מאות באזכרת הרב יוסף שלמה טריקי: "חולון הפכה למרכז של תורה הודות לרב"

גדולי הרבנים הגיעו לאזכרה וספדו לרב והבטיחו להנציח את מורשתו

פורסם בתאריך: 7.1.20 13:56

מאות מתושבי העיר חולון השתתפו ביום חמישי האחרון בעצרת האזכרה במלאת שנה לפטירתו של הרב יוסף שלמה טריקי ז"ל. במהלך העצרת נשמעו דברי הספד מפי רבנים וגדולי תורה, ובין הנואמים היו גם חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף, שדיבר על חשיבות המורשת שהותיר אחריו הרב טריקי זצ"ל.

"יהודים רבים שחשו את הדאגה האמיתית שלו, ראו שאכפת לו מהם, החלו להתקרב ליהדות", אמר הרב יוסף, "ואז קם עוד בית כנסת ועוד בית מדרש, עד שחולון הפכה למרכז של תורה. הוא היה מהראשונים שהתחילו עם כל המהפכה הזו. כמה תורה הוא הרביץ, כמה יהודים הוא קירב. אדם שכל חייו התמסר ללימוד תורה, להרבצת תורה ולקירוב רחוקים. עצם הנהגותיו בקודש כאדם גדול בתורה, גרמה ליהודים רבים להתקרב ליהדות".



האדמו"ר הרב יחיאל אבוחצירא אמר: "מי שיודע איך הייתה העיר חולון נראית לפני קרוב ל-50 שנה, ללא כל צביון יהודי או סממן רוחני, והמנוח זצ"ל הגיע היישר ממרוקו לעיר שכולה חולין והפריח את השממה. הפך את הבית שלו לבית המדרש בכדי לקרב יהודים לתורה".

 

 

ראש מוסדות עטרת חכמים, הרב חיים רבי, ספד אף הוא לרב המנוח ואמר: "אנשים כמו המנוח רבי יוסף זצ"ל קשה למצוא בדור הזה. כמה פעל כל חייו לצרוב בעם היהודי את האמונה. את אותה אמונה, את אותה תורה, את אותה תפילה שהם הביאו ממרוקו, הוא רצה להשריש בליבותיהם של יהודים. והכל מתוך פשטות וענווה גדולה".

הרב יוסף מוגרבי, ראש מוסדות 'יגל יעקב', דיבר על מעשי החסד והנתינה של הרב טריקי: "כשליהודים לא היה כסף לעשות את ליל הסדר, הוא היה רוכש מכספו עד השנה האחרונה מאות מצות שמורות בכדי לזכות יהודים בכזית מצה, תפילין ומזוזות ללא תמורה, והיה רץ אחר ילדים לשחד אותם במיני מתיקה רק בכדי להאיר להם את הדרך הנכונה. והכל בפשטות ובענווה גדולה. איש לא יכול לקחת ממנו את הזכויות שביתו הפך למגדלור של תורה וחסד, ויהודים רבים שהם יהודים בזכותו".

הרבנים ובניו של הרב הכריזו כי ינציחו את מורשתו של טריקי וימשיכו את המסורת המפוארת שהותיר אחריו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר