חורף מסוכן. צילום: "אור ירוק"
צילום: "אור ירוק"

נערכים לסערה בחולון: המשטרה מתכוננת להצפות ובעירייה מתגברים צוותים

משטרת ישראל נערכת לקראת מזג האוויר הסוער ומפרסמת המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך. גם בעיריית חולון נערכים לגשמים ולרוחות העזות

פורסם בתאריך: 25.12.19 13:43

החל מהיום (רביעי) ובמהלך סוף השבוע הקרוב צפויה מערכת חורפית סוערת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ. במערכת זו צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן צפויות הצפות ברחבי הארץ ובפרט במישור החוף ובשפלה. בנוסף, קיים חשש כי הרוחות העזות עלולות לגרום לנזקים שונים.

משטרת ישראל הודיעה כי יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש. בנוסף, המשטרה ממליצה לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח, וכי בכל אירוע חריג לדווח למוקד 100.



במשטרה מעריכים כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות, ומוסרים כי הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

בנוסף, במשטרה קוראים לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער.

המלצות המשטרה בטרם הכניסה לרכב:

יש לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש.

יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים, ששמשות הרכב נקיות על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, ושפנסי הרכב הקדמיים והאחוריים נקיים ותקינים, על מנת לראות ולהראות בהתאם.

המלצות המשטרה בעת הנהיגה ברכב:

יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות.

יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה. כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל ולכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר שכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש, עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב, יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

גם בעיריית חולון נערכים למזג אוויר סוער. אגפי העירייה ערוכים להפעיל כוננים וציוד על פי הצורך. כמו כן,החל מהיום ועד ליום ראשון, חל איסור מוחלט על הוצאות גזם וגרוטאות. בנוסף, התושבים מתבקשים לוודא שאדניות או חפצים גדולים הנמצאים על גגות, בחצרות או במרפסות מהודקים ומחוזקים במקומם.

היום התקיימה ישיבת היערכות בעקבות תחזית מזג האוויר, בהובלת מנכ"ל העירייה יוסי סילמן ובהשתתפות אגפי העירייה הרלוונטיים ונציגי תאגיד המים והביוב מי שקמה.

מהעירייה נמסר כי ההיערכות החלה כבר בקיץ עם מספר פרויקטים שביצע אגף התשתיות לשדרוג מערך הניקוז העירוני, כאשר בנוסף לניקיון הקולטנים ופינוי הפסולת כמידי שנה, הושלמה בין היתר תוכנית אב לניקוז העיר והתבצעו עבודות ניקוז בכיכר סטרומה, ברחוב ההסתדרות וברחוב קרסל.

כמו כן, אגפי הביטחון, התשתיות, גנים ונוף, שפ"ע, פיקוח על בנייה ותאגיד המים והביוב מי שקמה, ערוכים למתן מענים על פי הצורך. אנשי אגף הפיקוח והשיטור העירוני מקיימים סיורים וכדי לדיווח על תקלות ומפגעים.

בנוסף, אגף הפיקוח על הבנייה פנה לאתרי הבנייה והנחה את מנהלי האתרים לבצע בדיקה וטיפול בחיזוק גדרות, בייצוב מנופים ועגורנים ווידוא של קיום שילוט ובו פרטים ליצירת קשר במקרה הצורך כנדרש בחוק.

המוקד העירוני 106 פועל 24 שעות ביממה תוגבר במוקדנים וערוך לקבל פניות בנושא ובמידת הצורך.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר