עיריית חולון
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

בפעם השנייה ברציפות: חולון עומדת בראש מדד השקיפות

חולון זכתה בציון 100 במדד השקיפות של הרשויות המקומיות בישראל שפרסמה עמותת שבי"ל ועקפה את הערים הגדולות: ת"א, חיפה וירושלים

פורסם בתאריך: 18.12.19 15:39

בפעם השנייה ברציפות, חולון מוקמה בראש מדד השקיפות ברשויות המקומיות, עם ציון 100, יחד עם הערים קרית ביאליק, מגדל העמק, כפר סבא ראשון לציון, רעננה, עפולה ועכו, כך פרסמה היום (רביעי) עמותת שבי"ל, עמותה לשקיפות בינלאומית ישראל, שבודקת מזה תשע שנים את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות.

השנה הורחב המדד באופן ניכר וכולל 90 קריטריונים, תוך מתן דגש מיוחד על מידת השקיפות בתחומי תכנון ובנייה, חברות ועמותות עירוניות, מכרזים, ורישוי עסקים, וזאת בנוסף לקריטריונים הנבדקים מדי שנה ובהם פרסום תקציב הרשות, פרוטוקולים מישיבות המועצה, מענקים ותמיכות, ארנונה.



זו הפעם השנייה שבה זוכה חולון לציון 100. גם ב-2017 חולון עמדה בראש מדד השקיפות באתר העירייה. במקום השני במדד ניצבת אשדוד, עם ציון 99, ואת המקום השלישי עם ציון 97 חולקות באר שבע וקריית אונו. אחריהן שלוש הערים הגדולות: תל אביב וחיפה עם ציון 95, וירושלים זכתה לציון 93.

עם ציון נמוך יותר במדד השקיפות ובהנגשת המידע לציבור באתרי הרשויות, ניצבות גבעת שמואל עם הציון 79, בת ים שזוכה לציון 78 ואחריהן ראש העין עם ציון 77 ודימונה עם 74. בתחתית הרשימה נמצאות טבריה ומעלות תרשיחא עם ציון 68, וקרית ים סוגרת את הרשימה עם ציון של 64 בלבד.

מדד השקיפות שהורחב השנה, הוחל על 39 הרשויות שבמדד 2017 קיבלו ציון של בין 80-100. למרות ההרחבה הניכרת של הקריטריונים במדד, הציון הממוצע של כלל הרשויות עומד על 91. עם זאת ניכרים עדיין פערים לעומת חלק מן הרשויות המקומיות בפריפריה. עם זאת, למרות מגמת השיפור הכללית, נדרש שיפור מהותי בפרסום קוד אתי, הסכמים קואליציוניים וטפסי ניגוד עניינים במרבית אתרי הרשויות, כי מדובר בפרסומים מהותיים להגברת אמון הציבור בנבחריו.

באירוע השקת המדד קראה השופטת בדימוס נילי ארד, יו"ר עמותת שבי"ל, למינוי קבוע של ממונה על שקיפות בכל רשות, ואמרה: "אנו מבקשים באמצעות המדד להעביר את המסר הנוגע לכולנו כאזרחי מדינת ישראל וכנציגי הרשויות המקומיות – והוא מחויבות רשויות השלטון והממשל כלפי הציבור בכללותו, להתנהלות בשקיפות, ולהקפדה על ערכי האתיקה, טוהר המידות והשוויון.

"במדד 2019 הובררה המודעות שגילו ראשי הרשויות לחשיבות השקיפות ולשיתוף המידע, אך לצד זאת יש לפעול למינוי ממונה שקיפות קבוע בכל רשות אשר במסגרת פעילותו, ירכז את חובת חופש המידע והמצאתו לציבור ואת שיכלול האתר הווירטואלי והמידע שבו, דרך קבע באופן שהציבור ימצא בו כלי נוסף לקשר עם הרשות ועם השירותים עליהם היא מופקדת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר