עיריית חולון
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

נהלים חדשים: נאסר על חברי מועצת העיר לדבר עם עובדי עירייה

הנוהל החדש נועד למנוע אפשרות של ניגודי עניינים

פורסם בתאריך: 13.2.20 13:00

סערה בעיריית חולון בעקבות הוראות חדשות של משרד המשפטים לפיהן נאסר על חברי מועצת העיר לייצג תושבים בפני עובדי הרשות המקומית.

הנוהל החדש לחברי מועצת העיר, המחייב את כל הרשויות המקומיות בישראל, נועד למנוע מצבים של ניגוד עניינים בהתנהלות של חברי המועצה מול עובדי העירייה.



הרקע: במועצת העיר יש 26 חברים, מתוכם 15 חברי קואליציה. חברי המועצה מקבלים עשרות פניות לעזרה מצד התושבים, ומתוקף תפקידם לסייע הם פונים לאחד מעובדי הרשות, עובדי העירייה, מנהלי אגפים וכדומה. אך מתעוררים מקרים של ניגוד עניינים, ולא פעם הבקשות מתפרשות כהפעלת לחץ בלתי ראוי ביחס לעובד הרשות.

כדי למנוע מצבים מסוג זה, הוצג בישיבת המועצה האחרונה מסמך, לפיו יחול איסור על חברי המועצה לייצג תושבים בפני עובדי הרשות – גם כאשר חבר המועצה מעוניין לסייע לתושב כחלק ממילוי תפקידו כנבחר הציבור. זאת כדי למנוע קשר ישיר בין חברי המועצה ובין עובדי העירייה, באופן שיקשה על עובדי הרשות למלא את תפקידם באופן אובייקטיבי וחסר פניות.

למעשה, כלל זה נועד למנוע שיבוש בעבודתם התקינה של עובדי הרשות. ההתערבות היחידה שיכולה להיעשות, היא כאשר הואצלו סמכויות לחבר מועצה והוא רשאי לפנות אל עובדי המועצה בעניינים שמסורים לסמכותו.

לפי הנהלים החדשים, חברי המועצה יוכלו לפנות אל עוזר ראש העירייה, יוסי זיידה, כגורם מרכזי, אשר יכווין את פנייתם לעובד הרלוונטי.



"ההוראה המוזרה שחברי המועצה קיבלו, מדמה שיטה של משטרים אפלים", אומר חבר המועצה מיקאל בוזגלו מסייעת עידן חדש בחולון. "כיצד יעלה על הדעת שעובד ציבור לא יענה לנבחר ציבור שנבחר? מיותר לציין שמזכיר ראש העירייה יוסי זיידה לא יכול לתת מענה מהיר לכ-27 חברי מועצה", מוסיף בוזגלו. "לדוגמה, פניתי בבקשה דחופה לבדיקת פשע חמור לכאורה של הרעלת חתולים, הפניתי למחלקות הרלוונטיות אך טרם קבלתי עדכון על פעולות שננקטו, אם בכלל. אז מה ההבדל בין תושב שפונה ישירות לעובד עירייה לבין חבר המועצה?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר