הגילוי שהפך את עולמו של האב: אחרי 13 שנה גילה שבתו חיה בישראל I צפו במונולוג:

האב מחולון, תושב עזה לשעבר שהיה משת"פ של ישראל, קיבל שיחת טלפון מפתיעה מאמה של הילדה לפני כשבועיים. עכשיו הוא מנסה להוכיח את אבהותו ולסייע לילדה, המאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי

פורסם בתאריך: 18.2.20 13:54

סייען לשעבר, תושב חולון, גילה לאחרונה כי בתו הביולוגית, שאותה לא ראה 13 שנים, חיה בישראל. כעת הוא יוצא למאבק כדי להעביר אותה לחזקתו, וטוען כי הרשויות פועלות כדי להרחיק אותה מאמה השוהה בישראל ללא אשרה. זאת, בזמן שהוא אינו מוכר כאביה.

עבור האב, חולון מהווה בית כבר למעלה מעשור. הוא עבר לחולון מעזה, לאחר שמשפחתו סייעה למדינת ישראל ושיתפה עם כוחות הביטחון פעולה. לאחר שהתגלה כי בני משפחה משתפים פעולה, אחיו ואביו נרצחו. "אבא שלי ואחי עבדו יחד עם השב"כ ומנעו המון פיגועים", הוא מספר, "באינתיפאדה הראשונה מחבלים רצחו את אבא שלי ואת שני האחים שלי. אנחנו אוהבים את ישראל כי היא מדינה דמוקרטית ורצינו לעזור לה".

לדבריו, גם הוא סייע לכוחות הביטחון הישראליים, ולפני 24 שנה, לאחר שנשקפה סכנה לחייו, הוא קיבל אזרחות ישראלית ועבר להתגורר בישראל. אלא שאחרי שנה הוא נשלח חזרה לעזה ואז נעצר על ידי הפלסטינים. "עברתי לישראל ואחרי זה חזרתי לעזה ונתפסתי", הוא מספר, "הוחזקתי קרוב לשלוש שנים בבית סוהר בתנאים מאוד קשים. הייתי מתחת לאדמה והיו מרביצים לנו בתוך התא. היה אחד, שני מטר גובה, היה נותן לי מכות עם הכפכפים עד שירד לי דם מהפנים והאוזניים היו נקרעות לי. היו פותחים את האסלה ומכניסים את הראש שלי לתוכה ומשתינים עליי".



לאחר שלוש שנים בכלא העזתי הוא שוחרר, לטענתו בהתערבות ישראל, ולפני 16 שנה הוא פגש בתיירת מפולין. השניים עברו להתגורר בשדרות והביאו יחד לעולם ילדה משותפת. "אבל אז, כשהילדה הייתה בת שנתיים, התחילו הקסאמים והאמא שלה נכנסה לפאניקה. באותו הזמן, האמא ואני החלטנו להיפרד. היא אמרה לי שהיא נוסעת עם הילדה לפולין ושתשמור איתי על קשר. אבל מאז לא שמעתי מהן".

מאז הפרידה הוא עבר להתגורר בחולון, והמשיך בחייו. עד שלפני כשבועיים הוא קיבל שיחת טלפון מפתיעה מבת זוגו לשעבר שסיפרה לו כי היא ובתם המשותפת נשארו כל השנים בארץ.

"לפני שבועיים האמא התקשרה אליי, ואמרה לי שהיא חייבת לשבת לדבר איתי", הוא מספר, "היא סיפרה לי שברגע האחרון היא החליטה לעשות כסף ונשארה בישראל, כדי שיהיה עתיד לילדה שלנו, והיא נתקעה אצל מישהי מכפר סבא שהפכה אותה לבת ערובה שלה כי לא הייתה לה כאן אשרת שהייה".

צפו באב:

 

מאז, כך הוא מספר, בתו, כיום בת 15 ובת זוגו לשעבר היו נתונות ללחץ ולאיומים מצד אותה אישה. "האמא סיפרה לי שהיא רצתה ליצור איתי קשר אבל האישה הזו מנעה ממנה לעשות את זה. היא גם סיפרה לי שהאישה הזו הביאה לה מישהו שהציע לקנות את הילדה תמורת 25 אלף דולר".

כעת, כך לטענתו, אותה אישה מנסה לקבל אפוטרופסות על בתו ולהוציא אותה מרשות האם שאינה מחזיקה באזרחות ישראלית. מנגד, האב אומנם מחזיק באזרחות ישראלית, אך אינו יכול לעזור מאחר שמעולם לא הוכר כאביה של הילדה.

"לפני כמה ימים הבת שלי נכנסה להתקף חרדה בגלל המצב. היא מאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי. לבת שלי אין תעודה זהות כי היא לא ישראלית. אני רוצה להציל אותה ושתינתן לה אזרחות ישראלית, אבל אני לא מוכר כאבא שלה, ולא מוכנים לעזור לי".

"אני מוכן לעבור בדיקת דנ"א ולהוכיח את האבהות. כשראיתי את הבת שלי, היא לא ידעה שאני האבא שלה. אני לא יכול להציל אותה. זה כואב לי. אם הייתי יודע שהיא נשארה בארץ כל השנים הייתי נלחם עבורה".



ממחלקת הרווחה בעיריית כפר סבא נמסר: "בשל צנעת הפרט, לא ניתן להגיב על טענות הפונה כפי שמובאות בכתבה. הפונה אינו מוכר כאפוטרופוס רשמי של הקטינה. אין בסמכות אגף הרווחה לקבוע אבהות או אפוטרופסות על קטין. עיריית כפר סבא נמצאת בקשר עם האפוטרופסים המוכרים והרשומים של הקטינה".

מהאפוטרופסות הכללית במשרד המשפטים נמסר בתגובה: "מהפרטים המצוינים בפנייה, הסמכות החוקית בעניינים אלה הם של משרד הרווחה בלבד. משרד הרווחה הוא צד לבקשה בבית המשפט למינוי אפוטרופוס ורק לאחר אישור בית המשפט למינוי, האפוטרופוס הכללי מפקח על התנהלות האפוטרופוס שמונה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריה עבודי - חולון

    לדעתי יש לעשות מייד בדיקת DNA ואם יתברר שאכן היא הבת שלו הביולוגית – להעביר אפוטרופוסות אליו בהליך מהיר.
    בזכות האדם הזה שעבר עינויים ע"י הרשות הפלסטינית והציל עשרות נפשות של יהודים וישראלים – מגיע לו חסיד אומות עולם.

    לא מכיר אותך – אבל אוהב אותך ומעריץ אותך

  2. דאוד

    לעזור כמה שיותר מהר זה בנאדם מיוחד אנחנו איתך בכל הלב

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר