"עיר שלמה בתוך עיר": הזנות באזור התעשייה חולון – מבט מבפנים

שלא כמו במוקדים אחרים, אזור התעשייה בחולון ממשיך להיות שוקק מדי לילה ומבוקש מצד צרכני זנות, כאשר בשנים אחרונות הפך למקום מועדף גם מצד הטנסג'נדריות

פורסם בתאריך: 24.1.20 06:35

אזור התעשייה של חולון ידוע כאתר לצרכני זנות במהלך לילות השבוע, ובמיוחד בסוף השבוע. בזמן שבאתרים רבים בגוש דן, דוגמת חולות תל ברוך שבצפון תל אביב, הופחתה ואף נעלמה תופעת הזנות כמעט לחלוטין, בחולון היא דווקא פורחת ואף עולה כי מספר היצאניות באזור התעשייה גדל בשנים האחרונות, והפך למקום מועדף מצד לא מעט טרנסג'דריות שנקלעו למעגל הזנות.

זאת, בזמן שהמשטרה פושטת על מכוני ליווי בעיר ובאזור. כמו לפני מספר חודשים, כאשר המשטרה פשטה על בית בושת בעיר ועצרה אישה מחולון בשנות ה-30 לחייה ושותפה נוספת, לאחר שהפעילו את המקום במשך כחמישה חודשים.



התופעה מוכרת מזה עשרות שנים לתושבי האזור ולבעלי העסקים, ובעשור האחרון נכנסו לפעול בשטח גם טראנסג'נדריות. באחד מלילות השבוע שעבר יצאנו אל אזור התעשייה בחולון כדי לתעד את המתרחש.

אנו פותחים את הלילה בנסיעה קצרה ברחוב המלאכה, אשר נראה ריק למדי. אולי בגלל מזג האוויר החורפי. לאחר כמה דקות של נסיעה אנו מגיעים אל רחוב הפלד. לא עוברת דקה וכבר אנו מבחינים בשתי נשים. אחת מהן, טראנסג'נדרית ערבייה מיפו, שעובדת באזור התעשייה לא מעט שנים. "לכל אחת טריטוריה משלה", היא אומרת, "פה ברחוב הפלד זה האזור שלנו, וברחוב המרכבה והמלאכה זה של הבנות הסטרייטיות".

את נתקלת באלימות?
"בנו אף אחד לא מעז לגעת. תסתכל עליי", היא אומרת ומיד מוציאה שני קרשים ואבנים. "מי שינסה להתעסק איתי אני ארסק אותו. מי שמסכנות הן הבנות שמציקים להן כל הזמן".

במהלך השיחה היא מסבירה כי באזור הזה פועלות זונות עשרות שנים. "אבא שלי פעם סיפר לי שעוד מהתקופה שקרו למקום הזה יאזור היו כאן זונות. כל הקליינטים היו מגיעים מיפו. הדבר הזה נשאר עד עכשיו וכל הטראנסיות עובדות פה".

צילום: aerogondo2 / shutterstock.com

מהעבר השני של הכביש אנו מבחינים בעובדות שסיימו את עבודתן באחת החברות שבאזור התעשייה. הן ממתינות בתחנת האוטובוס. פתאום רכב מסוג מאזדה עוצר לידן. אחת מהן אומרת בכעס: "סע סע, אני נראית לך זונה?". כאשר היא נשאלת על ידינו האם זה משהו שחוזר על עצמו היא משיבה: "אני לא מפחדת. אני רגילה לזה ולא מייחסת לזה חשיבות".

לעומתה, בחורה אחרת אומרת: "זה ממש מטרד וזה מפחיד. פתאום עוצרים רכבים ומתבלבלים ביני לבין הזונות. רק חסר לי שאיזה משוגע אחד יקבל סיבוב, ולך תדע מה יעשה לי".

אנו ממשיכים בסיור ולאחר כמה דקות נסיעה מגיעים אל רחוב המרכבה, בו נמצא אזור הנשים הסטרייטיות. לא עוברת דקה אחת ואנו כבר מבחינים באישה שנכנסת לרכב. הרכב מתקדם כמה עשרות מטרים ונעצר באזור חשוך בסמוך לכמה רכבים אחרים. זוהי למעשה "הסוויטה" בה מתרחשים המעשים, מאחר שלא כל הקליינטים משלמים על חדר בבית מלון. כך, קיום יחסי המין נעשה ברכב או בין השיחים שבהם ניתן למצוא שאריות של קונדומים ומגבונים.



בנסיעה ברחוב המלאכה, נראת אישה צעירה אשר נמצאת בדרכה החוצה מהפיצוצייה לכיוון רכב ובו לקוח שבא לאסוף אותה. על פניה ניכרים העייפות והתשישות. היא מביטה בנו, חוששת לדבר ולבסוף רק אומרת: "אני חייבת ללכת". לא עוברת יותר מחצי דקה והיא כבר נמצאת בתוך הרכב שנעלם משם בדהרה.

 

לאחר חמש דקות של נסיעה אנו חוזרים אל רחוב הפלד ונעצרים בסמוך לתחנת המוניות. "אני פה 30 שנה ותמיד הייתה פה זנות. זה לא דבר חדש, אנו כבר מורגלים לזה", אומר סדרן התחנה.

בסמוך לתחנת המוניות עומדת אשה בשנות ה-50 לחייה, תושבת ראשון לציון. בעוד היא מנסה לעצור רכבים היא מסננת לעברינו: "בזמן האחרון נהיה פה ממש חלש. אני שוקלת כבר להפסיק עם זה. אני עכשיו מחפשת לעבוד בעבודה אחרת. בבקרים אני מטפלת בקשישה ובערב אני יורדת אל הכביש".

כמה זמן זה ככה?

"לפני שלוש שנים איבדתי הרבה כסף, אז באתי לפה כדי להרוויח כסף. יש פה כל מיני קליינטים. משלמים 300 או 800 שקל ללילה. לפעמים לוקחים אותי למלון, או שזה יכול להיגמר במאה שקל עם מציצה במכונית".

אחר כך היא מספרת שגם לפני 30 שנה עבדה כזונה. "כשהייתי בת 27 וגרתי בבת ים עשיתי ככה כסף. תייר אחד הזמין אותי אליו למלון ושילם לי בדולרים ומשם זה נהיה דבר קבוע. שמחתי להרוויח ככה הרבה כסף".

נתקלת פה באלימות?

"בדרך כלל לא. רק עם נערים וצעירים". לדבריה, בשבוע שעבר הותקפה בברוטליות על ידי נער בן 18: "עצר לי בחור צעיר. קודם כל שאלתי אותו בן כמה הוא, כי אני לא שוכבת עם קטינים. כשסיימנו את קיום יחסי המין הוא תקף אותי, גנב לי את הארנק ואת המכשיר הנייד שלי. הגשתי תלונה במשטרה ואני מקווה שיטפלו בה".

בהמשך היא מספרת כי את עיסוקה כזונה היא דואגת להסתיר מן הקרובים אליה: "אף אחד במשפחה לא יודע. הבת שלי גרה בארצות הברית והיא נשואה עם ילד. אמא שלי גם לא יודעת כלום. אני דואגת, כי אם יגלו במשפחה יכולים להוציא אותי מהירושה. אני גרה עכשיו עם מישהו שצעיר ממני בשש שנים, וגם לו אני לא מספרת, למרות שהוא חושד".

את לא פוחדת מהלקוחות?

"לא, לרוב הם בסדר. באים לפה יהודים, ערבים, מבוגרים וצעירים. רק עם קטינים ושוהים בלתי חוקיים אני לא מתעסקת. יש קליינטים קבועים שגם באים אלי לדירה".

מתנדב לשעבר במשטרה, שמכיר את התופעה מקרוב במסגרת עשרות סיורים בהם השתתף, אומר כי מדובר "בעיר שלמה" אשר פועלת בתוך אזור התעשייה. "לפני כמה שנים פעלו ברחובות האלה קטינות בנות 17 וגם היו מקרים של בנות 13 אשר סיפקו שירותי מין בתשלום. בעקבות הכנסת השיטור הקהילתי בהובלת השוטר איציק בנבנישטי לאזור התעשייה, מקרי הזנות של הקטינות פסקו לחלוטין", הוא אומר.

תגובות

5 תגובות
  1. עצוב

    נורא ביותר ועצוב!
    על הממשלה יש לפעול לתוכניות שיקום לנשים בזנות !

  2. ביבי הבייתה

    ביבי סגר הכל כדי לרכז את הכסף .כל תחום שהוא לא שולט בוא סוגר ומסרס ..חצי מדינה גרושים ורווקים אחרי זה מתפלאים שיש אונס ..הוא מעדיף אונס העיקר לשמור על הכסף ..זה דיקטטורה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר