רינת יצחק מתמודדת לכנסת ה-23
רינת יצחק

"הגיע הזמן לשמוע את הנשים": שופטת הכדורגל לשעבר רצה לכנסת

אשת התקשורת מחולון, רינת יצחק, מתמודדת לבחירות שיתקיימו בעוד פחות משבועיים ובטוחה שיש לנשים מספיק כוח כדי להוביל מהפכה

פורסם בתאריך: 21.2.20 08:33

אשת התקשורת מחולון רינת יצחק מתמודדת לכנסת ה-23 מטעם המפלגה החדשה "קול הנשים" בראשות ד"ר מזל שאול. לאחר שנים של עשייה פוליטית, יצחק החליטה לרוץ לכנסת במטרה לקדם נושאים הקרובים ללבה, בעיקר בתחום קידום זכויות נשים ושוויון מגדרי.

יצחק בת ה-36, ילידת חולון, נשואה לליאור איש פרסום ואמא לעלמה בת השלוש וחצי, שימשה בעשור האחרון כיועצת תקשורת פוליטית ואסטרטגית בכירה בסקטור הפרטי והציבורי ופעלה בעיקר מאחורי הקלעים לקידום ח"כים מכל הקשת הפוליטית. בעברה אף הייתה אחת משופטות הכדורגל הראשונות בארץ.



בין יתר הפעילויות שיצחק לקחה חלק, קידום יוזמות וחוקים, גיבוש המלצות, סיוע בהסרת חסמים, גיבוש המלצות, השתתפות בוועדות הכנסת וייצוג נבחרי ציבור בפורמים שונים ברחבי הארץ והכנסת. בנוסף, יצחק פעילה חברתית ואקטיביסטית המוכרת ממאבקים רבים, כגון, המאבק נגד חוק הלאום, המאבק על העלאת שכר השוטרים והסוהרים, פיקוח על גני ילדים ועוד.

לאחר שנים רבות של עשייה פוליטית ולאור המשבר הפוליטי המתמשך, החליטה יצחק להתמודד לכנסת ה-23 במפלגת הנשים החדשה "קול הנשים", במטרה להביא לקדמת הבמה את הנושאים הקרובים לליבה וליישם את חזון המפלגה החדשה: קידום זכויות נשים, שוויון מגדרי, צמצום פערי שכר, מיגור האלימות נגד נשים ופיקוח על הגיל הרך.

"הגיע הזמן לשים סוף לכאוס הפוליטי המתמשך ולהשמיע סביב שולחן המשא ומתן את קול הנשים", אומרת יצחק. "בכל תקופת בחירות הפוליטיקאים טוענים שהם 'חיפשו נשים שיתמודדו ברשימות לכנסת אבל לא מצאו נשים שרוצות להתמודד' –  זה שקר. יומיים לאחר שהקמנו מפלגה קיבלנו מבול פניות מצד נשים ראויות, מוצלחות ופורצות דרך שרק רוצות להתמודד ולכן החלטנו להיות המפלגה הראשונה בהיסטוריה שמורכבת מ-102 נשים שרצות לכנסת. נגמרו התירוצים", מבהירה יצחק.

"לגבי שוויון מגדרי, יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות עד שנגיע לאיזון. המאבק על ניתוץ תקרת הזכוכית הוא חשוב ואין חולק על כך, אבל המצב כיום הוא א-סימטרי", מוסיפה יצחק. "אני מאמינה שבכדי לקדם שוויון אמיתי מחובתנו להרחיב את העדשה ולראות את התמונה המלאה, את כל הנשים. אנו חייבות לפעול בשני מישורים: מצד אחד יש להמשיך לעזור ולקדם את החולייה החזקה – אותן נשים המשתייכות לשכבות הבינוניות ומעלה, שרואות ומרגישות את תקרת הזכוכית מעל ראשיהן ודורשות בצדק לנתץ אותה.



"מצד שני מחובתנו לסייע ככל הניתן לנשים שנמצאות בסקטורים הנמוכים, שאותה תקרת זכוכית כלל לא מדברת אליהן. לא מדובר בנשים שמתמודדות על משרות בכירות או על מקום בדירקטוריון אלא על אוכלוסייה שמשתכרת שכר מינימום מהיד לפה, ללא תנאים סוציאליים ובמשרות ללא אופק מקצועי שיאפשר להן להתקדם ולהתנתק מרצפת הבוץ שמושכת אותן מטה. זאת על אחת כמה וכמה אם הן משתייכת לחברה הערבית, החרדית או האתיופית, ששם הפערים חמורים שבעתיים ומורגשים ביתר בולטות".

חברות מפלגת קול הנשים לכנסת ה-23

חברות במפלגת קול הנשים

עוד מוסיפה יצחק כי "מחובתה של ממשלת ישראל לקחת אחראיות בכל הנוגע לצמצום הפערים האסטרונומים הקיימים כיום בשכר ובאפשרויות התעסוקה עבור נשים, תוך השמת דגש על אותן נשים המשתייכות לאוכלוסיות מוחלשות. אלו הנשים המקופחות והמופלות ביותר בסקאלה של אי שוויון מגדרי ואסור לנו כחברה להשלים עם המצב הזה".



רשימת מפלגת הנשים החדשה, "קול הנשים", בראשותה של ד"ר מזל שאול, מונה 102 חברות ומטרתה להוביל לשוויון מגדרי במגוון רחב של נושאים ולייצוג שווה לנשים במוקדי קבלת ההחלטות. המפלגה, מורכבת מקבוצת נשים המייצגות את פסיפס האוכלוסייה הישראלית – ימין, שמאל, דתיות, חרדיות, חילוניות, יהודיות, מוסלמיות, נוצריות, דרוזיות, אתיופיות, צעירות ותיקות ועולות חדשות.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר