תחבורה ציבורית

מחפשים עבודה? אגד פותחת בחולון קורס לנהגים עם שכר במהלך ההכשרה

בשורה לתושבי חולון והסביבה: לראשונה בישראל אגד פותחת קורסים לנהגים חדשים במימון מלא ומשכורת מהיום הראשון ללימודים

פורסם בתאריך: 30.12.19 11:54

חברת אגד מנסה למצוא את הפתרון לבעיה הקשה בתחום התחבורה הציבורית: המחסור בנהגים. לצורך כך, יוצאת החברה במהלך שבמסגרתו לראשונה בישראל תציע מסלול הכשרה לנהגים חדשים, בו היא תישא בכל עלויות הקורס ותשלם לחניכי המכללות משכורת כבר מהיום הראשון של תקופת ההכשרה.



הקורסים מיועדים לתושבי חולון, ראשון לציון ובת ים והסביבה, ויתקיימו במכללת אגד בחולון. הנהגים שיעברו את ההכשרה ינהגו בקווי האוטובוס באזור חולון והסביבה.

בחברת אגד מציינים כי היתרון החשוב במהלך החדש הוא שהחניכים יוכלו להקדיש את כל זמנם להכשרה וכך ילמדו ב"מסלול מהיר", שבמסגרתו יעברו הכנה למבחן העיוני תוך חמישה שבועות ולימודים מעשיים מרוכזים בתקופה של כשמונה שבועות. סך הכל תהליך ההכשרה צפוי לארוך כשלושה וחצי חודשים בלבד.

 

באגד מעריכים כי בעקבות המהלך יצטרפו מאות נהגים חדשים עד סוף שנת 2020. "היתרון הוא שאם עד היום אדם שרצה לעבור תהליך הכשרה נאלץ להוציא סכום כסף גדול מכיסו ובמקביל להמשיך לעבוד במקום עבודתו הנוכחי, כיום אגד מעניקה ביטחון לחניכים החדשים אשר יוכלו להצטרף לקורס ללא דאגה לצד הכלכלי ולהתרכז אך ורק בלימודי הנהיגה", כך נמסר מאגד.

התוכנית החדשה נעשית בתיאום עם משרד התחבורה ולמעשה תסייע להוציא לפועל את מדיניות המשרד להגדלת מספר הנהגים בענף.

אמיר חלבי, ראש תחום המכללות באגד: "המהלך החדש מסיר חסמים ויפתח את הדרך עבור תושבי חולון, בת ים, ראשון לציון והסביבה שרוצים לעשות הסבה מקצועית לנהגים, או לעובדים צעירים שרוצים להתחיל את דרכם כנהגים אך נרתעים ממורכבות ואורך תהליך ההכשרה, כמו גם מהעלויות הכבדות הכרוכות במימושו".

על פי דוח מבקר המדינה האחרון, בענף התחבורה הציבורית בישראל חסרים כ-3,000 נהגי אוטובוס. לא זו בלבד, תקופת הזמן אשר נדרשת בכדי לקבל רישיון נהיגה לאוטובוס ארוכה בהרבה ביחס למקובל במדינות אחרות ונעה בין שישה חודשים לשנה, לעומת ארבעה חודשים בממוצע בעולם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר