היסעים בלילות שישי מחולון לתל אביב ובחזרה בחודשי הקיץ".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. ת

    בושה וחרפה מדינת ישראל היהודית לא שומרת על צביונה היהודי זה היה ברור שירצו להצטרף עם ראש עיריה שמאלן זה היה ברור הולכים במדרגות בלטות בולטות מכזףסי ביוב אופנים חשמליים אופנועים על המדרכות חוץ מלהצתלם כל הזמן הוא לו עושה כלום הגיע הזמן שילך הביתה

  2. חולוני

    אני חולוני ואני ממש לא רוצה שתהיה תחבורה ציבורית בשבת. תנו לנו שקט ותנו לנו לנוח!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר