הגשים את החלום להיות מורה אבל לא מצליח למצוא עבודה בגלל עיוורונו

"סוגרים את הדלת ללקויי הראייה", אומר רונן בס, אב לשתיים שלא מצליח למצוא עבודה בהוראה

פורסם בתאריך: 25.12.19 17:53

רונן בס אשר התעוור בגיל צעיר, לא נכנע והגשים את חלומו להיות מורה ומדריך. כעת הוא פונה אל הציבור בבקשה לעזרה במציאת עבודה חדשה

רונן בס בן 61 מתגורר בחולון שנים רבות. הוא נשוי ואב לשתי בנות. אל עולם ההוראה הגיע לפני יותר מ-35 שנים כשהחל ללמד לראשונה בבית ספר אורט בגבעתיים. "אני מורה בהכשרה ומלמד בעיקר העשרה בעברית וכל מני דברים כמו מסורת וחגים. לפי 35 התחלתי לעבוד בהוראה. התקבלתי לאורט גבעתיים ואז עברתי לבת ים".



בס התעוור בגיל 23 לאחר שסבל מלקות ראייה בשתי הרשתיות שהוסרו בניתוח. אולם חרף המגבלה שלו, למד לימודי תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת תל אביב והחל לעבוד כמורה.

ב-30 השנים האחרונות הוא מלמד עולים חדשים בבית הספר אורט מילטון שבבת ים. לדבריו במהלך השנים הצטמצמה המשרה שלו וכיום לא בטוח שיש במה להעסיקו. "אני מלמד עולים חדשים באופן פרטני. שליש משרה, זה מה שאני יכול לעשות – לא יותר", הוא אומר, "זה מה שאפשר מבחינת הביטוח הלאומי. כרגע אין הרבה עולים עכשיו ואין להם כל כך במה להעסיק אותי".

על לימוד הילדים למרות המגבלה שלו, הוא אומר: "אם אתה עבוד באופן פרטני זה בסדר גמור אבל אם אתה עובד מול כיתה זו קצת בעיה. כמעט 30 שנה אני עובד עם קבוצות של עולים ועם כיתות. לפעמים הם קצת ניצלו את זה והפריעו במהלך השיעור. מול כיתה זה קשה".

כעת מחפש בס משרה אחרת בתחום ההוראה עם שאיפה לעובד כמה שיותר. לדבריו, למרות התפתחות המודעות להעסקת בעלי מוגבלויות בשנים האחרונות, עדיין הוא מרגיש כי לפעמים דלתות נסגרות בפניו רק בגלל נכותו.

"היו שנים שעבדתי במשרה מלאה. אחרי זה הורידו את זה מכל מני סיבות כי אמרו שלא צריך. ניסיתי להתקבל להמון מקומות ואז כדי לצאת ידי חובה אמרו שאשלח קורות חיים וזהו."

לדעתך ממהרים לסגור את הדלתות ללקויי ראייה?

"כן. בפירוש כן. הם סוגרים את הדלת ללקויי הראייה ומפספסים אותם. לא מבינים שאדם, למרות המגבלה יכול לתרום".

איך אתה מתמודד עם המגבלה ביום יום?

"אני בעיקר נוסע במוניות. באוטובוסים אני לא אוהב לנסוע. מבחינת נגישות אני חושב שאין בעיה. כשאתה עולה במעלית נאמר לך בכל פעם באיזו קומה נמצאים, זו לא הבעיה".

את ראייתו כאמור הוא איבד כשהיה כבר בוגר. את שתי בנותיו הוא לא זכה לראות במציאות, אך יחד עם זאת מסביר בס כי הדמיון יכול לפצות. "זה טוב שאני לפחות זוכר איך דברים נראים כי יש אנשים שלא ראו מעולם ולא יכולים לדעת איך נראים צבעים. אני מדמיין איך הבנות שלי נראות. איך נראה צבע השיער והחולצה שלהן. זה מפצה כי אין דרך אחרת. זה כמו לראות. לדמיין זה נהדר. אבל עדיף היה לראות".

בימים האחרונים החליט בס לנסות ולפנות אל הציבור הרחב דרך הרשתות החבריות על מנת לקבל עזרה במציאת עבודה חדשה בתחום ההוראה. מי שמעוניין לסייע לבס יכול לפנות אליו בטלפון שמספרו: 054-9883395.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר