מתוך תיעוד תאונות אוטובוס
צילום: רוני שחר הפקות

בפחות מחודש: הרוג ופצועים בתאונות אוטובוסים בחולון I צפו:

יותר מ-400 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד בעשור האחרון בחולון. נהגי האוטובוס טוענים כי התופעה נובעת מתנאי העבודה והמצב בכבישים בעיר. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 24.2.20 09:56

יותר מ-400 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ורכב כבד אירעו בחולון בעשור האחרון, כאשר בחודש הנוכחי, בתוך שבועיים, אירעו שלוש תאונות, שבן נהרג הולך רגל ו-14 נוסעים נפצעו באורח קל. כנראה שלא מדובר רק בצירוף מקרים.



בתחילת החודש נהרג מפגיעת אוטובוס הולך רגל שחצה את הכביש ברחוב משה שרת. לאחר שבוע, באותו הרחוב שוב תאונת דרכים בין רכב פרטי לאוטובוס ותאונה נוספת בין שני אוטובוסים ברחוב דב הוז עם 14 פצועים. באותו הרחוב שוב תאונה בין רכב לאוטובוס בצומת המעפילים-דב הוז.

נהגי האוטובוס בחולון מודעים לתופעה אך מפנים אצבע מאשימה כלפי העירייה, הנהגים, הולכי הרגל והנהלת החברה. "איך לא יהיו תאונות", אומר נהג אגד לשעבר שעבד בקו בחולון והתפטר לאחר שלא עמד בעומס השעות. "הייתי עובד שש שעות ברציפות ללא מנוחה. בהנהלה אמרו לי תנוח בין נסיעה לנסיעה, אבל אי אפשר באמת לעשות הפסקה, כי אין מספיק זמן ואם האוטובוס ייצא באיחור של דקה, הנהג יקבל קנס", הוא אומר.

"הייתי כל הזמן עייף במהלך הנסיעה וגם טרוד במקרה שאחד הנוסעים לא שילם וייתפס על ידי הכרטיסן. כי מי שמקבל קנס על כך הוא נהג האוטובוס", מתאר הנהג לשעבר. "את ההנהלה לא מעניין אם יש פקקים בגלל משאית אשפה, חייבים להגיע בזמן. אם מוסיפים לזה גם את כל הלחץ והעייפות, אפשר להבין למה כל הזמן יש תאונות אוטובוסים. הנהג מעדיף לטוס בכביש ולא לקבל קנס".

צפו בתיעוד תאונות במעורבות אוטובוסים:

נהג אוטובוס אחר מפנה אצבע מאשימה כלפיהנהגים בכבישים. "לנסוע בחולון זה ממש אסון. לא מספיק שהכבישים משובשים, הנהגים חושבים שהכביש של אבא שלהם. מחנים דאבל פארקינג בסוקולוב, דב הוז ובכיכר סטרומה, סוגרים נתיב, קשה לעקוף כי זו ממש סכנה. אם הייתה מספיק אכיפה לא היו מעמידים רכבים בתחנות אוטובוס וסוגרים נתיבים", הוא אומר ובנוגע לתאונות שבהן נפגעים הולכי רגל, יש לו גם הסבר: "הם קופצים על הכביש, לא מסתכלים ונדרסים".

מדובר חברת אגד נמסר: "התאונה הקטלנית בין אוטובוס להולך הרגל – נמצאת בהליך של חקירת משטרה ועל כן אנו מנועים מלהתייחס לנושא. אנו סמוכים  בטוחים שמשטרת ישראל חוקרת את הנושא בצורה הטובה ביותר ונסייע לה בכל דרישה או בקשה.

לגבי התאונות ברחוב המעפילים ומשה שרת – אין לנו מספיק נתונים לאתר את התאונות ואני אף מציע לבדוק כי אכן מדובר באוטובוסים של אגד".

בתגובה לתלונות הנהגים נמסר מדובר אגד: "בעניין נושא העייפות – אגד פועלת על פי תקנות התעבורה וחוק שעות עבודה ומנוחה, ומקפידה על שמירת הרעננות והריכוז של הנהגים בצורה הדקדקנית ביותר. לאור זאת, אין כל סיבה שנהג יגיע למצב בו הוא סובל מעייפות או עומס. במידה ונהג מצוי במצב בו הוא נתקל בקו נסיעה בעל עומס חריג או שנסיעתו מתארכת מכל סיבה שהיא – באחריותו לבצע הפסקה יזומה במקום מסודר ובטוח אשר שומר על ביטחון הנוסעים. בהמשך לזאת, נהג שרואה מראש שיש בעיה עם סידור העבודה וחוזה מצב שייתכן עומס או חריגה משעות העבודה המותרת, הינו מחויב לפנות באופן ייזום ולדאוג כי יוכל לעמוד בדרישות שעות העבודה המנוחה.

"בעניין הטענות לעניין הכבישים המשובשים והנהגים המתפרעים – כל שנוכל לומר בנושא הוא כי אזור חולון הינו אזור בעל אחוז תאונות נמוך משאר אזורי הארץ".

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) התרחשו בכבישי ישראל 1,578 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד, מתוכן 69 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד) ו-277 תאונות קשות.

על פי הנתונים, 841 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) אירעו בשנת 2019 בתחום העירוני – יותר ממחצית מכלל תאונות הדרכים עם רכב כבד בשנה זו.

בחולון בשנת 2019 אירעו 25 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, ובמהלך העשור האחרון (2010-2019) אירעו בחולון 407 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שש תאונות קטלניות (בהן נהרג אדם אחד לפחות).



ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להכניס לתוקף את הטכוגרף הדיגיטאלי שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר ולסכן את החיים של כולנו בכביש. באירופה כבר מעל לעשור חייבים לעשות שימוש במכשיר הפשוט והחשוב הזה אבל בישראל מתנהגים כמו מדינת עולם שלישי וממשיכים לגרום לאלפי נהגים לעבוד שעות רבות מעל למותר בחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמיץ נהג בחופש חג

    תכלס אותו אופנוען מחפש את הנהגים שילך יעשי רישיון אוטובוס ויראה איך זה שתיים מקור העבריינים זה כל הדו גלגלי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר