צילום מסך מתוך תוכנית הבוקר

סערה ברשת בעקבות דבריה של צעירה מחולון שהפרה בידוד: גם יאיר לפיד הגיב

תושבת חולון נתפסה מפרה בידוד בייתי על ידי השב"כ. להגנתה טענה: "הקשבתי ליאיר לפיד". האמירה עוררה סערה ברשת וגם חבר הכנסת מיהר לפרסם הבהרה

פורסם בתאריך: 23.3.20 16:08

תושבת חולון, ורד סבן, עוררה סערה לאחר שנקנסה משום שהפרה את הבידוד הביתי, ואפילו ח"כ יאיר לפיד נאלץ לפרסם הבהרה בעקבות דבריה.

סבן חזרה משהות של מספר חודשים בארצות הברית, ובעקבות כך נכנסה לבידוד ביתי. אלא שלאחר מספר ימים היא הפרה אותו. היא קיבלה אזהרה מהשב"כ שביצע איכון על מכשיר הטלפון הנייד שלה. ולאחר מכן הוטל עליה קנס של 5,000 שקל.



בעקבות הקנס התראיינה סבן הבוקר (שני) בתוכניתו של ניב רסקין בערוץ 12, ותיארה את השתלשלות האירועים. היא סיפרה כי לאחר שובה לישראל מארצות הברית היא נכנסה לבידוד לפני הנחיות משרד הבריאות, אבל לאחר מספר ימים יצאה מביתה כדי לערוך קניות.

לאחר מכן טענה סבן בראיון כי אינה מבינה מדוע השב"כ ביצע איכון לטלפון הנייד שלה, ואמרה כי יצאה מהבית לאחר ששמעה פוליטיקאים שקוראים לעשות כך, ביניהם חבר הכנסת יאיר לפיד.

"לא ידעתי שאסור בכלל לצאת מהבית", הוסיפה סבן בראיון, "יצאתי לשעה לקנות כמה דברים חיוניים ואישיים. אני לא חושבת שזה כזה ביג דיל, לא חושבת שעשיתי משהו לא בסדר. קראתי קצת כתבות ומה שהפוליטיקאים אומרים. היה את העניין עם לפיד שאמור משהו לתושבים. אני יודעת שביבי ראש ממשלה, אבל כן יש חילוקי דעות".

המשנה למנהל של מרכז הרפואי שיבא, פרופ' ארונון אופר שנכח בשידור, הגיב לדבריה של סבן בכעס, נזף בה ואמר: "ורד. אין חילוקי דעות. זו עבירה פלילית. כמו שבארצות הברית כולם ממלאים את ההוראות. כנ"ל במדינת ישראל. זו עבירה פלילית ואת מסכנת את האוכלוסייה".

מאז פרסום הריאיון והפצתו ברשתות החברתיות, חלה סערה בקרב עשרות אלפי גולשים. אל חשבון הפייסבוק של סבן נשלחו מאות תגובות זועמות, חלקן אף מעליבות ופוגעות. כמו כן, מבקריו של יאיר לפיד הפיצו את הסרטון של הריאיון עם סבן, על מנת לחזק את טענותיהם נגד דבריו. לפיד מצדו הגיב לביקורת העזה שכוונה נגדו בציוץ בטוויטר בו הכחיש את כי עודד אזרחים להפר את תנאי הסגר.



"בעקבות גל הסתה שיקרי ומסוכן, הטוען שאמרתי לאנשים להפר את הנחיות משרד הבריאות (כולל סרטונים ערוכים ומסולפים), אני מבהיר פעם נוספת: השמעו להוראות משרד הבריאות, אל תצאו מהבית בוודאי אם אתם בבידוד. זו אחריות של כולנו", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו.

 

תגובות

13 תגובות
  1. מור

    חצופה !!!צריכה להיות בבידוד ולא לסכן אזרחים אחרים חסרת אחריות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוי ואבוי לנו שזה רוצ להנהיג את המדינה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שהנחה אותה לגיד את הדברים האלה בטח השרתים של משחטיהו

  4. אייל

    חצופה.מסכנת את כולם
    חזרת מחו"ל.מה חשבת לעצמך.שנשלם את מחיר נטיולים שלך????

  5. צריך היה להסביר לה

    אין עניין לפגוע בה ולהעליב אותה
    אני מבינה שהיא היתה צריכה מספר דברים אבל שולחים מישו לעשות זאת בשבילה כנראה היא לא הבינה את המשמעות של חשיפתה לאנשים ולגרום למוות אפילו של אנשים בקבוצת הסיכון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר