צילום: Monster e / shutterstock.com
צילום: Monster e / shutterstock.com

חולת סרטן עלולה להיזרק לרחוב יחד עם ילדיה: "המצב התדרדר"

בעלה נרצח, אמה נפטרה ותושבת חולון, המתמודדת עם מחלת הסרטן בשלבים מתקדמים, נלחמת על הבית לצד הטיפולים הרפואיים הקשים

פורסם בתאריך: 19.2.20 13:33

 תושבת שכונת ג'סי כהן בחולון, בשנות ה-50 לחייה, נאלצת בימים אלה להיאבק כדי לא להיזרק לרחוב יחד עם שני ילדיה, במקביל לטיפולים הרפואיים הקשים שהיא עוברת. זאת, בעקבות צו פינוי שקיבלה מחברת עמידר.

האישה, שאובחנה כחולת סרטן השד לפני ארבע שנים, מתגוררת עם שני ילדיה, בגילאי 18 ו-13 בדירה השייכת לדיור הציבורי שבה התגוררה יחד עם אמה. אלא שמאז הלכה אמה לעולמה מבקשים לפנות אותה ואת ילדיה.



"אני חולה במחלה בדרגה 4. יש לי גידול גרורתי בשד ואני נמצאת לפני ניתוח לכריתת רחם ושחלות", היא מספרת ל"השקמה חולון", "חברת עמידר התלבשה עליי והם רוצים להוציא אותי עם צו פינוי. הם טוענים שאני פולשת לדירה".

לדבריה הבעיה התחילה לפני כשנתיים, לאחר שאמה נפטרה. "אז, בבת אחת, הועלה שכר הדירה מ-240 שקל ל-2,700 שקל", היא מספרת ומוסיפה כי בעקבות העלאת שכר הדירה, היא החלה לצבור חובות שהלכו ותפחו. "אני עכשיו נמצאת מולם בחוב של כמעט 30 אלף שקל".

לפני שעברה להתגורר בבית אמה בחולון, היא התגוררה ביבנה. אלא שבעלה ואבי ילדיה הסתבך בפלילים ונרצח. "בעלי לשעבר נרצח באירוע פלילי ביריות בראשון לציון", היא מספרת, "אחרי המקרה עברתי עם הילדים לחולון, לאמה שלי, כדי שתעזור לי. אבל לפני שלוש שנים היא חלתה בסרטן, ונפטרה בעקבות המחלה".

במקביל להתמודדות של אמה עם המחלה, גילתה האישה כי היא עצמה חולה בסרטן. "לפני יותר משלוש שנים גיליתי שחליתי בסרטן", היא משחזרת, "יצא לי גוש מוזר בשד ופניתי לרופא. התברר שזה גידול סרטני. מאז, אמא שלי נפטרה ואני נשארתי עם שני לילדים לבד, ללא תמיכה וללא עזרה. הילדים היו קשורים מאוד לאמא שלי. הם לקחו את זה מאוד קשה שהיא נפטרה, ועכשיו הם חרדים בגללי. זה קשה מאוד. אני משתדלת להרגיע אותם ולהיות חזקה עבורם".



מאז שחלתה, חדלה לעבוד וכעת חיה מקצבאות ותמיכה בלבד. "עבדתי כמטפלת בקשישים ולפני כן כספרית", היא אומרת, "עכשיו אני לא יכולה לעבוד בגלל המחלה. אני מתמודדת עם היום יום וחיה מקצבאות של נכות. המצב הולך ומדרדר. אני לוקחת גם כדורי הרגעה".

משרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון מכיר ומלווה את הגברת, ואף אישר לה סיוע מוגדל בשכר דירה, על סך 3,100 שקל, אותו תוכל לממש עם הצגת חוזה שכר דירה תקף לחברת עמידר".

"נציין כי הדירה בה היא כיום הינה דירת דיור ציבורי בעלת ארבעה חדרים בה התגוררה אמה המנוחה משנת 1980 ועד שנפטרה ב-2018. בעיר חולון קיים תור של משפחות הזכאיות לדיור ציבורי, ולאחר שהפונה תשיב את הדירה בה מתגוררת לטובת אכלוס משפחה זכאית הממתינה בתור, היא תוכל לממש את זכאותה לסיוע בשכר דירה".

"כמו כן, באפשרותה לפנות בבקשה לעזרה באיתור דירה המתאימה לזכאותה וחברת עמידר החדשה, תלווה אותה בתהליך ותסייע ככול הניתן. חשוב לציין כי הגברת מתגוררת בדירה זו כפולשת ולא כחוק, היות ועל פי ביקורי מעגל שנערכו בדירה במספר מועדים, היא לא נמצאה ולכן על פי הכללים היא איננה זכאית להיחשב כ'דיירת ממשיכה'. באשר לתלונתה על גובה שכר הדירה, כיון שאינה זכאית להמשך מגורים משלמת שכר דירה כמקובל בשוק החופשי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר