המתנדבים שמחלקים אוכל חם נאלצים לעמוד בקור | צפו:

בני זוג מחולון שדואגים לארוחות חמות לנזקקים, קוראים לסייע להם בתרומות מזון ועזרה במציאת מקום חלוקה חלופי: "עזרו לנו לעזור לאחרים"

פורסם בתאריך: 9.2.20 17:48

בני זוג מחולון, חוה ואלי בן משה, הקימו לפני מספר שנים מיזם עבור נזקקים, במסגרתו הם מחלקים אוכל למשפחות מעוטות יכולות בערבי שישי. כעת, הם מבקשים תרומות ועזרה נוספת במציאת מקום חלוקה חלופי כדי להמשיך במיזם. זאת, לאחר תלונות לפיקוח העירוני.

אך על אף הקושי הם אינם מתכוונים להפסיק את החלוקה ואת תרומתם לנזקקים, וקוראים לתושבים נוספים מחולון להצטרף אליהם: "בואו נתאחד למען האחר, כל אדם לפי יכולתו, אפילו רק תבשיל אחד. לא חייב מבושל או מתובל, אנו נדאג לתבל ולהשלים את התבשיל".

גם בחולון יש לא מעט משפחות מעוטות יכולת, קשישים עריריים ודרי רחוב, שארוחת שבת בשבילם היא מותרות. מתוך המצוקה הזאת, נולדו מספר יוזמות מקומיות, המעוניינות לתת מענה, שהרשויות לא מסוגלות לספק. אחת מהיוזמות היא של בני הזוג מחולון חוה ואלי בן משה, שהפכו את הסיוע לנזקקים לדרך חיים והצליחו לסחוף אחריהם תושבים רבים. השניים הקימו יחידת חלוקת ארוחות לשבת למיעוטי יכולת, שפעלה עד לא מזמן מתחת לביתם, אך, לאחר תלונות שהגיעו לפיקוח העירוני, הם נאלצו להפסיק את פעילותם, ומאז הם מחפשים מקום חלופי קבוע.



אלי, הבעלים של מוסך הכוכב ברחוב הפלד, וחוה העוסקת בתחום החינוך, פועלים כל השבוע יחד עם מתנדבים בעיר כדי לעזור למשפחות בערב שישי. "אנחנו באמת עושים את זה בכיף ומרצון, כי כולנו צריכים להיות באהבת חינם ובנתינה לאחר, כי זו זכות לשמח אנשים מבלי לצפות לתמורה", אומרת חוה ומתארת את שגרת יומם. "אחרי יום עמוס בעבודה, בתחזוקת הבית וטיפול בילדים, שזה מרתון בלתי נגמר, וניחום אבלים של משפחה יקרה לליבנו, הטלפון מצלצל ומודיעים לנו שנישאר אוכל משיעור תורה לחלק למשפחות יקרות, ואנו לא מהססים לשנייה. נוסעים, אוספים ומחלקים. הכל נעשה באהבה ענקית, מכל הלב, והשמחה של המשפחות גורמת לנו לסיפוק אדיר".

את רוב התרומות, הם משיגים באמצעות הפוסטים שחוה מעלה ברשתות החברתיות. היא מספרת שברגע שהיא מעלה פוסט עם בקשה לתרומה כלשהי, מיד יש לפחות עשרה אנשים שרוצים לסייע, אך לא תמיד זה מספיק.

צפו בפעילות יחידת חלוקת המזון:

כמעט בכל יום מתקבלת בקשה לסיוע לעוד משפחה נזקקת, לאדם ערירי, לקשישים או לחיילים בודדים, אך לדבריה, לצערה הרב צוות המתנדבים חייב לברור את מי ניתן להוסיף לרשימה של חלוקת ארוחות יום שישי, כי אין מספיק אוכל לכולם.

"מבחינתנו, היינו רוצים לחלק אוכל לכל מי שפונה אלינו, ושואפים להגיע למצב שבו לא תישאר משפחה רעבה אחת בחולון. אך אנחנו מוגבלים בכמות המזון", מספרת חוה.

"יש עשרות אם לא מאות משפחות שלא יודעות מה זאת ארוחת שישי. אותן משפחות לא מוכרות ברווחה כמשפחות מצוקה, כי הן לא עומדות בקריטריונים שקבע ביטוח לאומי, אז בפועל אותן משפחות מוותרות על ארוחה חמה לשבת ומסתפקות בפת לחם" אומר בעצב מתנדב ביחידה.

מתנדב נוסף מספר כי עד לפני כשנה חלוקת המזון בימי בשישי נעשתה מתחת לביתם של חוה ואלי, אך בשל תלונות לפיקוח העירוני, הם נאלצו להעביר את הפעילות למקום אחר. כרגע אין ליחידה מקום קבוע והם רוצים להתרחב.

נקודת חלוקת מזון לנזקקים

חלוקת מזון לנזקקים

הכלל של היחידה הוא לא לקבל תרומות כספיות, ולכן הם גם לא יכולים לשכור מקום ופועלים בינתיים ברחוב הרצפלד, עד שימצא עבורם מקום קבוע. זאת הסיבה שהם החליטו לצאת בקריאה לציבור התושבים לסייע ולעזור בתרומות של מזון ומקום חלוקה.

"אנו מקפידים לשמור על ההיגיינה וטריות המאכלים", מספרת רונית בן ציון, מתנדבת במיזם, "גם במשך השבוע אנחנו נוסעים, אוספים ותורמים בסתר לאו דווקא אוכל, גם תחפושות, ילקוטים לילדים, משלוחי מנות, מתנות לימי הולדת בגדים ועוד".

מה שמייחד את המיזם של חוה ואלי מיוזמות מקומיות אחרות, הוא שהמתנדבים מגיעים עד לביתם של המשפחות, כדי לשמור על פרטיותן. "ככה אף אחד לא יודע שהו מקבלות תרומות. יש אנשים שבחיים לא ילכו לעמותה לקחת אוכל, מהבושה שחלילה מישהו יראה אותם, והם יעדיפו לגווע ברעב", מספרת רונית, ומוסיפה כי "אחד הדברים היפים ביחידה הוא שמגיעים להתנדב בה גם ילדי בית הספר והגנים בעיר, שכבר מגיל קטן לומדים על ערך הנתינה".



בין עשרות המתנדבים ביחידה, נמנים מתנדבים קבועים שפועלים גם בחורף בימים הקרים והגשומים. כעת הם מבקשים: "עזרו לנו לעזור לאחרים".

מי שמעוניין לתרום מזון, מוזמן לפנות לחוה בן משה בטלפון: 052-4577531. את המצרכים והתבשילים ניתן להעביר עד יום שישי בשעה 12:30, ברחוב הרצפלד 11 חולון, או לבקש שאחד ממתנדבי היחידה יבוא לקחת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר