מונית

"אנחנו נחנקים תחת הקורונה": נהגי המוניות בקריסה

גם פרנסתם של נהגי המוניות נפגעה אנושות. במקביל, הודיעה חברת גט טקסי על הרחבת שירות המשלוחים. האם הם יצליחו לשרוד את הימים הקשים?

פורסם בתאריך: 29.3.20 12:47

בצל משבר הקורונה, הפסקת שירות התחבורה הציבורית וסגירת החנויות והעסקים, נהגי המוניות חוששים לפרנסתם ומתריעים כי הענף נמצא בקריסה. במקביל, הודיעה חברת גט טקסי על הרחבת שירות המשלוחים Gett Delivery באופן מיידי – האם זה מה שיעזור?



מאז פרץ משבר הקורונה חלקים רבים מן המשק הולכים ונסגרים. הבוקר (ראשון) דווח כי מספר המובטלים בישראל זינק ל-600 אלף. בשעות הצהריים צפויה הממשלה לאשר את החרפת ההגבלות על המרחב הציבורי כאשר בין היתר הן כוללות את הפסקת פעילותה של התחבורה הציבורית.

במקביל הודיעה חברת גט טקסי כי היא תגביר את פריסת שירות השליחויות Gett Delivery באופן מיידי, במסגרתו יקבלו נהגי מוניות הזמנות משלוחים במקביל לנסיעות.

שירות Gett Delivery מאפשר ללקוחות לקבל ולשלוח חבילות, חפצים שונים ועוד עד הבית. השירות יהיה זמין בימים א'-ה' בין השעות 08:00 ועד 23:00. פלטפורמה זו מאפשרת ללקוחות לקבל ולשלוח חפצים, חבילות וכל משלוח עד הבית, כולל חבילות מהדואר ובמקביל – מאפשרת גם לעסקים, ספקים קטנים וגדולים כאחד לקיים מערך משלוחים והפצה.

יחד עם זאת, תמונת המצב אצל הנהגים אינה אופטימית. נהגי מוניות מחולון, מבת ים ומהסביבה, מתארים ל"השקמה חולון" תחושה של התפרקות ענף המוניות. לדבריהם, גם כעת, לא תהיה עבורם הרבה עבודה, היות ורוב העסקים סגורים ואנשים נשארו מסוגרים בבתיהם.

"אנחנו נחנקים תחת השפעת הקורונה, יש ירידה של 90 אחוז בנסיעות ובקושי יש הזמנות בגט טקסי, אני מפטרל ואף אחד לא עוצר אותי", מספר נהג מונית מחולון. "המונית לא שלי ואני שוקל להחזיר אותה, כי אני משלם שכירות ומפסיד כסף. אני מחפש כעת עבודה".

 

גם משה ברקת, בעליה של תחנת המוניות "ברקת" בבת ים, מספר כי מאז החל המשבר יושבים הנהגים בבית מחוסרי עבודה. "זו פשוט קטסטרופה מה שהולך. אני מדבר עם חברים, נהגי המוניות, והם לא יודעים מה יהיה עם המצב הזה. אין אנשים ברחוב, כולם בבתים. אני במקרה מסיע עובדת חיונית מיהוד אל אלביט בחולון, שם מסיכה וכפפות, מביא אותה לעבודה ומחזיר אותה בשעה שלוש חצי הביתה – וזו הנסיעה היחידה שלי במהלך היום. היום היא אמרה לי שהיא לא יודעת מה יהיה לגבי מחר".

לדברי ברקת, הוא וחבריו בענף המוניות לא זוכרים משבר בקנה מידה כזה. "אין עבודה ואין טלפונים. מתקשרים אליי ושואלים אם יש עבודה. הפסקתי את הפרסום. אני כמעט 30 שנה בענף ובחיים לא היה דבר כזה. גם בטילים ובמלחמות עבדנו", אומר ברקת.

לטענתו, אחת הבעיות היא שהמשבר הפוקד את ענף המוניות כולו כלל לא זוכה לסיקור תקשורתי. "לא מדברים עלינו בכלל. אתמול הזכיר אותנו פרופ' ברבש שאמר שגם אם יהיה נוסע אחד, יש סיכוי להידבקות בנגיף. מדברים על המשבר של ענף המסעדנות ועל המוניות לא מדברים בכלל. כאילו שהענף לא קיים. אנחנו לא יודעים איך נשרוד את המשבר הזה. לעסקי המסעדות והבילוי יש לפחות רזרבות, לנו אין כלום".



תגובות

2 תגובות
  1. שלמה

    גם אני נהג מונית 50 אחוז נהגים של מניות מסכרים מיספר 1750 שקל בחודש שהממשלה תאשר להחזיר צקים ל מסכרים אחרת רובם יחלו הרוב אנשים מבוגרים או ממשלה תפצה אותם

  2. מוניות ארמון

    חבל על הזמן אתם מפסידים כסף לא לשלם למיספר אתם מפסידים כל חודש 2000 שקל להשבית את המונית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר