מדוע רכב מיוחד להסעת נכים אינו מקבל מקום חניה מוסדר?

שלושה מתנדבים בארגון יד שרה מוזעקים במשך כל שעות היממה להסיע נכים, אולם בקשתם לקבל מקום חניה מוסדר נדחתה: "אנחנו עוסקים בחיי אדם"

פורסם בתאריך: 23.12.19 16:10

שלושה מתנדבי ארגון יד שרה מתגוררים ברחוב קיבוץ גלויות, מספרים כי בעקבות מצוקת החניה הקיימת, לא נותר מקום חניה עבור הרכב אתו הם מסיעים נכים מדי יום. הם הגישו בקשה למקום חניה מסומן עבור הרכב, אולם בקשתם לא התקבלה.

יוסי וויס, חיים גלוזר וזאב גסטפריינד מתנדבים מספר שנים בארגן יד שרה כנהגים. השלושה חולקים רכב מונגש של הארגון שבו כל אחד מהם, מספר פעמים בשבוע, מסיע נכים.



השלושה מתגוררים ברחוב קיבוץ גלויות בחולון, ומשם יוצאים להסיע נכים מהסביבה כאשר בסוף היום הם מחזירים את הרכב אל הרחוב. אולם כעת הם מספרים כי לא פעם לא נמצא מקום חניה עבור הרכב, שכן בסביבה כולה סובלת ממצוקת חניה.

אנחנו שלושה הם נהגים שגרים בקיבוץ גלויות ונוהגים קבוע ברכב שמסיע נכים. "קורה שאנחנו מסיעים אותם מאחור בלילה וכשאנחנו חוזרים אין מקום לחנות", מספר יוסי וויס, "יש לאוטו תו נכה. כמעט כל יום מ-07:00 בבוקר עד 21:00  בערב מישהו מאתינו לוקח את הרכב".

"היום, למשל, לקחנו ארבעה ילדים נכים ששוהים במוסד בתל אביב", הוא מוסיף, "לפני שבועיים היה מישהו שאחותו התארסה ושאל אותנו אם נוכל לקחת אותו. באנו בשעה מאוחרת בלילה ואז כשחזרנו התחלנו לחפש חניה".

השלושה מספרים כי הרכב המיוחד חונה ברחוב כבר חמש שנים, והבעיה חוזרת על עצמה. הנהגים החליטו לפנות אל העירייה כדי שזו סתמן מקום חניה מיוחד עבור הרכב הנגיש.

חבר המועצה לשעבר שוקי דימן נרתם לעזרתם, ואף פנה אל מחלקת ההנדסה של העירייה. אולם לדברי וויס העירייה לא נתנה אישור לחניה מיוחדת לרכב אלא רק בסמוך למתחם של יד שרה שבכיכר סטרומה. "זו הבעיה", הוא מסביר, "כי מקום פעילותו הקבוע של הרכב הוא ברחוב קיבוץ גלויות. בעיה נוספת היא שהרכב נמצא בכוננות על מנת לשרת נכים בכל שעות היממה, כולל מקרי חירום ואם הוא חונה במרחק רב מדובר בסכנה".

השלושה מדגישים כי הרכב משמש להסעת נכים, המרותקים לכיסא גלגלים וכי יש תו נכה לאוטו. "לרכב הזה יש תו נכה ומשרתת נכים בחולון 24 שעות לכל קריאה מה יותר הגיוני מלמצוא לה מקום חניה?", אומר דיטמן, "לפעמים יש הקפצה באמצע הלילה אל בית החולים ואז אנחנו נאלצים לחפש את הרכב בקריית שרת. עוסקים פה בחיי אדם. זו פשוט סכנת נפשות. האוטו הזה צריך להיות בכוננות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "החוק אינו מאפשר הסדרת חניה לרכב של חברה ציבורית או פרטית ליד בית הנהג על חשבון השטח הציבורי שמיועד לכלל התושבים. לפיכך נדחתה הבקשה להקצאת חנייה לרכב זה במיקום המבוקש ואולם הוצע להסדיר חנייה ליד יד שרה ובשעות פעילות המרכז בלבד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר