מחשב
צילום אילוסטרציה: ShotPrime Studio / shutterstock.com

השירותים, הלימודים והסיוע – המדריך לשהות ממושכת בבית

האם תוכלו להקפיא הלוואות, כיצד מתקשרים עם הרשות המקומית ואיך ממשיכים עם שגרת לימודים? השירותים המקוונים שבהם תוכלו להשתמש במהלך שהותכם בבית

פורסם בתאריך: 15.3.20 14:05

בעקבות משבר הקורונה משרדים רבים סגרו את שעריהם עד להודעה חדשה כאשר הציבור שוהה בבתים, בעקבות השבתת הלימודים, מעבר לעבודה מהבית או יציאה לחופשה ללא תשלום.

את השירותים ניתן להמשיך ולקבל באמצעות האינטרנט או הטלפון. איך ניתן לעשות זאת? "השקמה חולון" ריכז את הטלפונים וכתובות המייל הנחוצים בימים אלה.

עיריית חולון

משרדי עיריית חולון נסגרו עד להודעה חדשה ולא תהיה קבלת קהל בכל המחלקות, לרבות מינהל החינוך, הרווחה והשירותים הווטרינריים. כמו כן, לא יתקיימו דיונים בבית המשפט לעניינים מקומיים. עובדי העירייה יהיו ערוכים למתן שירות באמצעות הדואר האלקטרוני והטלפונים, בשעות הקבלה הקבועות.

ניתן יהיה ליצור קשר עם יחידות הערייה באמצעות אתר האינטרנט של עיריית חולון, כאן. כמו כן, ניתן יהיה ליצור קשר כל העת עם העירייה גם באמצעות המוקד העירוני 106, שפועל במשך כל  שעות ביממה.

"אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה שפוגעת בכולנו ודורשת מאיתנו סבלנות, עזרה הדדית ולא פחות חשוב שמירה על הכללים וההנחיות של משרד הבריאות", אומר ראש עיריית חולון, מוטי ששון, "אני מבקש מכולכם להתאזר בסבלנות ולפעול בשיקול דעת עד אשר בכוחות משותפים נעבור תקופה מאתגרת זו".

בנוסף, השיקה העירייה קו חם גם באמצעות הוואטצפ, בנוסף למענה הטלפוני שהושק הבוקר, זאת באמצעות קהילת "הורים עושים ח.י.ל", מחלקת הורות ומשפחה בשיתוף עם השירות הפסיכולוגי החינוכי.

קו החם ייתן מענה להורים תושבי העיר, החשים קושי או מורכבות בהתנהלות בבית סביב סוגיות הוריות כגון: גבולות, יחסים, מריבות בין אחים, התנהגויות מאתגרות של ילדים, הפעלת סדר יום ושגרה בתקופה של שינויים, מצבי מתח וחרדה.

המענה יינתן על ידי מנחות הורים ועל ידי פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי החינוכי, כאשר הפנייה תיעשה רק באמצעות וואטסאפ שמספרו 050-8388624.

כמו כן, מפעילה העירייה קו חם לתושבי העיר בטלפון 03-5263777.

חברת החשמל

החל מהיום (ראשון) יהיו סגורים כל מרכזי השירות של חברת החשמל ולא תהיה קבלת קהל. ניתן יהיה לברר מידע ולבצע פעולות בשירות עצמי מבלי לצאת מהבית וללא המתנה באמצעות אתר האינטרנט, באפליקצה ובצ'ט המקוון. לאתר האינטרנט של חברת החשמל לחצו כאן.

תאגיד מי שקמה

גם משרדי תאגיד המים יהיו סגורים בעקבות הנחיות משרד הבריאות. עקב כך לא יינתן מענה לציבור באמצעיים פרונטליים. כל השירותים יינתנו דרך האמצעיים המקוונים בלבד באמצעות אתר האינטרנט כאן.

לימודים

גני הילדים הצטרפו הבוקר אל בתי הספר המושבתים החל מיום שישי. במשרד החינוך נערכים להעברת שיעורים דרך האינטרנט והטלוויזיה.

ערוץ "כאן חינוכית" מקיים החל מהבוקר רצף של שידורים חיים עבור תלמידי ישראל אשר נשארים בבתים. כמו כן, הפיץ משרד החינוך משחקים מקוונים ללימודי מתמטיקה עבור תלמידי הכיתות של בתי הספר היסודיים. המשחקים כוללים בתוכם משימות ופעילויות מקושרות של תרגול, אתגר והעשרה במתמטיקה.

קישורים למשחקים לפי כיתות:

תלקיט משימות ופעילויות לכיתה א' – לחצו כאן.

תלקיט משימות ופעילויות לכיתה ב' – לחצו כאן.

תלקיט משימות ופעילויות לכיתה ג' – לחצו כאן.

תלקיט משימות ופעילויות לכיתה ד' – לחצו כאן.

תלקיט משימות ופעילויות לכיתה ה' – לחצו כאן.

תלקיט משימות ופעילויות לכיתה ו' – לחצו כאן.

סיוע, עזרה ותמיכה

בעקבות המצב ארגון נעמת פתחת קו מיוחד עבור נשים וגברים במצוקה על רקע אלימות במשפחה. בנעמת מציינים כי משבר הקורונה משליך גם על מתיחויות חברתיות ומשפחתיות. החשש מהדבקות, ההסגרות, הלחצים הכלכליים, כל אלה מייצרים "סיר לחץ" שעלול להתפוצץ.  במסגרת זו, קוראים בארגון לנשים וגברים במצוקה לפנות לקו החם שמופעל על ידי מרכז נעמת למשפחה לטיפול ומניעת אלימות במשפחה.

יו"ר נעמת, חגית פאר מסרה: "בצל משבר הקורונה, עלינו לשים לב למתיחויות הפנימיות שעלולות להקצין בימים אלו להוביל ואף להגביר אלימות במשפחות שגם כך סובלות מתופעה זו ביומיום. אני קוראת לנשים וגברים במצוקה לפנות אלינו".

המוקד פתוח בימים א׳-ה׳ בין השעות 08:00- 15:00.
מספרי הטלפון של המוקד: 03-6492468/9/70

כמו כן גם מתנדבי ארגון "ידידים" הודיעו כי ימשיכו כל העת לסייע בדרכים ואף ירחיבו את תחומי הסיוע לכל עזרה בשגרה ובשעת חירום. אלפי מתנדבות ומתנדבי ידידים פרוסים בכל רחבי הארץ, וערוכים וזמינים לסייע בכל הנדרש.

ניתן ליצור קשר עם מתנדבי הארגון באמצעות:
• אפליקציית "ידידים – סיוע בדרכים"
• המוקד הארצי שמספרו 053-3131310
• הודעה לדף הפייסבוק: "ידידים סיוע בדרכים".

חשוב לדעת:

  • ביטוח לאומי מאפשר דמי אבטלה לעובדים בחופשה ללא תשלום, לפרטים לחצו כאן.
  • בנק לאומי מאפשר להקפיא משכנתה. לפרטים לחצו כאן.
  • בנק הפועלים מאפשר להקפיא הלוואות. לפרטים לחצו כאן.
  • לב אחד מציעים עזרה בקניות ותרופות. לפרטים לחצו כאן.
  • כותר גם מציעים ספרים חינם. לפרטים לחצו כאן.
  • מכון דוידסון מציע קורסים, סרטונים, הקלטות ומשחקים. לפרטים לחצו כאן.
  • סטארט אפ ישראלי מאפשר טיפול נפשי וקשר עם משפחות לאנשים בבידוד. לפרטים לחצו כאן.
  • עמותת רקפת פתחה קבוצת תמיכה לאנשים בבידוד. לפרטים לחצו כאן.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר