צילום: השירות המטאורולוגי הישראלי

אחרי 100 שנים של מדידות משקעים – מקווה ישראל זוכה להכרה בינלאומית

בטקס מיוחד העניק השירות המטאורולוגי העולמי תעודת הוקרה מיוחדת לכפר הנוער החקלאי מקווה ישראל

פורסם בתאריך: 22.12.19 18:20

כפר הנוער החקלאי מקווה ישראל שמציין השנה 150 שנים להיווסדו, זכה השנה גם לציון מיוחד על יותר מ-100 שנים של מדידות משקעים. בטקס חגיגי העניק השירות המטאורולוגי העולמי תעודת הוקרה מיוחדת למקוה ישראל.



טקס הענקת תעודת ההוקרה נערך בשבוע שעבר בסמוך למד המדידה המקורי ששימש את הכפר החקלאי בכל שנותיו, וכדי להוסיף סמליות לטקס, מיד עם הענקת התעודה, החל לרדת גשם חזק שהוסיף עוד 6 מ"מ של גשם ליותר מ-65 מטר מעל גובה הים, שנמדדו במקום מאז אוקטובר 1897.

יואב קלדרון, רכז אגרו מכניקה בכפר הנוער מקווה ישראל, שאחראי לחמישית מתקופת המדידות, קיבל את התעודה וימשיך מסורת מפוארת. "אני מתעד נתוני משקעים מעל 20 שנים ושמח שהתיעוד רב השנים במקוה ישראל קיבל הכרה בינלאומית. אני גאה להיות חלק מההיסטוריה הארוכה בת 150 שנה  של המקום ולהמשיך בעשייה גם לעתיד.

"כחקלאי, אני משתמש בנתונים לקבלת החלטות ולתכנון העבודה, וכמורה אני משתמש במדידת המשקעים להנחלת ידע בסיסי בגורמי אקלים ומפתח אצל התלמידים את המודעות למשבר האקלים וההתחממות הגלובלית. רצף מדידות ארוך מאפשר לתלמידים ולנו להבין את השפעת שינויי האקלים על כמויות הגשם באזור".

יואב הוסיף וציין כי "במקוה ישראל אנו מייחסים משמעות רבה להבנת תהליכים אקלימיים והשפעתם על היכולת להמשיך ולייצר מזון לאוכלוסייה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר