צילום: Pressmaster / shutterstock.com

יוזמה חדשה: אנשי מקצוע יסייעו בהתנדבות לגימלאי חולון הסגורים בבתים

מנכ"ל הסתדרות הגמלאים, אפרים קורן, מגייס אנשי מקצוע ומתנדבים שיעניקו סיוע ואירוח לגימלאים בעיר

פורסם בתאריך: 24.3.20 12:26

בעקבות משבר הקורונה, מנכ"ל הסתדרות הגמלאים פתח ביוזמה לגיוס מתנדבים אשר יעזרו לגמלאי העיר.

מנכ"ל הסתדרות הגמלאים בישראל ויו"ר מרחב חולון, בת ים ואזור, אפרים קורן, פתח ביומזה לגיוס מתנדבים, אשר ייתנו מענה לעשרות אלפי הגמלאים הנמצאים מסוגרים בבתיהם מאז החל משבר הקורונה בישראל. "גמלאים מספרים על תוחשת שימעום ובדידות", הוא אומר.



היוזמה שאותה מקדם קורן היא הקמה של סיירת מתנדבים אשר תורכב ברובה מבעלי מקצוע מוסמכים, בעיקר חשמלאים, אינסטלטורים ומנעולנים, שייתנו מענה בהתנדבות עבור אוכלוסיית הגמלאים המנועים לצאת מהבית. התשלום יהיה עבור רק עלות החומרים והציוד בלבד. כמו כן, בשלב הבא יגוייסו מתנדבים אשר יארחו חברה עבור אותם גמלאים המסתגרים בבתיהם.

בחולון לבדה חיים כ-37 אלף איש המוגדרים כגמלאים. רבים מהם שוהם כעת בבתיהם נוכח האזהרות לחשש מהידבקות בנגיף הקורונה אשר עלולה להיות קטלנית עבורם. כתוצאה מכך גמלאים רבים חשים בדידות וחוסר מעש בתקופה זו, והיוזמה שמקדם קורן אמורה להעניק להם עבורם. "רוב האנשים האלה נדרשים להישאר בביתם ולא לצאת", אומר קורן, ומציין כי "בערך 40 אחוז מהאוכלוסייה הזו מורכבת מבודדים ובודדות".

 

 

לדבריו של קורן הוא נמצא בימים האחרונים בקשר עם גמלאים רבים מהאזור, המתארים לו תמונת מצב לא טובה בלשון המעטה. "אני באמת קשור לאלפים רבים של גמלאים שמספרים על שיעמום, בדידות וצורך לחפש משמעות. רבים מהם מספרים לי על הקושי שנוצר מהנתק מהנכדים. הם מחפשים מישהו לדבר איתו שלא תמיד נמצא. יש גם פחדים".

המעוניינים להתנדב מוזמנים לפנות לאפרים קורן בטלפון: 050-488-8690

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר