סיירת פורים עם שירה שפיר שעושה סלפי עם ברכה וינטר. (צילום: שירה שפיר)

הרשת החברתית: האנשים שדואגים לקשישים במשך כל השנה

יותר מ-100 מתנדבים וקרוב ל-800 ביקורים בבתיהם של כ-80 קשישים: אנשי הסיירת שמפיצים אור כל השנה. כתבה שנייה בסדרה

פורסם בתאריך: 7.4.20 09:26

יוזמת "חיבורים" של רשת קהילה ופנאי ועמותת "ניצנים", בשיתוף עם עיריית חולון, יצרה בעיר חולון מציאות עירונית חדשה. באמצעות ערכים ותכנים של תרבות יהודית-ישראלית, היא מסייעת בהפלת מחסומים של מוצא ומסורת, התגברות על הפילוג והשסעים הרווחים בציבור הישראלי וחיזוק תחושת השייכות לקהילה.

למעשה, תושבי העיר לוקחים אחריות על סביבתם החברתית והתרבותית: הם מובילים ומפעילים יוזמות קהילתיות הבונות היכרויות וקשרים חדשים, משתתפים בטקסים ואירועים סביב לוח השנה העברי ומקדמים יחד ערכים יהודיים משותפים. בנוסף, התושבים יוצרים קשרים בין שכנים הגרים באותו הבניין, באותו הרחוב, ובסופו של דבר – גם בין תושבי השכונה והעיר כולה.



פרויקט "סיירת אור" הפועל בעיר כחמש שנים, הוא אחת היוזמות של "חיבורים". הרעיון נולד בעקבות פגישה מקרית של תושבת העיר עם קשיש בתחנת אוטובוס בעיר, שהובילה להתארגנות קהילתית של מתנדבים תושבי העיר בגילאים שונים – ילדים, בני נוער ומבוגרים, המבקרים קשישים בודדים בעיר בחגים ובמועדים, כדי להפיג את בדידותם ולשמח אותם. מתנדבי "סיירת אור" מגישים לקשישים שי – ערכת מאכלי חג וחוברת מודפסת הקשורה למנהגי החג ולמסורת היהודית. המפגש הבין-דורי נמשך גם במהלך השנה בזכות הקשרים החמים הנוצרים בין המתנדבים לקשישים.

יותר מ-100 מתנדבים משתתפים כיום בפעילות של "סיירת אור" ועד כה נערכו קרוב
ל-800 ביקורים של מתנדבים בבתיהם של כ-80 קשישים.

יסמין כהן, אם לשניים, ילידת חולון המתגוררת בעיר עד היום, מרכזת את הפרויקט כבר שנתיים וחצי, לאחר שנים של פעילות חברתית. מאז תחילת משבר הקורונה היא ממשיכה לשמור על קשר הדוק עם המתנדבים והקשישים למרות יציאתה לחל"ת.

לדבריה, חשוב לה במיוחד שהפרויקט ימשיך, בייחוד בתקופה זו, ושהפעילים ירגישו את הקהילתיות ואת החיבור זה לזה באמצעות העשייה שלהם. הפרויקט כרגע מתמקד בשיחות טלפון עם הקשישים שנאלצים להסתגר בבתים בעקבות התפשטות הקורונה, כדי להפיג את בדידותם וללוות אותם ככול שניתן, גם מבלי להיכנס לבתיהם ולסכן אותם.

יסמין מזמינה את כולם לשים לב ולפקוח עיניים במרכולים, בגינות הציבוריות, על ספסלים ברחובות ובכל רחבי העיר. "יש אנשים שעברו חיים שלמים ובסופם הם נותרים לבד, ללא אף אדם איתו ניתן לחלוק ולדבר", היא אומרת.

ניתן לפנות לסיירת אור על מנת להתנדב או לספר על מבוגרים בודדים בני הגיל הרביעי שבעיר דרך דף "חיבורים" בפייסבוק כאן.

 בנוסף, תושבי חולון, בת ים וראשון לציון שמחפשים לסייע או להסתייע יכולים לפנות למערכת "השקמה" במייל [email protected] או לקבוצות המתנדבים הרלוונטיות של "השקמה" ב-WhatsApp, להצטרפות לקבוצת חולון – לחצו כאן, בת ים – כאן וראשון לציון – כאן



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר