בית הכנסת הגדול חולון
בית הכנסת הגדול חולון

בתי הכנסת בחולון ימשיכו לפעול תחת אכיפת ההנחיות החדשות

לאחר שבבת ים השכנה הוחלט על סגירת בתי הכנסת, בחולון התפילות יימשכו במתכונת מצומצמת ויוטלו קנסות על מפירי ההנחיות

פורסם בתאריך: 19.3.20 14:34

ראש עיריית חולון מוטי ששון קבע כי התפילות בבתי הכנסת יימשכו במתכונת מצומצמת, לצד הטלת קנסות וסנקציות על מפירי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, זאת בניגוד לבת ים שבה הוחלט לסגור את כל בתי הכנסת מחשש להידבקות בקורונה.

ההחלטה התקבלה לאחר שיחה שהתקיימה הבוקר (חמישי) בין יו"ר המועצה הדתית עמוס ברנס לבין ששון. בתי הכנסת ימשיכו לפעול במתכונת של עד עשרה אנשים, לצד תגבור האכיפה והטלת קנסות על מפירי ההנחיות.



משבר הקורונה שפגע בעסקים רבים ברחבי הארץ, אינו פוסח גם על מוסדות הדת – בתי הכנסת, הישיבות, המקוואות והרבנות. רבים מתושבי חולון, שומרי המצוות, התעוררו השבוע למציאות חדשה שבה מנייני תפילה מבוטלים או מפוצלים, ביטול חתונות ואירועי בר מצווה והגבלות לרוחצים במקוואות.

בפגישה שהתקיימה הבוקר בין יו"ר המועצה הדתית עמוס ברנס, לבין ראש העירייה מוטי ששון, הוחלט לפי שעה להמשיך ולאפשר את התפילות בבתי הכנסת, תוך שמירה על הוראות משרד הבריאות והגבלת התקהלות עד עשרה אנשים. עוד סוכם כי על מתפללים שיפרו את הנהלים יוטלו סנקציות וקנסות ואף תוטל סגירה על בתי כנסת שלא יצייתו לתקנות משרד הבריאות.

מתחילת השבוע, בתי הכנסת בחולון מתפקדים בצורה מצומצמת ומפוצלת. מנייני התפילה נערכים באופן מינימלי עם עשרה אנשים בלבד בכל פעם, על מנת לתת מענה לכמה שיותר אנשים. באמצעות שיטת פיצול המניינים ניתן להפעיל מספר מניינים בכמה חללים שונים בו זמנית, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. יחד עם זאת, כמה בתי כנסת בעיר החליטו לסגור מניינים באופן עצמי.

גם בבית הכנסת הגדול בחולון החלו לפצל מניינים וכעת התפילות נערכות במקביל במספר חללים. "בית הכנסת הגדול פועל כרגיל ובכפוף להנחיות של משרד הבריאות" מוסר הרב ירחמיאל גורליק, מנהל בית חב"ד חולון. "בכל אולם תפילה מתכנסים רק עשרה אנשים במרחק של שני מטרים אחד מהשני. מעבר לכך, אנחנו משתדלים לשמור על השגרה ולעזור לאנשים לעבור את התקופה הזו בשפיות".

הרב גורליק התייחס גם לסכנות הצופנות לקבוצות סיכון והאוכלוסייה המבוגרת. "ערכנו שיעור מיוחד על העמדה של היהדות למשבר הקורונה ועל כל הנושא של 'נשמרתם לנפשותיכם' וביטחון בשם. העברנו גם הנחיות לאנשים שנמצאים בסיכון גבוה שלא יגיעו כלל. אנחנו נדאג לכל סיוע עבורם. יש להקפיד במלוא הרצינות לכל ההוראות.", הדגיש הרב.

צמצום וסגירת מקוואות

לפי שעה, הוחלט כי כל מקוואות הטהרה יפעלו במתכונת מצומצמת ומקוואות הגברים ייסגרו לחלוטין. במקוואות הטהרה, יש הגבלה על כמות המתרחצות, רק אחת בכל פעם, ואסורה התקהלות.

על הנשים להגיע למקווה ערוכות ומוכנות מהבית, ולא לשהות זמן רב בתוך המקווה. "אנחנו משתדלים לנהוג בזהירות הנדרשת", אומר יו"ר המועצה הדתית בחולון, עמוס ברנס, ומוסיף, "אנחנו מנקים ומחטאים כל יום את המים".

חתונות מצומצמות

המשבר לא פוסח גם על קיום חתונות והליך רישום הנישואים. זוגות רבים נאלצו לבטל את אירוע החתונה שלהם. לדברי ברנס, הרבנות בחולון נערכה לסייע לאותם זוגות לקיים את טקס הקידושין עם מספר מקורבים מצומצם בתוך מבנה הרבנות עצמו או בבתי הכנסת בעיר.

"אנחנו לא רוצים שהמתחתנים יעמדו במצב לא נעים. אנחנו נותנים להם אפשרות לעשות את החתונה כאן, עם עשרה אנשים ששמחים ורוקדים, ומבטיחים להם שבעוד תשעה חודשים הם יוכלו לחגוג כמו שצריך בברית", אומר ברנס.

 

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    מוטי ששון הרבה זוגות בביטלו אולם חתונה ואין להם איפה להיתחתן אפילו עם 10 איש אולי תתחשב בהם ותחתן אותם בהיתנדבות באיזה בית כנסת כמו ראש עירית רמלה תרם להם ועוזר לסוגות להיתחתן בבית כנסת בעירואתה מוטי עוד לא עשית כלום למען ההזוגות שרוצים להיתחתן וניפגעו מהקורונה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר