ניר אלפרט

ניר מחולון המתנייד בכיסא גלגלים מחפש עבודה: "יש אנשים שפשוט מתעלמים ממני"

היום הבינלאומי לשוויון זכויות עם מוגבלות: ניר אלפרט, בן 40 מחולון, לא מצליח למצוא עבודה ונאלץ להתגורר בבית הוריו

פורסם בתאריך: 3.12.19 14:47

היום (שני) מצוין היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ומוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולעידוד התמיכה בכבודם ובזכויותיהם.

ניר אלפרט בן ה-40 מחולון, שחקן נבחרת הבוצ'יה (משחק כדורת המותאם לנכים), הסובל מנכות ברגליו ומתנייד בכיסא גלגלים, לא מצליח למצוא עבודה בשל מצבו.



ניר גדל יחד עם ארבעת אחיו בחולון, לזוג הורים עיוורים, שלמרות מוגבלותם הצליחו, לדבריו, לגדל אותו ואת ארבעת אחיו ללא כל בעיה. ניר אומר כי אינו רואה הבדל בין אנשים בעלי מוגבלויות לבין אנשים אחרים. לדבריו, זה הכל עניין של גישה.

בצעירותו למד ניר בבית ספר הרצפלד לחינוך מיוחד, לאחר מכן עבר לאחווה  -מסגרת המשך לחינוך מיוחד, ובהמשך התנדב בבית ספר הרצפלד בעזרה לתלמידים בחינוך מיוחד.

כיום הוא משחק פעמים בשבוע בנבחרת הבוצ’יה במועדון הספיבק, ואף נוסע למשחקי הנבחרת בחו"ל מדי שנה. בין השאר הוא גם אוהד של מועדון הכדורגל מכבי חיפה ומשתדל להגיע לכל המשחקים של הקבוצה.

ניר מתגורר כיום עם הוריו בחולון, לאחר שנאלץ לעזוב את מרכז בית הגלגלים בהרצליה. הוא מתאר את התוכנית "יום בחיי מוגבל" במרכז, שבו יושבים המבקרים בכיסא גלגלים וזוכים להתנסות בקושי שחווים אנשים בעלי מוגבלויות. "זו אמנם רק טעימה קטנה מהמצב השגרתי שבו אנו חיים ביום יום, אבל זה מצליח לשנות את הגישה של אותם אנשים בריאים", הוא אומר.

ניר מתנייד בתחבורה ציבורית, אך בגלל המוגבלות שלו נאלץ לעיתים לבקש עזרה מאנשים זרים, ומספר כי לפעמים הוא זוכה להתעלמות מוחלטת בתגובה לבקשתו.

"יש אנשים שפשוט מתעלמים ממני, ויש גם כאלו ששמחים לעזור", הוא מספר ומודה כי יש תגובות שמצליחות להכעיסו. "מרגיז שאנשים מתעלמים ממך בגלל בורות או חוסר ידע".

לניר אין ניסיון תעסוקתי, אבל ישמח לעבוד בחלוקת פליירים ומגנטים באזור חולון והסביבה והוא פתוח להצעות עבודה. מי שמעוניין יכול לפנות לניר בטלפון שמספרו
054-778-8849.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר