הרב חיים זברלו

"הרגשתי מושפל": סגן ראש עיריית חולון התבקש להוריד את הכיפה במעבר הגבול בירדן

בגלל הבידוק הביטחוני החליט הסגן לוותר על הטיול ולחזור לארץ: "נדמה היה שהם רק מחפשים להשפיל אותנו"

פורסם בתאריך: 4.12.19 12:05

אירוע דיפלומטי: סגני ראשי הערים בישראל עוכבו אתמול (שלישי) במעבר הגבול לירדן ונדרשו להסיר סממנים שמעידים על זהות יהודית.

הביקור בירדן היה בהמשך לכנס סגני ראשי הערים שהתקיים באילת ביום ראשון, שבו לקח חלק גם סגן ראש עיריית חולון חיים זברלו מסיעת ש"ס.



הסגנים הגיעו בשעות הבוקר למעבר הגבול עם ירדן במסגרת טיול מאורגן לפטרה. לאחר שעברו בידוק בצד הישראלי, עברו הסגנים לבידוק בצד הירדני, שלטענתם היה "משפיל". סגן ראש עיריית חולון זברלו סיפר ל"השקמה חולון", כי הם נדרשו להוריד מעליהם כל סממן יהודי, כמו כיפה או ציצית. בלית ברירה נאלצו הסגנים להוריד את כל פרטי לבוש וסממנים דתיים, כדי לעבור הבידוק הביטחוני.

אך זה לא הסתיים בכך. לאחר סבב הבדיקות הראשוני, הודיעו הירדנים לקבוצת הישראלים כי עליהם לעבור את הבידוק בשנית וכך מצאו עצמם סגני ראשי הערים בישראל עוברים את אותו הבידוק פעם נוספת. אולם גם בפעם השנייה הירדנים לא השתכנעו שקבוצת הישראלים רשאית להיכנס, והסגנים נאלצו לעבור בידוק גם בפעם השלישית, כאשר בין סבבי הבדיקות הביטחוניות הם מצטופפים במסדרון צר.

 

 

זברלו טוען כי הבקשה להוריד כל סממן המצביע על זהות יהודית, כמו כיפה וציצית, כדי לעבור את הבידוק הביטחוני, היא אנטישמיות ומשפילה. "ברגע שראיתי מה הם עושים, אמרתי – עד כאן, שאני לא ממשיך. אני ועוד כמה סגנים אחרים, הודענו שאנחנו עושים אחורה פנה וחוזרים לישראל", הוא מתאר. "מה שניסו לעשות לנו זאת אנטישמיות לשמה. לא יתכן שיבזו את היהדות ככה. אני גאה בכיפה ובציצית ולא הייתי מוכן שיתייחסו אלי ולחבריי בצורה כזו ולא חשובה הסיבה.

"נדמה היה שהם רק מחפשים להשפיל אותנו, אולי כנקמה על תקריות קודמות. לזה לא הייתי מוכן. לא אתן שישפילו אותי ואת חבריי בצורה כזו ולכן לא הייתי מוכן להמשיך בטיול ואני וחבריי חזרנו לארץ", סיפר זברלו.

ממשרד החוץ נמסר כי הנושא בבדיקה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא נורא

    כזכור לי מדובר באותו אחד שביטא שנאה כלפי להטב"ים, ליבי לא יוצא אליו כעת… שירגיש מושפל, זה בסדר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה השפיל אתכם סימן שיש לכם גאוה כי אחרת מה אכפת לכם אם אתם לא נכנסים ,אלא אם כן אתם לא באמת דתיים או רק שאתם בשביל הכבוד ואז ראוי להשפיל אתכם ,יהודי שקיבל עליו עול מלכות שמים לא צריך בכלל ללכת לבקר במקומות כאלה אלא רק להתחזק בתורה ומצוות ומי שהוריד בשביל להכנס שיתבייש שמקשיב לממזרים ערבים ,ואם כך טוב שהשפילו אתכם תחזרו בתשובה ותבדקו את הלב שלכם אולי אכלתם טרפות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר