כך גילתה תושבת חולון את תרמית הוואטסאפ

באמצעות פרופיל מזויף התבקשו אנשי קשר ומכרים להעביר סכומים של אלפי שקלים. תושבת העיר, אחת מחברותיה של בעלת הפרופיל שזוייף החלה לחשוד והייתה מאלה שחשפו את התרמית

פורסם בתאריך: 6.1.20 15:09

ניסיון חמור ביותר להונאה שעלול להפיל כל אחד מאתנו בפח וכל זאת – תוך ניצול רצון וכוונה לעזור לקרובים לנו: זה בדיוק מה שקרה לשרון בוקצ'ין, אשת נדל"ן, שפתאום גילתה כי מכריה וחבריה מקבלים הודעות וואטסאפ ממנה עם בקשות לסיוע כלכלי דחוף.

אחת מחברותיה, שעלתה מיד על התרמית היא ענת שפיצברג, תושבת חולון, גרפולוגית משפטית ופסיכוגרפולוגית, שבמסגרת עיסוקה נחשפת לא פעם לניסיונות הונאה מסוגים שונים.



ענת הייתה בין מקבלי ההודעה. תחילה היא לא חשדה בכלום. "ההתכתבות הייתה תמימה לחלוטין, אבל אז הגיעה הודעה עם בקשה הזויה", היא משחזרת, "הנוכל או הנוכלת כתבו לי בהודעת וואטסאפ תמימה כביכול: 'התעוררה בעיה מיידית עם בן דודה שלי שגר לידך בחולון ואני חייבת להעביר לו 10 אלפים שקל בדחיפות. תעשי את זה בשבילי?".

"מיד נדלקה לי נורה אדומה", ממשיכה ענת, "למרות שעד לבקשה הזאת ניהלנו סבב הודעות נעים ונחמד, מה שאומר שמי שעושה את זה – מנהל את הנוכלות שלו בתבונה ומבלי לעורר חשד. בשלב כלשהו סיימתי את ההתכתבות וצלצלתי למספר שאיתו התכתבתי, המספר של שרון כביכול. נעניתי בניתוקים והחשד שלי שהתעורר רק הלך והתגבר. יצרתי קשר מיד עם בעלה של שרון שהבהיר לי שהם בכלל בארץ, ולא ידוע לו על מה מדובר. מכאן, הדרך להבנת התרמית הייתה מהירה".

"זה מדהים ומזעזע", אומרת שרון, "מישהו או מישהי יצר פרופיל דמי שלי בוואטסאפ. הוא שאב עליי פרטים נכונים כנראה מהפייסבוק, הזדהה בשמי והחל לנהל התכתבויות עם קרובים ומכרים שלי. זה היה אותנטי לחלוטין, כולל שימוש בפרטים עליי שהמכרים יודעים".

לדבריה, הדפוס היה כמעט זהה מול כל אנשי הקשר שלה: תחילה שיחה תמימה, כאשר לפתע נשלחה הודעה עם בקשה לעזרה דחופה והעברת אלפי שקלים.

"ממה ששמעתי וביררתי עד כה, אף אחד לא נפל בתרמית ולא העביר אגורה. אני מקווה שהסיוט הזה יסתיים במהירות, ושאף אחד לא יתפתה וייפול לנוכלות דוחה ומפחידה כזו".

שרון מיהרה להגיש תלונה במשטרה, שם נמסר לה  כי המקרה הועבר לחקירה על ידי יחידת הסייבר והיא נמשכת שם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

3 תגובות
  1. מרי

    מי שקורא טוב מבין שלא ביקשו כאן כסף אלא לדעת היכן חשבון הבנק.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך טיפש מי שעשה את זה, רוב הסיכויים שכבר נתפס, הרי ידוע שלא עושים הונאות סייבר בשתי מדינות- רוסיה לישראל… אי אפשר להונות פה בלי להתפס, אין אחד שלא נתפס… מפה להונות מדינות אחרות זה דבר אחר, אבל אזרחים ישראלים? כמה טיפש צריך להיות?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר