מונית

האם הרכבת הקלה תמחק את "מוניות ארמון" אחרי 50 שנה?

נהגי המוניות בתחנת ארמון בחולון חוששים לגורל פרנסתם. בינתיים הם משלמים אגרה למרות שלטענתם אינם מקבלים תמורה, ובעיקר מודאגים ממה שצפוי לקרות בעתיד: "זה גזר דין מוות לתחנה. משפחות ישארו ללא פרנסה"

פורסם בתאריך: 8.12.19 13:44

נהגי המוניות בתחנת ארמון בחולון חוששים לגורל פרנסתם. לטענתם ישנם גורמים בעיר שמובילים לכך שתחנת המוניות הוותיקה, הפועלת כבר 50, תיעלם מהנוף של חולון. עיקר זעמם של נהגי המוניות בתחנה הוותיקה הופנה תחילה לכך שאינם מקבלים תמורה עבור הכסף שהם נדרשים לשלם על הפעלת התחנה. ואולם, בעקבות פגישות שנערכו בנושא התבררה תמונה מדאיגה הרבה יותר: גם תחנת המוניות, כמו לא מעט עסקים נוספים בעיר, עלולה להיפגע אנושות מהקמת הרכבת הקלה.

אולם מנגד, בעיריית חולון מבהירים כי לא מתקיימת אכיפה משום המשרדי התחנה הוקמו ללא ההיתרים הנדרשים ולכן לא מתבצע חידוש תמרור וסימון.

לטענת בעלי התחנה  ניצבת בפני נהגי המוניות בעיה מתסכלת במיוחד. "בכל שנה אנו משלמים לעיריית חולון אגרה בסכום של 14 אלף שקל בשנה, עבור מקומות חניה ל-25 מוניות, שחונות על שפת המדרכה המסומנת", אומר שלמה כהן מנהל התחנה. "אבל למרות שאנחנו משלמים, בכל מה שקשור לאכיפה יש לנו בעיה".



לדברי כהן, היעדר האכיפה פוגע בנהגי המוניות, כאשר בחמש השנים האחרונות העירייה נמנעת ממתן קנסות לרכבים שחונים בשטח המסומן של התחנה. "אנחנו משלמים עבור חניות ל-25 מוניות, אבל בפועל אין חניה, כי כלי רכב אחרים חונים במקומות שלנו באין מפריע, וכשאנחנו מדווחים על כך לפיקוח, הם לא מגיעים ואין אכיפה".

זה לא הכל. לטענת כהן, באחת מהפגישות שהתקיימה בנושא עם בכירים בעירייה, נאמר להם על ידי אחר הנוכחים כי ממילא בשל עבודות הרכבת הקלה התחנה לא תישאר במקומה. "היינו בהלם", אומר כהן, "שתקנו כמה דקות ואחר כך ביקשנו הבהרות. אבל אותם הבכירים המשיכו ואמרו בלי להניד עפעף: 'כן, אתם כבר לא תהיו שם. תאלצו לזוז למקום אחר ובמקום 25 חניות, תאלצו להסתפק בשש חניות בלבד. וגם לא יהיה לכם בוטק'ה על המדרכה ותיאלצו לשכור חנות", ממשיך כהן, "אמרנו להם שזה גזר דין מוות לתחנה. משפחות ישארו ללא פרנסה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה לדברים: "בדומה לכל תחנת מוניות, תחנת ארמון משלמת אגרת מוניות שנתית לפי הצהרת בעל התחנה באשר למספר המוניות שבה וזאת בהתאם לחוק העזר העירוני".

עוד נמסר מהעירייה כי "טענותיהם של בעלי התחנה תמוהות, שכן לא נמצאו שום מסמכים המאשרים את הסדרת תחנת המוניות במיקומה הנוכחי – לא אישורי משרד התחבורה (רשות תמרור מרכזית) ולא אישורי עירייה (רשות תמרור מקומית). לכן לא מתבצע חידוש תמרור וסימון ולא מתבצעת אכיפה. גם למשרד התחנה הקיים אין כלל היתר בנייה והוא אינו חוקי. למרות שבעלי תחנת המוניות ארמון התבקשו על ידי אגף התנועה להעביר כל מסמך המיידע על חוקיות הסדרת תחנה, טרם התקבל כל מסמך בנושא".

ואולם, בבדיקה נוספת בשטח של "השקמה חולון" עולה כי ישנו קו רציף של סימון אדום צהוב לאורך 25 מטר לאורך המדרכה שברור שנצבע על ידי העירייה ולא על ידי תחנת המוניות. כמו כן, על התחנה ישנו תמרור המסדיר את חניית המוניות והתחנה עצמה. בנוסף לא ברור מדוע התחנה לא נהרסה עד כה אם אין היתר בנייה חוקי ומדוע אין שיתוף של בעלי התחנות בעיר אם ישנה תוכנית אב שהעירייה מעוניינת לקדם.

על כך נמסר מעירייה חולון כי "אגף התנועה מקדם תוכנית אב למוניות בעיר חולון במטרה להסדיר ענף זה ובין היתר, ייקבע מספר חניות מקסימלי לכל תחנה. במסגרת התוכנית תחויב כל תחנה לשכור מבנה שאינו על המדרכה ולא תתאפשר יותר הצבת 'בוטקה'. במסגרת פרויקט הרכבת הקלה ברחוב סוקולוב, בקטע שבין הרחובות קוגל – קראוזה, יוסדר מדרחוב וכל החניות יבוטלו. לחברת המוניות ארמון מתוכנן מקום חלופי וזאת במידה שתוסדר חוקיות הפעלת התחנה".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איציק

    מעניין ש 50 שנה עבדו והכל היה חוקי , דווקא עכשו בצירוף מקרים תמוהה שסוללים את הרכבת פתאום התחנה לא חוקית זה מצריך בדיקה יסודית של אכיפת החוק לעוולות של העירייה לאזרחים שומרי חוק שסך הכל רוצים להתפרנס בכבוד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך עוד מיזמים כמו גט-טקסי.

    כבר עכשיו יש כמה כאלה.

    השבוע נזקקתי למונית מתל אביב, הזמנתי אחת דרך גט טקסי – זה היה קל ופשוט.

    אני לא מבין למה נהגים לא מתקדמים עם הטכנולוגיה.

    זה לא יוכל להימשך ככה.

    אתם לא באמת צריכים בודקה ולא באמת צריכים עמדה משלכם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר