חניה אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: By alika / Shutterstock.com

100 דו"חות בשלוש שנים: הסיוט של תושב חולון

מחלוקת סביב משקלו של הטנדר שבו נוהג התושב: בינתיים הוא ממשיך לספוג דו"חות

פורסם בתאריך: 18.12.19 08:39

תושב חולון בעל טנדר קיבל מאה דוחות על חניה ברחוב מגוריו במהלך שלוש השנים האחרונות, למרות שמשקל הטנדר שלו פחות מארבעה טון ואינו עובר על איסור החניה לפי חוק העזר העירוני.



כידוע, בחולון קיים חוק עזר אשר אוסר על רכבים שמשקלם מעל ארבעה טון לחנות בתוך אזורי מגורים בשעות הערב. בכניסה לכל רחוב מוצבים תמרורים עליהם נכתב: "החנייה אסורה לכלי רכב שמשקלו הכולל מעל 4 טון בין 19:00-06:00". בזכות תקנה זו, משאיות וכלי רכב כבדים אינם חונים בסמוך לבתים ובכך נמנעים מטרדים של רעש ומחסור במקומות חניה.

אולם מתברר כי עבור בעלי הטנדרים מדובר במצוקת רצינית, כי הם אינם עומדים בדרישות המשקל הכולל של הרכב ולכן אינם יכולים לחנות ברחוב מגוריהם בשעות הערב.

אחד מהם הוא תושב חולון, שבבעלותו טנדר מדגם שברולט סילברדו. במהלך שלוש השנים האחרונות הוא קיבל 100 דוחות חניה, לא פחות, למרות שמשקל הטנדר שלו פחות מארבעה טון, כפי שנדרש לפי חוק העזר.

הוא מספר כי הוא נוהג לחנות מדי ערב ברחוב שבו הוא מתגורר ולכן החל לקבל קנסות באופן שוטף.

 

לדבריו, הבעיה טמונה בכך שחוק העזר העירוני קובע כי המשקל האסור הינו המשקל הכולל של הרכב, כאשר הוא עמוס בדברים. משקל הטנדר שלו אמנם רק שלושה וחצי טון, אולם על פי הוראות היצרן קיים בו מקום להעמיס סחורה במשקל של עוד טון וחצי, אשר יחדיו מגיעים לכדי חמישה טון, וכאן הבעיה.

"הרכב שלי שוקל 3 טון וחצי וזה טנדר מפואר", הוא אומר. "יש לו אפשרות לשאת עוד טון וחצי על הארגז, אבל בזמן שאני מחנה אותו ברחוב ליד הבית, הוא תמיד ריק, ובכל זאת אני ממשיך לקבל דוחות מהעירייה".

הוא מספר כי לפני כשלוש שנים הנפיקו לו במחלקת התנועה בעירייה, אישור מיוחד שמאפשר לו להחנות את הטנדר בתוך העיר, כאשר הארגז ריק. באישור נכתב, כי כל עוד שאין העמסה של חפצים על הטנדר, מותר להחנותו ברחבי העיר מפני שבצורה זו משקלו הוא פחות מארבעה טון.

אולם לטענתו, גם אז המשיך הפיקוח העירוני לחלק לו דוחות שחלקם בוטלו, עד שלבסוף האישור בוטל בלחץ הפיקוח העירוני. "היה לי אישור מהעירייה, לפיו היה מותר לי לחנות למרות התמרור. ואז מחלקת התנועה לקחה לי את האישור".

לדבריו, הוא לבד במאבקו מול הפיקוח העירוני. בחולון יש בעלי טנדרים נוספים שמתמודדים עם בעיה דומה ברחובות שונים בעיר. "איך זה יכול להיות שרכבים כאלה לא יכולים לחנות בעיר? בכל הערים בארץ יש את התמרורים האלה, אבל לא נותנים דוחות למי שלא עובר את המשקל האסור".

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה לדברים.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הגיונית

    שבעל הטנדר הענקי אל יתמם, מדובר בטנדר שהוא יותר משאית קטנה מטנדר, בעלי הטנדדרים הענקיים האלה תופסים יותר ממקום חניה אחד והם בהחלט מטרד לתושבים, כל הכבוד לעיריית חולון שקפידה בנושאים אלה לרווחת התושבים, חבל שברמת גן לא פועלים באותה שיטה, משום שיש בעלי מכוניות ענקיות שלא מעניין אותם כלום והם נדחקים בכוח בחניות קטנות וחונים ממש על מכוניות אחרות. כשתפסתי אחד בשעת פעולה הוא רצה להחנות עשרה ס"מ מקלת הרכב הקטן שלי ואיל הוא חושב שניתן לפתוח את הדלת? שבעלי כלי הרכב הענקיים ישלמו עבור חניה משלהם או שיחנו מחוץ לאזורים המותרים, שלא יתממו ורוצו לבכות בעיתון כי העיריה צודקת במאה אחוז

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר