הנמחה של חייל צה"ל
החייל רועי פילוסוף ז"ל

מרגש: תלמידי אורט חולון במחווה לזכר החייל רועי פילוסוף

במסגרת מיזם ההנצחה "פרי גנך" נפגשו התלמידים עם בני משפחתו של רועי שנהרג במהלך שירותו הצבאי

פורסם בתאריך: 29.1.20 13:53

במסגרת מיזם "פרי גנך" הנציחו תלמידי אורט חולון את מורשתו של החייל רועי פילוסוף ז"ל, בוגר אורט יד שפירא, שנהרג לפני 19 שנה בתאונת מלגזה בבסיסו. "פרי גנך" הוא מיזם ייחודי של אורט בשיתוף בית יד לבנים בחולון.

בבית הספר התקיים השבוע המפגש המרגש של התלמידים עם אחיו השכולים של רועי ז"ל, אלירן, אמיר ומירב, מה שגרם להעצמת החוויה ולתחושת קרבה למשפחה ולסיפורו של רועי בקרב תלמידי בית הספר. המשפחה השכולה בחרה לקחת חלק בפרויקט זה לשם חיזוק מפעל ההנצחה של יקירם ובשל רצונם העז לספר על אהבתו הגדולה לארץ ישראל ועל האדם המיוחד שהיה.



רועי גדל בחולון, למד בבית הספר היסודי שלום עליכם והמשיך לתיכון מלט"ב, אותו סיים בהצטיינות במגמת חשמל. בתום התיכון המשיך רועי ללימודי עתודה לפני הצבא, וכעבור שנתיים של לימודים באורט יד שפירא הוסמך כהנדסאי חשמל. רועי היה תלמיד אהוב ומצטיין כל השנים, זכה בהערכה רבה וקיבל מלגות ותעודות הצטיינות.

ב-2 במאי 2001 נהרג רועי בתאונת עבודה בבסיסו, בהתהפכות מלגזה בעת שהעמיס תחמושת. רועי היה בן 26 בנופלו והותיר אחריו הורים, שני אחים ואחות. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחולון ומאז פטירתו, משפחתו עושה ככל שביכולתה בכדי להנציח את זכרו.

"פרי גנך" הוא פרויקט ייחודי, המאפשר תיעוד והנצחה של סיפורים, תמונות וחוויות של חיילי צה"ל שנהרגו בזמן שירותם הצבאי. הפרויקט נועד להעניק הנצחה שווה לכל חללי צה"ל ללא קשר לאופי שירותם הצבאי והדרך בה נפלו.

במסגרת הפרויקט התלמידים משתתפים בקבוצות מנהיגות, שעוסקות בהנצחת חייהם של חיילי צה"ל שנהרגו בעת שירותם הצבאי.

אלירן פילוסוף, אחיו של רועי, הודה ליוזמי הפרויקט ואמר: "פרויקט מרגש שזוכרים את נופלים במיוחד את אח שלי רועי , אני מאוד שמח שלא שוכחים אותו  רציתי להגיד תודה בשם משפחתי על זכות הזאת".



 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר