תושבי חולון התגייסו כדי לסייע לנכה המתגורר במקלט בתת תנאים

לאחר שסיפורו של יעקוב יום טוב הובא בהרחבה ב"השקמה חולון" הוחזרה לו הקצבה החודשית ורבים מתושבי העיר התגייסו כדי לדאוג לו למוצרי מזון והדברה נגד חולדות

פורסם בתאריך: 15.12.19 17:39

בעקבות הפרסום ב"השקמה חולון": תושבי העיר התגייסו כדי לסייע ליעקוב יום טוב, תושב חולון המתגורר במקלט בתת תנאים והוחזרו לו אחוזי נכות והקצבה החודשית המסייעת לו להתקיים.

ביום חמישי הובא כאן ב"השקמה חולון" סיפורו הקשה של יום טוב, נכה בן 58, המתגורר כבר תשע שנים בתוך מקלט ברחוב דב הוז. לאחר הפרסום הוחזרה ליום טוב הזכאות לקצבת הנכות והוא החל לקבל סיוע מעמותת יד לחבר.



יום טוב נאלץ להתגורר במקלט בעקבות מצבו הרפואי וחוסר יכולתו לעמוד בתשלום שכר הדירה. תנאי המחייה במקלט קשים, ללא מקלחת, שירותים, אוויר ואור, במקום ששורץ בחולדות.

יום טוב עבר לפני 20 שנה תאונת דרכים קשה, שבעקבותיה הוכר כנכה בשיעור של 75 אחוז. "נפגעתי מרכב, שהעיף אותי 30 מטר על המדרכה. זה קרה ברחוב קיבוץ גלויות בחולון", כך סיפר, "התעוררתי רק בבית החולים אחרי שנותחתי. מאז אני נכה ברגל ימין. יש לי שם פלטינה. לפני שנה החליפו לי מפרקת ברגל שמאל, לאחר שהיא נשחקה". כיום הוא מתנייד באמצעות מקל הליכה והליכון, כאשר גופו כפוף.

בחודש שעבר לא שולמה לו קצבת הנכות, ממנה הוא משלם את הוצאות המחיה שלו. "בביטוח לאומי אמרו שבודקים אם ייתנו לי את הכסף או לא. יש לי את כל המסמכים שמראים שיש לי אחוזי נכות. הם בינתיים בודקים. מה אני אמור לעשות?" אמר בדאגה.

כך חי יעקוב יום טוב:

בעקבות פניית "השקמה חולון" נמסר מהמוסד לביטוח לאומי כי יום טוב זומן לוועדה רפואית ביום חמישי האחרון. ואכן, לאחר פרסום הכתבה, זומן יום טוב לוועדה רפואית בביטוח הלאומי, בעקבותיה הוחזרה לו הנכות והזכאות לקצבה. "הוא היה בוועדה והחזירו לו את הנכות. כבר בשלב ראשון יש שינוי", מסרה קרובת משפחתו.

כמו כן, רבים מתושבי חולון הביעו רצון להעניק סיוע במתן מזון, מוצרי מחיה בסיסיים והדברה של המקלט.

חבר המועצה לשעבר, עמוס ירושלמי, העומד בראש העמותה יד לחבר ופעיל בסיוע לנזקקים, הגיע למחרת הפרסום אל יום טוב ומסר לו סל מזון לקראת שבת. "כשנסענו אליו נזכרתי שכבר הייתי אצלו", מסביר ירושלמי, "זה עשה לי צמרמורת. לא צריך להיות דבר כזה במדינת ישראל. אני מכיר מקרים כאלה, קשה לי לראות את התמונות האלה".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר