כלבים משוטטים בחולות
כלבים משוטטים

כלבי הבר המשוטטים בחולות: אף גורם אינו מצליח לטפל בבעיה

התושבים מבוהלים, בעיריית חולון ובמשרד החקלאות מודעים לבעיה, אבל למרות הניסיונות הטיפול בכלבי הבר המשוטטים בחולות גולדה מאוד מורכב וצפוי להיות ארוך

פורסם בתאריך: 14.1.20 14:20

להקת כלבי הבר המשוטטים בחולות מולדת מטילה אימה על תושבי רחובות מטולה וצפת, ועל הורים ותלמידים מבית הספר ניצנים וגני הילדים הסמוכים. זאת, כפי שפורסם לפני כחודש בהרחבה ב"השקמה חולון".

אולם, על אף התלונות הרבות בנושא, טרם נמצא פתרון לבעיה הסבוכה, ונראה כי הטיפול בה צפוי להיות מורכב וארוך. בינתיים, בעיריית חולון ממתינים משרד החקלאות משום שמדובר בכלבי בר, ואילו משרד החקלאות מטיל את האחריות על הווטרינר העירוני. כאשר לא ברור כיצד יהיה ניתן יהיה ללכוד אותם משום שהכלבים מסתובבים בשטח גדול ופתוח בצורה חופשית.



לא ברור כיצד הגיעו הכלבים לחולות גולדה, אם כי ניתן להעריך שהם גדלו באזור החולות עוד כגורים. בעקבות תנאי המחיה, פיתחו לעצמם הכלבים צורת התנהלות של חיות פרא כאשר הם אינם צפויים ועלולים לתקוף את מי שמנסה לבוא איתם במגע. זאת, כאשר תהליך לכידת הכלבים הוא מורכב משום שהם משוטטים בשטח פתוח של אלפי דונמים, וטרם ידוע מתי יילכדו.

בעקבות התלונות עיריית חולון מסרה כי היא פנתה אל היחידה מרכזית לאכיפה וחקירות (פיתו"ח) של משרד החקלאות על מנת שיטפל במפגע. ואולם, במשרד החקלאות מבהירים כי האחריות בטיפול המפגע נמצאת באחריות הווטרינר העירוני, ופקחי היחידה רק מסייעים לאנשי העירייה בלכידת הכלבים על פי בקשתה.

ממשרד החקלאות נמסר: "האחריות לכלבים משוטטים היא בידי הווטרינר ברשות המקומית שבתחומו הם נמצאים".



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון עושה כל שביכולתה במסגרת החוק על מנת לספק ביטחון לתושביה. כחלק מכך, פנה הווטרינר העירוני למשרד החקלאות וביקש את טיפולו בלהקת כלבי בר שמסתובבת מזה זמן בחולות חולון ומטילה פחד בתושבים המתגוררים בשכונות הסמוכות".

"לאחר שהוצא היתר לכידה של הכלבים על ידי משרד החקלאות נעשו ניסיונות ללכידתם שלא צלחו. בקרוב אמורה יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות בסיוע לוגיסטי של הפיקוח העירוני והמחלקה הווטרינרית לפעול שוב בנושא. מדובר בפעילות משותפת ואנו מקווים כי בקרוב העניין ייפתר לטובת אותם תושבים מודאגים המתגוררים ונמצאים באזור".

 

תגובות

5 תגובות
  1. ששית

    הכלבה שלי היתה כלבת בר כל השבט שלה היה ליד מכללת תל חי .אמצתי אותה כלבה מלאה חרדות מתחבאת בבית בכל מי פינות נסתרות מבוהלת
    דאגתי מכך שהיא כלבת בר אך אם הזמן התגלת כלבה נהדרת חברה של חתולים ויש תוכים חופזיים בבית שהיא לא נוגעת בהם נשמה גדולה ואוהבת את כולם כלבי בר הם לא יצירת האדם וזכותם לחיות צריך למצוא פתרון ולא הלהשמיד!

  2. ציון יחזקאל יזדי

    באוסטרליה שהיא "קצת" יותר גדולה מחולון מדללים את אוכלוסיית הגמלים.

    יורים ב 10,000 גמלים כן זו לא טעות עשרת אלפים גמלים עומדים לפני חיסול.

    אז באמת נניח יש מאה מאתיים כלבים קשה להעלות מסוק ולירות בהם?

    שלא תבינו לא נכון אני בעד חיות בית אבל לא חיות טרף.
    וחס-וחלילה אם אחד מהכלבים ייתקוף אדם אל תגידו לא התרענו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה״כ׳ רוצים לחיות בדיוק כמונו אבדנו את החמלה עצוב מאד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר