רמזור אדום אילוסטרציה
צילום: Shutterstock.com / monticello

יותר מ-26 אלף דו"חות לנהגים שחצו ברמזור אדום: מהם 954 לנהגים בחולון

בחולון נרשמה ירידה של 31 אחוז במספר עבירות החצייה באור אדום: 954 דוחות בשנת 2018 לעומת 1,386 בשנה הקודמת

פורסם בתאריך: 1.12.19 15:34

26,484 דו"חות הוגשו לנהגים שחצו צומת באור אדום במהלך שנת 2018, כך לפי הנתונים שפרסמה היום (ראשון) עמותת אור ירוק. בבת ים נרשמה ירידה חדה של 46 אחוז במספר הדו"חות בין 2017 ל-2018, ובחולון ירידה של 31 אחוז בכמות הדוחות.

על פי הנתונים, מסתבר שנהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה. 26,484 דוחות נרשמו בשנת 2018 לנהגים שחצו צומת באור אדום, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. מהנתונים עולה כי בכל יום נרשמים 73 דוחות בממוצע לנהגים שלוקחים הימור על החיים של כולנו. בהשוואה לשנת 2017 נרשמה ירידה קלה של כ-230 דוחות ואילו בהשוואה לשנת 2016 נרשמת ירידה חדה (בשנת 2018) במספר הדוחות בשיעור של 22%.



בחולון רשמה המשטרה 954 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2018. בשנת 2017 רשמה המשטרה בעיר 1,386 דוחות לעבירת אור אדום. מדובר בירידה של 31 אחוז בין השנים.  בבת ים רשמה המשטרה 861 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2018. בשנת 2017 רשמה המשטרה 1,595 דוחות לעבירת אור אדום. מדובר בירידה של 46 אחוז בין אותן השנים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. אדם אשר נכנס לצומת באור ירוק בטוח שהצומת פנוי אך פתאום מגיח רכב ופוגע בצדו של הרכב בעוצמה רבה. בכל שנה עשרות בני אדם נהרגים ונפצעים קשה בתאונות דרכים לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום. הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת, מצולם וייקנס בסכום כסף גבוה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

פילוח הדוחות לפי ערים חושף כי הנהגים בירושלים קיבלו הכי הרבה דוחות בגין חצית צומת באור אדום בשנת 2018, במקום השני הנהגים בתל אביב-יפו ובמקום השלישי הנהגים בחיפה. מהנתונים עולה כי בבת ים נרשמה ירידה חדה במספר הדוחות בשיעור של 46 אחוז, באשדוד ירידה של 43 אחוז, בחולון ירידה של 31 אחוז ובחיפה ירידה של 28 אחוז. בפתח תקוה נרשמה העלייה הגדולה ביותר במספר הדוחות בשנת 2018 לעומת 2017 בשיעור של 53 אחוז, ברמת גן נרשמה עליה של 43 אחוז ובתל אביב-יפו נרשמה עליה של 18 אחוז.

 

מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי 89 אחוז מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה. הסקר שערכה העמותה באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" נועד לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (25 אחוז) טען כי ראה לפחות ארבע פעמים ויותר נהג שחצה צומת באור אדום. כמו כן עולה מהסקר כי יותר מאחד מכל ארבעה (28 אחוז) העיד על עצמו כי חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

והסיבה לכך? 76 אחוז מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 17 אחוז מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-7 אחוז לא יודעים את הסיבה. כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (67 אחוז) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

עוד על פי נתוני עמותת אור ירוק, קיימות 106 מצלמות רמזור בצמתים העירוניים והבין עירוניים. 45 מצלמות מוצבות בצמתים העירוניים ו-61 מצלמות מוצבות בצמתים הבינעירוניים. מבדיקה של עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת שנת 2019 ועד היום נוספו שבע מצלמות רמזור בצמתים העירוניים והבין עירוניים. בשנת 2018 נוספו בסך הכל שבע מצלמות רמזור בצמתים.

בחינת הערים המרכזיות שבהן מוצבות מצלמות רמזור, חושפת כי בחיפה מוצבות שש מצלמות רמזור והיא העיר בה מוצבות הכי הרבה מצלמות רמזור בצמתים. בירושלים, בתל אביב, בחולון ובנתניה מוצבות ארבע מצלמות רמזור ובראשון לציון קיימות שלוש מצלמות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שימו מצלמות בדב הוז פינת אברבאנל וגבעתי. רמזור אדום זה בגדר המלצה שם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר