אזור מלחמה: בעלי עסקים בכיכר סטרומה הציבו שקי חול מחשש להצפות

בעקבות הצפת הענק באזור הכיכר, ששופצה וחודשה רק לאחרונה, בעסקים מסביב לא לוקחים סיכונים מול הגשמים העזים

פורסם בתאריך: 9.1.20 14:33

לאחר אירועי ההצפות ביום שבת ובעקבות מזג האוויר הסוער בכל חלקי הארץ ובאזור, בעלי העסקים בכיכר סטרומה הציבו שקי חול בכניסה לבתי העסק.

ביום שבת, בעקבות הגשמים העזים שירדו באזור המרכז, הוצפו חלקים רבים בחולון, כפי שדווח כאן בהרחבה ב"השקמה חולון". בין המקומות בעיר, הוצפה גם כיכר סטרומה שרק באחרונה הסתיימו העבודות לחידושה ולשדרוגה.



אומנם אירועי יום שבת היו חריגים בעוצמתם, אולם אין זו הפעם הראשונה שבה בעקבות הגשמים אירעה הצפה בכיכר סטרומה וסביבתה. גם בשנים קודמות התרחשו מספר אירועי הצפה באזור, יחד עם זאת, הפעם חוששים בעלי העסקים מעוצמת הגשמים שגרמו לצפות ענק בחולון, תל אביב ובחלקים נוספים בארץ.

"החורף הזה הגשם יותר חזק", אומר בעל פיצוציה בסביבת הכיכר, ומוסיף: "אבל אני עדיין לא מבין מה עשו פה במשך שנה של עבודות לשיפוץ הכיכר, אם בסוף הכול שוב מוצף".

הוא מספר כי ביום שבת האחרון, כאשר הכיכר הוצפה, נכנסו מים אל תוך העסק שבבעלותו בגובה של 20 ס"מ. "למזלי, בגלל שיש פה מדרגה ההצפה הייתה קטנה יותר משאר העסקים."

בעל עסק נוסף טוען בכעס כי "עשו פה עבודות שנה שלמה", אבל לא דאגו שיהיה פה ניקוז כמו שצריך. בשביל מה אנחנו משלמים כל כך הרבה כסף, אם בסוף המים נכנסים לעסקים?".

מצידה השני של הכיכר לא לקחו סיכון ובעלי העסקים הציבו שקי חול בכניסה לפיצוצייה אשר ספגה הצפה גדולה בשבת האחרונה.

כיכר סטרומה המחודשת לאחר ההצפה

"האם זה הגיוני שהייתי צריך לסחוב בעצמי עם בעיות הגב שלי, שקי חול כדי שלא ייכנסו לפה מים?", שואל הבעלים, "ביום שבת נכנסו לפה מים שהגיעו לי עד הברכיים. עכשיו אנחנו עושים הזמנות חדשות".

"יש פה בעיה שגם כשיש מים בחוץ בגובה מסוים, בגלל שהמכונית נוסעות נוצרים גלים שנכנסים לפה", הוא מוסיף, "לא זכורה לי הצפה בסדר גודל כזה. אבל אף פעם לא נכנסה כמות כזאת גדולה של מים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העירייה ביצעה עבודות תשתית ופיתוח נרחבות ומשמעותיות בכיכר סטרומה, שבהן הושקעו משאבים רבים. בין היתר, כללו העבודות התקנת מערכת ניקוז תת-קרקעי חדשה שיכולה כיום לקלוט כמות הרבה יותר גדולה של מי גשם מכפי שיכלה בעבר. יחד עם זאת, באירועים קיצוניים של כמות משקעים גדולה היורדת בפרק זמן קצר, אין אף מערכת שיכולה לקלוט את כל המים בבת אחת".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר