מגבונים ודשא סינטטי: מה גורם להצפות הביוב בחולון I צפו:

סוף שבוע של הצפות ביוב. בתאגיד מי שקמה חוזרים על הקריאה לא להשליך מגבונים. ויש גם בשורה: בקרוב העומס יופחת מהקווים במרכז העיר. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 25.2.20 16:58

בסוף השבוע דיווחו תושבים כי הביוב ברחוב תרצו פינת הרצפלד וברחוב שנקר הוצפו. רחוב שנקר ידוע כרחוב שיש בו המון הצפות לדברי הדיירים. בתאל ניסים שתיעדה את הביוב שהוצף בפינת הרחובות יבנה שנקר מספרת שהביובית עובדות שלוש-ארבע פעמים בשבוע לפחות. תאגיד מי שקמה קורא לתושבים: "מגבונים ופריטים שאינם מתפרקים במים יש להשליך לפח האשפה".



בתאגיד מטפלים מידי יום בסתימות ביוב בקווים העירוניים. מרבית הסתימות נגרמות בשל השלכת מגבונים, תחבושות ומוצרי היגיינה אל האסלה במקום לפח האשפה. חומרים אלה אסורים להשלכה לאסלה מכיוון שאינם מתפרקים במגע עם מים וגורמים לסתימות ביוב, וכתוצאה מכך לגלישות ביוב ומפגעים. בעיית המגבונים היא בעיה עולמית. תביעות רבות הוגשו לבתי משפט בעולם נגד חברות המייצרות מגבונים בשל הנזקים אשר נגרמים למערכות הביוב, גם בערים הגדולות בעולם.

כך מתבצעת שטיפת הקווים:

 

אולם יש מי שטוען שלא כל הבעיה נעוצה במגבונים. פיני ביתשו, אינסטלטור "מנבחרת הצדיקים", ותושב חולון מכיר את הבעיה מקרוב: "ברחוב שנקר כבר הודו שקיימת בעיה של שיפוע בקו הביוב והבטיחו לבצע ניתוץ והגדלת קוטר הצינור, בגדול מגבונים לא הם הגורם המרכזי לסתימות ברחבי העיר אלה בעיה בקווי הביוב, כאשר הצינור שבור זה ברור שמגבונים יתפסו עליו ויגרמו לסתימה אבל שהמערכת תקינה זה לא יקרה והמגבונים יגיעו לשפדן ורק שם תהיה בעיה. בשכונות החדשות לא רואים ביוביות בכלל ואילו בשכונות הישנות הם עובדות כמה פעמים בשבוע ותמיד על אותם קווים".

מנגד, מסבירים בתאגיד מי השקמה כי "בעיר חולון קיימים קווי ביוב בודדים אשר הונחו עוד בשנות ה-50, קווים אלו אינם מהווים כל בעיה, תקינותם טובה, נבדקת ומנוטרת באופן קבוע אך בכל זאת יש מדי פעם הצפות".

עוד מסבירים כי "העיר חולון תוכננה כך שקווי הביוב בעיר יזרמו בצורה גרביטציונית ולכן גם במהלך השנים בוטלו כ-20 תחנות שאיבה לביוב אשר היו פזורות ברחבי העיר. ביטולם נבע מדרישה של משרד הבריאות מכיוון שתחנות שאיבה גורמות למטרדי ריח ובעיות תחזוקה רבות וכן הצפות בעת תקלות".

בתאגיד מי שקמה מוסיפים כי כרגע מבוצע השלב האחרון של קו מאסף ראשי חדש שיעבור ממשה דיין ועד פיכמן, שצפוי להוריד את העומס מהקווים במרכז העיר.

כמו כן, מסרו כי "המגבונים נערמים באזורים שהם נמוכים, כשיש הרבה מגבונים הם הופכים בצנרת לגוש וכך גורמים לפריצות ביוב. זה קורה בכל הקווים, גם בקווים החדשים. אפשר להמשיל את זה לגוף האדם, גם אדם בריא ככל שהוא יאכל אוכל שמן ולא בריא העורקים שלו בסוף יסתמו והוא יהיה חולה".

עוד נמסר כי "גם על המגבונים שמגיעים לשפד"ן התושבים משלמים. קווי הביוב מתוחזקים ונשטפים ומטופלים באופן שוטף. בנקודות שמתגלות בהן בעיות הן מטופלות. עדיין כמות המגבונים ושאר מוצרים הנזרקים גורמת לסתימות. בשכונות החדשות לא עוברים קווים ראשיים ברמות כמו שנקר וטשרניחובסקי ולכן אין שם הרבה סתימות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    החולונים זה עם לא תרבותי. תמשיכו להשליך מכל הבא ליד לבית השימוש עד אשר נהפוך לחירייה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר