ברז מים
צילום אילוסטרציה: Shutterstock.com / Naypong Studio

מדוע תאגיד המים שלח לתושבים מחולון מכתבי התרעה על צריכה מוגברת?

תושבים רבים בחולון הופתעו לקבל מכתבים מתאגיד מי שיקמה על חריגה בצריכת המים: "מאוד הפתיע אותנו לקבל חשבון עם סכום מוגזם"

פורסם בתאריך: 10.12.19 17:04

תושבים רבים בחולון מתלוננים על כך שחשבונות המים שלהם נופחו. אותם התושבים טוענים כי חוייבו עבור צריכת מים מוגברת וקפיצה דרמטית בהיקף השימוש ובסכום לתשלום.



לטענת תושבים רבים לאורך החודשים האחרונים הם קיבלו חשבונות בהם נרשמה צריכת מים גבוהה במיוחד. כך, למשל, בחלק מהבניינים נמצאו חריגות מים גבוהות בחשבונות של חודשים אוקטובר- נובמבר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מבדיקה של "השקמה חולון", עולה כי דיווחים דומים הגיעו מבניינים באזורים שונים בעיר, בהם מרכז חולון, קריית שרת וקריית בן גוריון. בכל אותם המקרים הדיירים קיבלו דיווח על צריכת מים מוגברת.

"מאוד הפתיע אותנו לקבל חשבון עם סכום מוגזם", אומרים דיירים בשכונת אנגרו בנק. "אין לנו גינה ואין לנו כלום. קיבלנו הודעה ולא ידענו אל מי לפנות, אז הבאנו אינסטלטור ליתר ביטחון שיבדוק".

דיירת אחרת בבניין ברחוב יבנה אומרת כי "אני לא יודעת מה זה יכול להיות. פתאום צריכת המים של הבניין שלנו עלתה במידה ניכרת. ביחס לחודשים קודמים. בדקנו את הנושא עם כל הדיירים. לא מצאנו נזילות. חשבנו שהבעיה הייתה רק אצלנו עד ששמעתי שיש עוד בניינים שאצל זה גם קרה".

גם ברחוב בית לחם נשמעת תלונה דומה. אחת הדיירות מספרת כי חלה עליה בצריכת המים בחודשים ספטמבר- נובמבר. "הייתה פתאום עלייה בצריכת המים ולא הבנו מאיפה זה הגיע. היו חודשים שבהם הצריכה הייתה יותר נמוכה ופתאום אחרי חודשי הקיץ היא עלתה".

אל מערכת השקמה הגיעו תלונות נוספות מתושבים באזורים שונים בחולון, לרבות קריית בן גוריון, וגם הם דיווחו על מקרים דומים.

מתאגיד מי השקמה נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיות החלות על התאגיד מטעם רשות המים, על התאגיד לדווח לצרכנים במכתב על כל עליה בצריכה שמעל 150 אחוז בהשוואה לצריכה שהייתה באותה תקופה בשנה המקבילה. עקב כך, יוצא שגם עלייה קטנה וזניחה מצריכה שליחת מכתב בנושא, לדוגמה אם הצריכה המשותפת בשנה הקודמת בחודשיים מסוימים עמדה על 2 קוב ובאותם חודשים השנה הצריכה עלתה ל-3.5 קוב, התאגיד מחויב לשלוח מכתב התראה".

"המכתב אינו מורה בהכרח על נזילה, אלא מטרתו להתריע על עליה בצריכה לעומת שנה שעברה ועל הצרכן לבדוק את מקור העלייה אם בשל שימוש ואם כתוצאה מנזילה סמויה. המכתבים שיצאו כעת מדברים על החודשים 10-11/19, בשנה שעברה בחודשים אלו ירד גשם ואילו השנה לא, כך שיתכן שבניינים רבים המשיכו להשקות גינות מה שגרם לעלייה בצריכה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלשה בינינים קיבלנו 1300 קוב מיים . אלף שלוש מאות קוב מיים שקרנים נוכלים. כל קירית בן גוריון לא יכולה לבזבז כזו כמות של מיים.בושה וחרפה.

  2. מוגזם מאד

    מעניין ברחוב קיבוץ גלויות הגיע צריכה משותפת ל 16 קוב !!!!!

  3. קוקו

    ברחוב פיכמן צריכה משותפת 6קוב לדייר×88דירירים=כ700קוב משותף פשוט ביזיון ואין לנו למי לפנות זה משהו שצריך לפנות לבית המשפט

  4. משה

    גם רחוב יחזקאל אותו סיפור הסבר לא ברור על נזילה. אבל חוץ מלבכות מה אפשר לעשות?

  5. חי

    בפיכמן מול המשטרה 700קוב משותף משהו מטורף הם מתישים אותנו צריך לפנות לבית המשפט

  6. מירית דניאל

    קיבלתי לשלם מים בחנות ועורך דין שאין לי בכלל ברז ושעוןן

  7. יעל

    גם אני קבלתי על צריכה מוגזמת שאני אדם לבד וזה בארבעה ארצות ומאמינה שעוד אנשים קבלו חשבונות מנופחים ולעשות קופה על אזרח הקטן

  8. תמי

    בניין של מבוגרים מעל גיל 80
    פיארברג 4 גם קיבלו ואין צריכה חריגה וגם לא נזילות או פיצוץ צנרת. פשוט עושק!!! בושה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר