קורונה
צילום: רפי וזאנה

משבר הקורונה: שמרטפיה לילדים והנחיות לבעלי כלבים בחולון

פעילויות, בייביסיטר, סיוע במזון ואפילו פסל חדש: כל מה שקורה בעיר בימי הקורונה

פורסם בתאריך: 25.3.20 18:37

פתיחת שמרטפיה, הנחיות חדשות לבעלי הכלבים והחתולים, וגם חנוכת פסל לקראת חגיגות ה80 שבוטלו. כל אלו רק חלק מן מה שקורה בעיר תחת משבר הקורונה.

בייביסיטר לילדים

עיריית חולון פתחה הבוקר (רביעי) שמרטפיה לילדי הצוותים הרפואיים העובדים בשירותי בריאות כללית, תושבי העיר. בכך נענה ראש העירייה מוטי ששון לבקשת הנהלת בריאות כללית לסייע בנושא בתקופה לא פשוטה זו ובימים אלה נבחנת האפשרות לסייע באופן דומה גם לעובדי קופות החולים הנוספות הפועלות בעיר.

השמרטפייה תפעל בגני הילדים הצמודים לבית הספר אריאל שרון, ברחוב פנחס אילון (שעורה, שיבולת, חיטה ועומר), ותכלול ארבע מסגרות לילדים בני 11-3, שיפעלו בין השעות 07:00-15:00.

בשמרטפייה יפעלו ארבע סייעות ובכל מסגרת ישתתפו שמונה ילדים ושני אנשי צוות (סייעת + מורה חיילת) כך שלא יהיו במקום יותר מעשרה אנשים, בהתאם לתקנות משרד הבריאות. מינהל החינוך הכין לילדים תכנית פעולה חינוכית מסודרת המותאמת לגילים השונים. במבנים שבהם ישהו הילדים הגדולים יותר, התקינה העירייה רשת אלחוטית וסיפקה טאבלטים וציוד נוסף.

במקביל, עיריית חולון מסייעת גם לשמרטפייה שנפתחה בבית החולים וולפסון עבור ילדי הצוותים החיוניים שבמקום. באמצעות רשת קהילה ופנאי סופק לשמרטפייה ציוד לפעילויות הילדים כגון: צבעים, חוברות צביעה, דיסקים, אביזרים לפעילות ספורטיבית ועוד. בנוסף, העירייה העמידה לרשות המקום מתנדבת שמסייעת לילדה עם צרכים מיוחדים.

שמרטפייה

צילום: עיריית חולון

 

לומדים בדרך יצירתית

בתי הספר התיכונים בחולון מצאו דרכים חינוכיות יצירתיות על מנת ללמוד "אחרת", תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. התלמידים פועלים ביישומונים ובמרחבים הווירטואליים, בעזרת רכזי התקשוב של בתי הספר.

בית ספר נבון פתח "קיר שיתופי", שבו התלמידים משתפים אחד את השנייה בתחושות ובמחשבות. תיכון עתידים קידם את הלמידה הרב-תחומית בעזרת משימות משותפות בהיסטוריה ובאנגלית לתלמידי כיתות י'.  רכזת מגמת הצילום בתיכון נעמ"ת ביקשה מהתלמידים לשלוח תמונה יומית – "הקורונה שלי", כחלק מתיק העבודות לבחינת הבגרות, כך שתלמידי המגמה משתמשים במציאות גם לשם יצירה.

במגמת הקולנוע בשל בית הספר הרצוג התניעו פרויקט גמר – סרטון עלילתי באורך 3 דקות, שמציג את אופי החיים של התלמיד בצל מגפת הקורונה. תלמידי כיתות י' בתיכון שמעון פרס בנו שיעור אינטראקטיבי כחלק מפרויקט שעוסק במשברי פליטים והציגו פרזנטציות באמצעות למידת עמיתים מקוונת. ואילו תלמידות בית ספר יבנה השתתפו בשיעורי חינוך גופני באמצעות סרטונים שאותם יצרו המורות.

בתיכון קריית שרת פתחו המחנכים דפי אינסטגרם והם מעלים בהם מדי יום אתגרים יומיים ומשחקי משימות במרחב הביתי, כמו גם תחרות צילומים.

גם תלמידי תיכון טומשין, משתתפים במיזם חברתי – "חבר טלפוני", בהובלת רכז המעורבות החברתית של בית הספר. במסגרת המיזם מקיימים התלמידים שיחות טלפוניות עם גמלאים משכונת נאות רחל. התלמידים מדווחים כי הגמלאים שמחים מאד לקבל את שיחות הטלפון ומשתפים אותם בנעשה עמם בימים אלה. מנהלת מועדוני הגמלאים במרכז נאות רחל, מאירה סהר, הודתה לתלמידים וסיפרה כי הגמלאים מתקשרים אליה נרגשים להודות על שיחות הטלפון, שמחממות את לבם בימים קשים.

צילום אילוסטרציה: kwanchai.c / shutterstock.com

על כלבים וחתולים בימי קורונה

הווטרינר העירוני של חולון, ד"ר ויקטור חדד, פרסם מידע והנחיות לתושבי חולון, באשר להתנהלות מול חיות המחמד בעת משבר הקורונה.

לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO) והארגון העולמי לבריאות בעלי חיים (OIE),  אין עדות לכך, נכון להיום, שכלב, חתול או כל חיית מחמד אחרת יכולים להעביר את נגיף הקורונה לבני אדם. הנגיף מופץ בעיקר ברסס טיפות שנוצרות כאשר אדם נגוע משתעל, מתעטש או מדבר, ודרך ההגנה הטובה ביותר היא באמצעות שטיפת ידיים במים ובסבון, באופן יסודי ובתדירות גבוהה. לאחר כל מגע עם בעלי חיים כדאי לשטוף את הידיים היטב, שכן הם עלולים להעביר חיידקים או טפילים אחרים.

על פי ההנחיות של הווטרינר העירוני, אדם, שאובחן או שחשוד כנגוע בנגיף הקורונה, צריך לבודד את עצמו גם מבעלי חיים. אין לטפל בחיית מחמד ואם חייבים לבוא במגע עמה, יש לעטות מסכת פה-אף ולהקפיד על רחיצת ידיים. במידה שאדם נדרש להישאר בבידוד בית, אסור לו לצאת החוצה לטיול עם הכלב. כמו כן, מרגיע ד"ר חדד ומוסר כי לא צפויות להיות סגירות של חנויות ממכר מזון של בעלי חיים. "גם בתרחיש של סגר כולל, מכולות וסופרמרקטים יישארו פתוחים וגם החנויות לממכר מזון לבעלי חיים, כך שאין צורך להצטייד בכמויות אדירות של מזון עבורם. אם תוגבל התנועה, יש לאתר חנויות לבעלי חיים שעושות משלוחים וכן וטרינר מטפל שנמצא קרוב למקרה חירום".

אילוסטרציה: שאטרסטוק

אילוסטרציה: שאטרסטוק

 

I LOVE HOLON

עיריית חולון תכננה אירועים רבים לציון חגיגות שנת ה- 80 לעיר, אשר נאלצו להדחות בעקבות משבור הקורונה. כחלק מכך, השלימה העירייה את הצבתו של פסל חדש בכיכר התרבות של העיר, בצמוד למדיטק ומוזיאון העיצוב. הפסל החדש מצטרף לעשרות הפסלים המוצבים ברחבי העיר. מדובר בפסל האייקוני המוכר מיעדים שונים בעולם, להצבת מסר של חיזוק ואהבה לתושבים ולמבקרים בה, אשר מקבל משנה תוקף בימים אלה, וכן מסר חיובי לערבות ההדדית וההזדהות של התושבים עם העיר.

את הפסל יצר הצייר והמעצב יצחק (איציק) מבורך, תושב חולון, אשר הציג בעיר לאורך השנים ציורי קיר על מוסדות חינוך, פסלים ותערוכות. בימים אלה יישאר מתחם הפסל מגודר וסגור ובהתאם להנחיות משרד הבריאות להימנע מיציאה מהבתים.

ראש העירייה מוטי ששון התייחס לחנוכת הפסל ומסר: "אני קורא לכם התושבים להתאפק עד שיבואו עלינו ימים טובים ויפים יותר אז תוכלו להצטלם גם אתם בגאווה לצד הפסל ולהביע בכך את האהבה שלכם לחולון".



 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר