יחידת האופנוענים של מרחב איילון
צילום: דוברות המשטרה

לא מחכים לעומסים בעקבות עבודות הרכבת: הצצה ליחידת האופנועים

"לצוות האופנוענים יש אפשרות לתת מענה מיידי לאירועים חריגים": כיצד המשטרה מתמודדת עם המציאות החדשה בכבישים

פורסם בתאריך: 17.1.20 09:43

הפקקים והעומסים בעקבות עבודות הרכבת הקלה, עדין לא הגיעו לחולון. אבל כבר כעת, לא פעם צירים וכבישים מרכזיים עמוסים ופקוקים. כדי להתמודד עם המצב בכבישים ולהצליח לתת מענה בתוך זמן קצר פועלת במרחב איילון סיירת האופנוענים המשטרתית.

עומסי התנועה, הפקקים הארוכים וחסימות הכבישים הובילו להקמת יחידת אופנוענים משטרתית במרחב איילון, כאשר שוטרי היחידה יכולים להיכנס למקומות שאינם נגישים לרכבים, ביניהם ניידות ורכבי ביטחון, ובכך להגיע במהירות כדי לתת מענה מיידי לאירועים חריגים.



ראש לשכת סיור וקהילה במרחב איילון רפ"ק אבי עופר, ומי שגם אחראי על יחידת האופנוענים המיוחדת, מסביר: "היחידה הוקמה כי צפינו מראש את הפקקים והעומסים בעקבות עבודות הרכבת הקלה. לצוות האופנוענים יש אפשרות לתת מענה מיידי לאירועים חריגים שמצריכים נוכחות משטרתית בזירה, בשל יכולת ההגעה המהירה לכל מקום. מדובר ברוכבים מיומנים שעברו הכשרות מיוחדות לנהיגה מבצעית".

יחידה האופנוענים החדשה פועלת באזור חולון ובת ים ומונה 14 שוטרי קבע שמצוידים במצלמות גוף ובמצלמות נוספות שמותקנות על הקסדות. חברי היחידה רוכבים בזוגות על אופנועים כבדים בעלי יכולת ביצועית בכביש ובשטח, ובכל משמרת יש בין שלושה עד חמישה כלים פעילים.

"עוד לפני שהתחילו עבודות הרכבת הקלה היו פקקים אדירים, בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות, ובאמצעות כלים דו גלגליים, יש לנו יכולת להגיע לאירועים מצילי חיים בזמן מהיר הרבה יותר", אומר רפ"ק עופר. "כמו למשל במקרה של חפירות באמצע הכביש, שניידת עם סירנה לא יכולה לעבור, רכב דו גלגלי נותן מענה ראשוני".

צפו בתיעוד מרדף אחר חשוד של יחידת האופנוענים:

לדברי רפ"ק עופר, עד כה יחידת האופנוענים החדשה מצליחה להוכיח את יתרונותיה בפעילות מבצעית מאז הקמתה.

עבודות הרכבת הקלה בחולון נמצאות בשלב הראשוני לעומת בת ים שהעבודות בה כבר בשלבים מתקדמים, איך זה משפיע על חלוקת הכוחות בין שתי הערים?

"אנחנו מחלקים את הנטל בצורה שווה בין בת ים וחולון. גם אם יש התקדמות בעבודות הרכבת הקלה בבת ים אנחנו יודעים לזהות איפה תהיה עבודה רצינית שתגביל את תנועת הנוסעים בכבישים ולשם אנו מפנים את הכלים הדו-גלגליים.

"מדובר ביחידה שמסיירת באופן קבוע בשטח, כי יש חשיבות גם לנראות של האופנוענים. אנחנו לא מחכים לקריאה. בדיוק כמו ניידות המשטרה, כך גם האופנוענים יוצאים לשטח באופן שוטף. הביטחון האישי של האזרחים מגיע גם מכך שהם רואים ניידות משטרה שמסיירות בשטח. האופנועים שלנו בולטים ומאובזרים באור כחול מהבהב וזה מוסיף לביטחון האזרחים. הרבה אירועים מתרחשים תוך כדי סיור, ואזרחים פונים לשוטרים בזמן אמת".

 

ומה קורה בחורף בזמן שיורדים גשמים שגורמים להצפות ולחסימות בכבישים, היחידה מסוגלת לפעול כרגיל?

"היחידה עובדת גם בגשם, אבל אנחנו גם עושים הערכת מצב. אם מזג אוויר סוער וחריג במיוחד, האופנוענים יעברו לניידות. במצב כזה אנחנו פותחים עוד מקומות סיור שיסייעו לניידות. אבל דווקא בימים הגשומים, כשהדרכים היו חסומות ומוצפות הצלחנו להגיע מהר יותר ולסייע להמון אזרחים שנתקעו ובמבחן התוצאה, בסערה האחרונה שהייתה, היחידה פעלה בצורה נפלאה ועמדנו בזה בכבוד".

מה לגבי השמועות שלפיהן אופנוענים לא מורשים לבצע מרדפים?

"זה כבר מאוד תלוי בסוג עבירה, בהערכת המצב ובבדיקת מסוכנות. למשטרה יש נוהל מסוים שעל פיו היא מבצעת עיקוב אחר אובייקט. זה תלוי בעבירה ולרוב אנחנו משתמשים במחסומים, ובכלים נוספים.

"היחידה מטפלת בתופעות של מתפרעים בדרכים, יש לנו מבצעים ואנחנו מטפלים באירועים האלה בצורה מקיפה ומדויקת, ולאו דווקא במרדפים. יש עוד הרבה דרכים אחרות לטפל באירועים כאלה".

ולמקרה שתהיתם, רפ"ק עופר מציין שביחידת האופנוענים יש גם נשים שרוכבות על הכלים הכבדים לצד גברים. "המגדר השוויוני בא לידי ביטוי אצלנו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר