נגיף הקורונה
צילום: דוברות וולפסון

חשש להידבקות בקורונה בוולפסון: ביה"ח מדווח על מצבו החולה

במרכז הרפואי וולפסון מאושפז מטופל הדיאליזה הראשון בישראל שנדבק בנגיף

פורסם בתאריך: 18.3.20 12:41

המרכז הרפואי וולפסון בחולון הודיע הבוקר (רביעי) על מטופל הדיאליזה הראשון בישראל שנמצא בתנאי בידוד לחולי קורונה. מדובר במטופל המו-דיאליזה כרונית כבן 70, שמאושפז תקופה ארוכה בוולפסון בשל סיבוך של מחלה כרונית.



אתמול לפנות בוקר, במהלך אשפוזו, המטופל נמצא חיובי לנגיף הקורונה והועבר באופן מיידי למחלקה הייעודית לטיפול בקורונה, בניהולה של ד"ר מרגריטה משבי, ותחת שרביטה הסיעודי של יעל כהן.

המטופל הוכנס לחדר האשפוז החדש והמאובזר במחלקה המבודדת לחולי קורונה בוולפסון, הכולל נקודת חיבור לדיאליזה . החדר הייעודי נבנה על ידי מחלקת ההנדסה ובניהולו של המהנדס הראשי במרכז הרפואי, גדי דווידוביץ' כדי לאפשר ביצוע של טיפול המו-דיאליזה בתנאי מיגון מלא.

כפי שפורסם בהודעה לעיתונות אתמול, כל מי שהיה במגע עם מטופל הדיאליזה נשלח לבידוד. בנוסף בוצע חיטוי יסודי של המקום לפי נהלי משרד הבריאות וכעת מתבצעת חקירה אפידמיולוגית של המקרה.

בוולפסון מציינים כי בית החולים ואנשי הצוות עובדים בצורה אינטנסיבית על פי הנחיות משרד הבריאות, כדי לשמור על רצף עבודה למען החולים, המאושפזים והעובדים המסורים הנמצאים בחזית – גם בימים אלו.

מנהל המחלקה לנפרולוגיה ויחידת הדיאליזה במרכז הרפואי וולפסון, ד"ר לאוניד פלדמן, ציין הבוקר כי "הטיפול הראשון בחולה עבר בהצלחה, ללא סיבוכים וללא בעיות טכניות".



ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, מסרה: "אנו גאים להיות המרכז הרפואי הראשון בישראל אשר חשב מראש על הצורך בטיפול בחולים מורכבים כגון חולי דיאליזה במחלקה המבודדת לטיפול בחולי קורונה. כבר ביום הכניסה למחלקה – אתמול – החשיבה הזו הוכיחה את עצמה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר