עדלאידע חולון חג פורים
העדלאידע של חולון, בימים אחרים. צילום: אלי נאמן

הצעה לסדר: שינוי מסלול העדלאידע עלול לפגוע בעסקים

חבר המועצה בר שי מסיעת "צעירים חולון" מבקש לדעת האם שינוי המסלול בעקבות עבודות הרכבת הקלה הוא הכרחי, ומזהיר: "השינוי יפגע קשות בבעלי העסקים"

פורסם בתאריך: 5.1.20 13:26

במסגרת ישיבת המועצה שתתקיים הערב (ראשון), צפוי חבר המועצה בר שי מסיעת "צעירים חולון", להגיש הצעה לסדר שבה הוא מבקש לדעת האם היה צורך הכרחי בהזזת מסלול העדלאידע מרחוב סוקולוב, שכן עדיין לא ברור מתי יתחילו עבודות הרכבת הקלה, והאם יתבצעו לפני מועד הצעדה. זאת, בעקבות חשש של בעלי עסקים בסוקולוב כי ייפגעו משינוי המסלול.



כפי שפורסם לראשונה כאן, ב"השקמה חולון", תהלוכת העדלאידע הגדולה בחולון תשנה שתתקיים בעוד כחודשיים, לא תעבור ברחוב סוקולוב. זאת בעקבות העבודות לסלילת התוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפויות להתחיל השנה.

מאז שהחל המצעד המסורתי לפני 29 שנים, הוא נפתח בשעות הבוקר ברחוב סוקולוב ומסתיים ברחבת עיריית חולון. אלא שהשנה, התהלוכה שזכתה לתואר העדלאידע של המדינה, תשנה את המסלול.

השנה תצא העדלאידע לראשונה מתיכון קריית שרת ותעבור דרך הרחובות משה שרת, קרן היסוד ועד רחוב גולדה מאיר, כאשר נקודת הסיום תהיה רחבת המדיטק ולא עיריית חולון, כמו בשנים האחרונות. למסלול יצטרפו שש להקות מהארץ ומחו"ל ותתקיים הופעה של נועה קירל ולאחריה מסיבת רחוב.

כאמור, לא כולם מרוצים מההחלטה לשנות את מסלול הצעדה המסורתית לא. לטענת בעלי עסקים בסוקולב להחלטה יש משמעות כלכלית עבורם, שכן האירוע מושך אליו עשרות אלפי מבקרים לחולון – דבר שמחייה את המסחר ברחוב הוותיק.

"כבר הרבה שנים שמרכז העיר הוותיק מוזנח תפיסתית, כמעט ואין אירועים עירוניים שמושכים פעילות כדי לחזק את העסקים באזור סוקולוב", מסביר חבר המועצה בר שי ל"השקמה-חולון", ומוסיף כי "מדובר בעוד שלב בתהליך לא טוב שעובר על מרכז העיר אשר ירד מגדולתו בשנים האחרונות. עיקר הפעילויות העירוניות עוברות לאזור קריית שרת ומתחם 'לה פארק', במקום לחזק את כל חלקי העיר. לאחר שהגיעה גם הבשורה על כך שהעדלאידע, האירוע השנתי המרכזי, כבר לא תעבור במרכז העיר, זה נתפס כהמשך מגמה רעה לעסקים והתושבים".

לדבריו, בעלי עסקים מסוקולוב פנו אליו וסיפרו כי הם חוששים מהפגיעה  הכלכלית שתיגרם להם בעקבות שינוי המסלול, משום שמדובר ביום עסקים חשוב עבורם.

"עסקים רבים בנו על קיום העדלאידע במסלול הרגיל, והשינוי יפגע קשות בבעלי העסקים", מוסיף שי, "אני מבין שאולי עבודות הרכבת הקלה עשויות להשפיע, ואם אכן כך, עלינו לחשוב על אפשרויות נוספות בהתאם למיקומי וזמני העדלאידע".

תגובות עיריית חולון ונת"ע טרם התקבלו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. איציק

    תהלוכה מסורתית. חחחחחחחח
    מה מסורתי בזה??
    סבא שלך שומע אותך ובוכה בשמיים
    מה מסורתי בפריצות?????

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר