קורונה
שלומי שרון

פסח בצל הקורונה: בחולון דואגים לקשישים ניצולי השואה

"יש ניצולי שואה בודדים ולא בודדים. בין היתר יש גם אנשים שסובלים מחרדות", כך מספר המתנדב מחולון, שרון שלומי, שלא מפסיק לסייע לנזקקים

פורסם בתאריך: 29.3.20 16:04

עם פרוץ משבר הקורונה, ישנם לא מעט מתנדבים שעוברים בבתיהם של הקשישים, בהם ניצולי שואה, הנמצאים לבדם, ודואגים להם גם לקראת חג הפסח הקרוב.

אחד מהם הוא שרון שלומי מחולון, מתנדב פעיל בעמותת "עזרה מיידית לניצולי השואה", שהוקמה לפני 12 שנים ומאז היא פועלת ומסייעת לניצולי השואה. מתנדבי העמותה מגיעים עם סלי מזון לבתיהם של ניצולי השואה, ומארחים להם חברה.



שלומי מספר כי משבר הקורונה אשר פוקד אותנו בשבועות האחרונים מטיל דאגות רבות וחששות כבדים על אוכלוסיית ניצולי השואה, באזור שבו הוא פועל, בחולון ובבת ים.

לדבריו, רבים מניצולי השואה גרים לבדם, בודדים, לחלקם יש קרובי משפחה, אך אלו חיים בערים אחרות בארץ או בחו"ל. אותם ניצולי שואה קשישים צריכים להישאר סגורים בבתים, גם בשל היותם בקבוצת הסיכון לנגיף הקורונה, ובמציאות זו רבים מהם ייאלצו להעביר גם את חג הפסח לבדם בביתם.

על מנת להמתיק מעט את האווירה המתוחה, מתנדבי העמותה מגיעים לביקור בבית הקשישים ניצולי השואה ומחלקים להם סלי מזון, או מבשלים עבורם ארוחות חמות. "נותרו לי כמה כרטיסי מזון עבורם לקראת החג ואני גם מבשל להם, בעיקר מרק", אומר שלומי ומתאר את תחושת הדאגה אשר עוטפת לא מעט ניצולי שואה המתגוררים בבתים לבדם.

קורונה

מזון לניצולי שואה

 

"יש ניצולי שואה בודדים ולא בודדים. בין היתר יש גם אנשים שסובלים מחרדות. אני מנסה לעודד אותם ואומר להם שעוד מעט יבוא הקיץ ויהיה אפשר לטייל בחוץ, אבל לצערי גם כל מה שמשודר בטלוויזיה מגביר אצלם את החרדה". הוא אומר ומציין, כי יש גם ניצולי השואה שמצליחים לשמור על אופטימיות בימים אלה. "אני מבקר אצל ניצולת שואה בת 97 שהיא חברה מאוד קרובה אליי, והיא אופטימית. היא כבר עברה את המלחמה ואת השואה בגטו, ובכל זאת היא עדיין מאוד שלווה ואופטימית".

"אבל עדיין, אני חושש לכולם". אומר שלומי ומסביר. "אחרי 26 שנים בשוק ההון, עזבתי את העבודה. אני גם יכול להגיד על עצמי שאני במצב של חוסר ודאות. אמרתי לעצמי שאני אסתדר. אני חלק מהעם, והייעוד שלי הוא בעיקר לעזור לאנשים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר