הפקק בכניסה לבית הספר כצנלסון בחולון

פקקים, תאונות קלות ועצבים: כך מתחיל יום הלימודים בבית הספר כצנלסון

בבית הספר היסודי שבשכונת גרין הצפופה, לומדים כ-600 תלמידים. אלא שלהורים שמסיעים את ילדיהם יש שלושה מקומות חניה בלבד. אבל לעיריית חולון יש בשורה

פורסם בתאריך: 16.1.20 13:26

פקקים עד רחוב קוגל וסכנת חיים בשכונת גרין. הסיבה: אין מספיק חניות להורדת והעלאת תלמידים בסמוך לבית הספר.

בשכונת גרין שבחולון, אחת השכונות הצפופות בעיר, פעלו בעבר שני בתי ספר יסודיים – רמז וכצנלסון. אולם רמז הוסב לבית ספר ממלכתי דתי ושינה גם את שמו, ולתלמידי החינוך הממלכתי נותר רק בית ספר אחד – כצנלסון.



בבית הספר כצנלסון לומדים כ-600 תלמידים, שאותם מסיעים מדי בוקר ההורים. זאת, כאשר העלייה במספר התלמידים, גרמה לעלייה משמעותית גם בכמות כלי הרכב שנכנסים אל תוך רחוב קפלן, שבו ממוקם בית הספר.

אלא שבהיעדר מקומות חניה ואזורים מוסדרים להעלאת והורדת תלמידים, בשעות הבוקר העמוסות רכבים רבים נאלצים לעצור באמצע הרחוב, ובכך לעכב את התנועה ולייצר פקקים.

אומנם מחוץ לבית הספר ישנו מקום מיועד להעלאת והורדת תלמידים, אולם הוא מספיק לשלושה רכבים בלבד. התוצאה: בשל ריבוי מספר הרכבים מקומות חניה אלו העומס הוא רב ונוצרים פקקי ענק. כמו כן, ההורים טוענים כי בעקבות העומס לא פעם נגרמות תאונות קלות בין כלי הרכב.

"לפעמים כשלהורים אין יכולת להתקרב לחניות ולבית הספר, הם נאלצים להוריד את הילדים באמצע הכביש, ובכך מעכבים את הרכבים מאחור. במקרים כאלה, ישנם רכבים שמנסים לצאת לעקיפה ולעיתים זה מסתיים בתאונה", מספר אב לתלמיד בבית הספר.

שטח החניה לא נמצא באחריות בית הספר. יחד עם זאת, הנהגת ההורים בשיתוף ההנהלה החליטו שכדי להתמודד עם הכאוס התחבורתי מדי בוקר להפעיל את המיזם

"הורד וסע". במסגרת המיזם, בשעות הבוקר ממתינים שני הורים מתנדבים בחניות הורדת התלמידים כדי לזרז את הורדת התלמידים וללוות אותם לשער בית הספר.

המיזם אומנם מסייע במעט להתמודד עם העומס, אולם לא פותר לחלוטין את בעיית עומסים הכבדים.

במקביל פנו הורים לתלמידים מבית הספר לעיריית חולון, בבקשה שתקצה מקומות חניה נוספים להורדת והעלאת תלמידים.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מפרצי 'הורד וסע' משמשים להורדה זריזה של התלמידים ולא לחניה או לעצירה ממושכת. במידה שוועד ההורים הבית ספרי דואג להצבת תורנים במפרצים אלה בשעות הבוקר, התהליך אף מהיר ויעיל יותר".

"גם בבתי ספר אחרים בעיר, שבהם לעיתים מספר תלמידים גדול יותר, מתנהלת הורדת הילדים באותו האופן ביעילות ובבטיחות. בכל מקרה, בעקבות פניית ההורים, הנושא של תוספת שלושה מקומות הועבר לבדיקה ולאישור ועדת התנועה. במידה שזו תאשר – יוקצו עוד שלושה מקומות לטובת הנושא".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר