חנייה קנס
צילום אילוסטרציה: tommaso79 / shutterstock.com

האם עיריית חולון תפסיק לחלק דו"חות חניה ביום שבת?

פסיקה חדשה של בית משפט קובעת כי אין לחלק דו"חות בשבת. כיצד תגיב על כך עיריית חולון?

פורסם בתאריך: 23.1.20 16:10

אם גם אתם קיבלתם דו"ח חניה בשבת, נראה שבקרוב עיריית חולון תיאלץ לבחון מחדש את הנושא בעקבות פסיקת בית המשפט.

פסק דין של השופט שלמה איזקסון בבית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה, צפוי להוות בעיה עבור הרשויות המקומיות, המחלקות דו"חות חנייה בשבת. זאת, לאחר שהשופט איזקסון קבע כי הפעלת פקחים יהודים בשבת, כאשר לא מדובר בפיקוח נפש, אסורה ואף מהווה עבירה על החוק.



הנושא הגיע לבית המשפט, לאחר שתושבת הרצליה, שומרת שבת, גילתה בצאת השבת כי קיבלה דו"ח חניה מהעירייה בסכום של 750 שקל.

בעקבות פסק הדין הרשויות המקומיות ייאלצו לבחון מחדש את מתן הדו"חות בשבת, ונראה כי החלטת השופט אזיקסון תאלץ גם עיריית חולון לחשב מסלול מחדש.

נראה שנהגים רבים ברחבי הארץ ובחולון שקיבלו דו"חות בשבת, יגישו ערעור בעקבות פסק הדין. אחד מהם הוא שלומי בוקאי שקיבל דו"ח חניה על סך 1,000 שקל בשבת. "ביקרתי אצל אחותי בערב שבת, ואז התקשרו אליי מהשיטור העירוני ואמרו שהרכב שלי חונה בחניית נכה פרטי. רצתי במהירות למטה ואיש השיטור העירוני המתין לי ונתן לי דו"ח", כך סיפר.

בוקאי מוסיף כי "נסעתי ביום שישי ברחוב רוטשילד בחולון בזמן שירד גשם כבד מאוד והראות הייתה לקויה לחלוטין, ולא שמתי לב ובאמת בטעות חניתי את הרכב בחניית נכה. לא היה אף סימון בכביש רק תמרור של נכה ובגלל הגשם הכבד לא ראיתי את השלט. אני אזרח שומר חוק ואין לי עבירות או דו"חות תנועה בכלל, ולכן אני מבקש לבטל לי את הדו"ח".



הנושא הועלה בעבר לדיון בישיבת המועצה. עזרא סיטון, יו"ר סיעת מצטיינים בחינוך, ציין כי "כשנותנים לילדים גבולות רחבים, יש כאלה שהולכים לקצה, וזה נכון גם לגבי מבוגרים. במציאות שנוצרה כרגע יש איזושהי תופעה שאותן מכוניות עולות על המדרכות, תופסות את כל רוחב המדרכה וכתוצאה מכך הולכי רגל, הורים לילדים עם עגלות וקשישים צריכים לרדת מהמדרכה וללכת על הכביש, בזמן שהמכוניות שעוברות מסכנות אותם".

ראש העירייה מוטי ששון השיב לסיטון, ואמר: "ברגע שמישהו חונה בשני גלגלים (בימי שבת וחג), הפיקוח בדרך כלל לא נותנים דו"ח, הם מפעילים שיקול דעת. אם זה ארבע גלגלים ואי אפשר לעבור אז הם נותנים דו"ח. שוב, לפי שיקול דעת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בחולון פועל השיטור העירוני שבעה ימים בשבוע ונרשמים דוחות גם בשבת, רק במקרים שבהם יש סכנה לציבור. יש לשים לב, כי בית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה אמנם העמיד את הקנס על שקל אחד, אך לא ביטל אותו".

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    מה זה מה תעשה פשוט וקל יצלמו את הרכב בשבת ויתנו דוח על חניה ביום ראשון על חניה אסורה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר