"הצעתי את הרכב שלי למכירה כדי שיהיה כסף": המפיק שקרס בעקבות הקורונה

דניאל דרעי, רק בן 27, עם קילומטרז' של 13 שנה בתחום הפקות האירועים, לא בטוח שהוא, כמו בעלי עסקים רבים, ישרוד את המשבר

פורסם בתאריך: 10.4.20 09:59

כבר 13 שנה דניאל דרעי בן ה-27 מחולון, עוסק בהפקות אירועים וארגון מסיבות. ומעולם, בכל אותן השנים לא חש שהעסק שבנה העמל רב מתפורר בין ידיו, כפי שהוא חש שימים אלה בעקבות משבר הקורונה.

אל התחום הוא הגיע כשהיה בן 14. תחילה הפיק מסיבות במועדון המסגר. לאחר מכן הפך ליחצ"ן. בהמשך החל לתפעל בר בראשון לציון ונכנס כשותף במועדון בתל אביב. במקביל נכנס אל תחום הפקת חתונות.

"נכנסתי למכרזים של אולמות אירועים, השתלבתי בעולם העיצוב. כל שנה הרגשתי שאנחנו במגמת עלייה מטורפת", הוא אומר. אבל דווקא כשהעסק החל לפרוח פרצה מגפת הקורונה. אירועים בוטלו באחת ודרעי כמו הרבה אנשי עסקים הבין הוא חייב לעצור הכל.

"בינתיים, בחודש האחרון דרעי, כמו בעלי עסקים רבים, סופג הפסדים קשים. "עכשיו אני חי ממעט הרווחים שהכנסתי בפורים", הוא מספר, "יש לי חברת הפקות די.ג'יי ואני פרילנס שעובד עם ארבעה אולמות אירועים. פתאום הגיעה המכה הזאת, שהחזירה אותי אחורה וגורמת לחשוב האם בכלל אשאר בחיים. זו המציאות. אני לא מתפרנס. אני פשוט עדיין חי מדברים שעשינו במרץ, בתקווה שאותם בעלי מקומות יעשו לנו את הסגירה".



דרעי נזכר ומשחזר איך ברגע אחד עולם הבידור והבילויים נכנס להקפאה. גם עכשיו הוא אינו מסוגל להאמין שדבר כזה קרה בתהליך כל כך קצר וחד, ומציין את חג הפורים כנקודת הקריסה של הענף כולו. "בהתחלה ידעו שיש קורונה וכולם הסתלבטו על זה. שמענו שזה היה בסין והתחיל להגיע קצת לאיטליה, אבל לא מעבר. אם היה אז בן אדם שדיבר על קורונה הוא היה בגדר הזוי. אנשים לא פחדו מזה ולא הבינו את זה".

"לאנשים לא היה בכלל מושג שזה הגיע", הוא ממשיך, "בתחילת מרץ נפלה הפצצה ופתאום היה חולה הקורונה הראשון בישראל, אז אסרו על התקהלות של יותר מ-100 איש. אז לקחנו מקום סגור למסיבה, וכשהגענו ל-100 איש פתחנו את הגג. אחר כך הייתה הגבלה נוספת עד שאסרו לקיים אירועים בכלל. תכננו באותו החודש מסיבות בריכה בראשון לציון. לפני מספר ימים הלכנו לאותו מקום עם הבריכה הריקה וצילמנו סרטון".

עד כמה המצב קשה?
"אנשים כאן, כולל אני, בנינו מותג מסוים. דרך עבודה שהתחילה מפה לאוזן. עכשיו אני לא יודע אם נצליח להחזיר את זה. יש עובדים שאנחנו צרכים לשלם להם. אני כבר הצעתי את הרכב שלי למכירה כדי שיהיה כסף. זה רכב ששווה 250 אלף שקל. הכי חשוב שקודם יהיה בצד משהו, כי אני לא יודע אם המצב הזה ימשיך ככה. מבחינתי זה חוסר אחריות שיש לי רכב כזה בחניה. אנחנו בינתיים מנסים לשרוד. אבל אם למישהו הייתה תוכנית מגירה, גם אותה הקורונה הרסה".

מדברים על התחלת הסרת ההגבלות אחרי הפסח.
"מה זה להסיר את ההגבלות? גם אם יגידו שהמשק יחזור לקדמותו אחרי פסח במאה אחוז, עדיין אנשים יזהרו, לא ילחצו ידיים. אנשים ישמעו אדם משתעל בשירותים של המועדון והם יחשבו פעמיים אם להיכנס. הנגיף הזה הוא יותר תקשורתי מאשר מסוכן".

במצב הנתון מסיבות וירטואליות לא יכולות לעבוד?
"מי שיוצא לבלות רוצה להרגיש, להיפגש עם אנשים, לשתות אלכוהול וקצת לעשות לחיים. אולי אם חודש לא נתגבר על הקורונה, התחום יעבור להופעות לייב של די. ג'ייז אבל זה עדיין לא אותו הדבר. אני ביקשתי לעשות שידור לייב של שעתיים ולתת קצת תחושה טובה. אבל זה לא תחליף, זה פשוט לשדר אופטימיות".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דורון מחולון

    אני דורון צלם מחולון שכנראה סוגר את העסק מיד אחרי החג. העסק פסק לגמרי לעבוד וכל העבודות בוטלו. אני ודניאל דרעי ועוד רבים מאוד יסגרו המדינה לא עוזרת ולא תעזור לכן אנחנו בקריסה סופית.

  2. שרון

    סליחה אבל עם כל הכבוד, מי שבאמת רוצה עבודה הולך לעבוד, אחי עבד במוסך, שמן הסתם לא עובד אז הלך לעבוד בסופר להביא כסף, הסתנוורת מהשופוני שלא בכבוד שלך לעבוד בעבודה שחורה. מי שבאמת רוצה להביא כסף – מביא

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר