עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)
עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)

חברי המועצה דורשים דיון דחוף; ראש העירייה פונה לתושבים במסר מרגיע I צפו:

משבר הקורונה: חברי מועצה דורשים לקיים ישיבה דחופה לאור מצב החירום וטענים כי "לא הגיוני שלא נקבל תשובות לשאלות". במקביל יצא מוטי ששון במסר לתושבים

פורסם בתאריך: 17.3.20 12:05

חברי מועצת העיר חולון מטעם האופוזיציה, דורשים מראש העירייה, מוטי ששון, לקיים דיון חירום על משבר הקורונה ומותחים ביקורת על התנהלות בהתמודדות עם מצב החירום בעקבות התפשטות הנגיף.

במקביל שלח קינן מכתב לשר הפנים אריה דרעי, וטען כי עליו להתערב בנעשה בעירייה בטענה כי אינה מתפקדת בימי החירום.

לטענת יו"ר האופוזיציה שי קינן, "עיריית חולון, גם במקרה הזה, גוררת רגליים ומסתפקת בהפצת הודעות משרד הבריאות. אנחנו מבקשים לזמן ישיבה דחופה שתדון בהיערכות וגיבוש מדיניות עירונית להתמודדות עם נגיף הקורונה". לבקשתו של קינן מצטרפים גם חברי המועצה קרן גונן ומיקאל בוזגלו.



קינן העביר מכתב לראש העירייה מוטי ששון שבו כתב, כי "בניגוד לעשרות רשויות אשר גיבשו מדיניות לצמצום התפשטותו של נגיף הקורונה, עיריית חולון הסתפקה עד עתה רק בהעברת הנחיות משרד הבריאות". קינן דרש מראש העירייה לכנס באופן מיידי את מועצת העיר ולקבל את המלצות החברים לטובת בריאות תושבי העיר בנושאים הדחופים:

שפ"ע – ניקוי וחיטוי מיידי של שטחים ומקומות ציבוריים, מתקני משחק, תחנות אוטובוס, פחי אשפה מוטמנים, ספסלים ציבוריים וכד'. פיזור מיכלי חיטוי, לרווחת התושבים, במרחב הציבורי. בנוסף לתגבר את מוקד 106 בכוח אדם ועובדים סוציאליים לטובת הגיל השלישי והפעלתו גם בשעות הלילה ובסופי שבוע.

בנסוף טען כי יש לגייס מורות מתנדבות וגמלאי משרד החינוך לטובת העברת שיעורים וירטואליים לילדי העיר, וכן פתיחת ספרייה מרכזית אחת אשר תקבל קהל – לא יותר מעשרה אנשים – לשם החלפת ספרים לילדים ומבוגרים.

קינן התייחס גם לפיקוח עירוני – אכיפה ומתן דו"חות רק במקרים של עבירות קשות, השארת מעברים פתוחים ומתן סיוע לקהילה, וחיזוק המגזר העסקי – הקמת ועדה משותפת אשר תכלול את נציגי כל סיעות הבית יחד עם נציגות בעלי העסקים הקטנים והבינוניים אשר תגבש מדיניות תשלומים מקלה לתקופת המשבר – דוגמת ועדת הנחות.

חברת המועצה קרן גונן אמרה ל"השקמה חולון", כי העבירה דרישה לקיום דיון חירום לכל חברי המועצה, ראש העירייה והיועצת המשפטית. "זה לא הגיוני שחברי המועצה – נבחרי הציבור, יהיו 'בבידוד' ולא יקבלו תשובות לשאלות בתקופת המשבר", טוענת גונן, "חברי מועצת העיר לא מעודכנים ולא שותפים פעילים בהחלטות המתקבלות בעירייה בזמן חירום. לא ייתכן שהחלטות יתקבלו ללא קיום של דיונים, ללא פיקוח וללא שיתוף של נבחרי הציבור בעיר. ככה לא מתנהלות מועצות בערים אחרות וזה ממש חבל. אנחנו נבחרי ציבור וצריכים לדעת, להתעדכן, לעדכן ולהרגיע את התושבים בעיקר בזמן חירום".

גונן הוסיפה כי "חברי המועצה צריכים לקבל מענה רציני ומקצועי בפרק זמן סביר, ולקיים דיון משמעותי לאור מצב החירום לטובת תושבי העיר. חברי המועצה צריכים להיות חלק משמעותי מקבלת ההחלטות בעירנו".

גם חבר המועצה מיקאל בוזגלו משמיע טענות דומות. הוא העביר פנייה לעוזר ראש העירייה יוסי זיידה והציע להעלות בפייסבוק שידור חי עם ראש העירייה ומנהלי המחלקות. "תחשבו מחוץ לקופסה, בואו נגיע למשרד של מוטי ששון, נעשה שידור חי לכל תושבי העיר ונהיה קשובים לשאלות התושבים. נביא עוד כמה צוותים, מחלקות שונות ורלוונטיות, נרכז את השאלות, נענה עליהם, עזוב אופוזיציה קואליציה. בוא נסתכל לטובת הכלל, נעשה לייב משותף בצורה מקצועית וכך יהיה לכל התושבים דיון פתוח, עם שאלות בכל הנושאים הדחופים: תשלומים, דחיות, שרותי ניקיון, מה פעיל לא פעיל", כתב בוזגלו בפנייתו לראש העירייה.

לטענת בוזגלו, התשובה שקיבל מעוזר ראש העירייה הייתה כי "בשלב זה אין צורך בשידור חי כי התושבים מקבלים תשובות במגוון דרכים מאנשי המקצוע מקרב עובדי העירייה. נשקול גם שידור חי בפייסבוק בהמשך על פי ההתפתחויות ובשיתוף אנשי המקצוע הרלבנטיים כל אחד בתחומו".

בתוך כך, פנה אתמול ראש העירייה מוטי ששון אל תושבי חולון באמצעות הפסייבוק, וביקש להעביר את המסר כי העירייה תמשיך להעניק את השירותים לתושבים במסגרת המגבלות שהוטלו והזכיר שכדי להקל על העסקים הוחלט לדחות את תשלום הארנונה. צפו בדברים:

 

מעיריית חולון עדיין לא נמסרה תגובה לדברים.

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר