ללא רישוי אבל עם חניה

כך השתלטה תחנת מוניות אחת, בלי רשיון, על מרחב שלם

למרות שתחנת "מוניות הארמון" פועלת ללא רשיון, העירייה מאפשרת את פעילותה והתושבים נאלצים להתעמת עם הנהגים

פורסם בתאריך: 20.7.17 00:00

האם העירייה מסייעת להפעלה של תחנת מוניות לא חוקית? חברת "מוניות הארמון", המוכרת בשמה "מוניות צמרת", פועלת ללא רשיון עסק מאז שהפכה לחברה בע"מ. בכל זאת, עיריית חולון דאגה לצבוע את פס המדרכה לצד תחנת המוניות באדום-צהוב, כך שמותרת במקום חניה למוניות בלבד. העניין נעשה חמור יותר כיוון שנהגי התחנה השתלטו על האזור, לא מאפשרים הורדה והעלאה של נוסעים ממכוניות פרטיות ואף מפריעים לפריקה של סחורות לבתי העסק הסמוכים.

תחנת "מוניות הארמון" ברחוב סוקולוב קלה מאד לזיהוי בעיקר בשל הצפירות הרמות הנשמעות מכיוונה. נראה כי נהגי התחנה, העומדת בפתחו של מרכז מסחרי, מנהלים במקום "מרכז שיטור מטעם עצמם". לדוגמה, נהג שחנה את מכוניתו לצד התחנה, כדי לאפשר לאישה מבוגרת שהגיעה מחנות סמוכה לעלות לרכבו, הוטרד על ידי חמישה נהגי מונית שניגשו אליו ודרשו ממנו לחכות לה במקום אחר כיוון שהוא חוסם את חניית התחנה.

מספר דקות לאחר מכן הגיעה משאית אשר ביקשה לפרוק סחורה לאחת החנויות במקום. שוב, קבוצת נהגים התגודדו סביב המשאית ואילצו את הנהג לחנות על רחוב סוקולוב (מעבר לאי התנועה החוצץ בין החניה לבין הרחוב), לעכב את התנועה ולהסתכן בדו"ח.

"לא נותנים להתפרנס"

בעל עסק מקומי מספר: "נסה להישאר כאן יום שלם ולא להשתגע מהצפירות של הנהגים. הם יוצרים כאן כאוס מוחלט והעירייה לא עושה כלום. לפי החוק, אתה יכול לחנות באזור התחנה כי אין לה רשיון מטעם העירייה, אבל הנהגים ימנעו ממך לחנות. לדעתי, העירייה צריכה להסדיר את רישוי התחנה ולצמצם את מספר המוניות הממתינות. אני גר כאן בסביבה ובשעות הלילה הנהגים מתווכחים בקולי קולות, זה מפריע לישון והם לא מגיבים כשמבקשים מהם בנימוס להוריד את הטונים".

מהנהלת התחנה נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בהליכים משפטיים עם העירייה. כרגע זו תחנת מוניות לכל דבר ועניין עד שיוסדר אחרת. מנעו מאיתנו את הרישיון בהתרעה של יום. העניין יוסדר בקרוב מול הגורמים העירוניים".

אחד הנהגים הוסיף כי "לא נותנים לבני אדם להתפרנס כמו שצריך, כל אחד רוצה ממני חתיכה, פעם העירייה, פעם הממשלה, פעם תחנת המוניות. אני עובד כמעט חינם. לא נשאר לי כלום. זה לא ברור שאני אלחם על הפרנסה שלי ולא אאפשר לנהגי משאיות לחסום לי את המונית?".

מעיריית חולון נמסר: "בעיר פועלות תשע תחנות מוניות, כולל התחנה המדוברת. נושא הסדרת ענף מוניות בעיר נמצא בימים אלה בשלבי טיפול, הן מול המפעילים והן מול משרד התחבורה, מתוך כוונה לצמצם את מספר העמדות למוניות, לבטל ביתנים, להסדיר את נושא התשלום על פי מספר מקומות חניה ולאשר תמרור וסימון בוועדה. נכון להיום, התחנות פועלות על פי הסדרים היסטוריים ובשלב זה הם לא ישונו עד לקבלת החלטות בנושא".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר