"המימונה השנה תהיה קצת עצובה, אבל לא נוותר על המופלטות"

ב-15 השנים האחרונות דלית לוי מחולון לא פספסה את חגיגות המימונה, וגם הקורונה לא תעצור אותה מלהכין את המופלטות של סבתה דליה ז"ל. ויש גם מתכון

פורסם בתאריך: 15.4.20 11:41

ב-15 השנים האחרונות דלית לוי מחולון לא פספסה את חגיגות המימונה שנועלות את פסח, ומתאפיינות בהכנסת אורחים וברכת "תרבחו ותסעדו". אלא שהשנה בעקבות התשפטות הקורונה במשפחת לוי, כמו במשפחות רבות אחרות, ייאלצו לוותר על החגיגות במתכונתן המוכרת.

"המימונה שלי היא מסורת של שנים, בעקבות סבתא דליה היקרה שהייתה מתכוננת למימונה חצי שנה מראש", מספרת דלית לוי. "עוד כילדה אני זוכרת איך היו מגיעים אליה מכל הארץ בערב המימונה. זו הייתה חגיגה עד השעות הקטנות של הבוקר".



"את כל העוגות והעוגיות סבתא דליה הייתה עושה בעצמה", ממשיכה דליה, "לפי המסורת שלנו, היא הייתה מקבלת את כולם שהיא מפזרת קמח ואחרי שהגיעו האורחים היא הייתה מתפנה כדי להכין מעל ל-25 קילוגרמים של מופלטות חמות. זה היה הזוי ותמיד רצו עוד ועוד. סבתא גם הייתה מביאה להקה מרוקאית ורקדניות בטן. הכול היה מאוד אותנטי ומרגש".

אחרי שהיא נפטרה הצלחתם לשחזר את המימונה שלה?

"אחרי שהיא נפטרה החג הזה היה כל כך עצוב, אבל החלטתי לקחת את המושכות ולחזור ולעשות מימונה. זה אולי לא ברמה שלה, אבל זו בהחלט מימונה מושקעת. בכל שנה אני שוכרת עיצוב וכולנו עושות מופלטות. אני מביאה תקליטן שיעשה שמח וכולנו נהנים ומתרגשים לשמור על המסורת עתיקת היומין הזו. כולנו נזכרים כמובן בסבתא דליה".

מה יהיה השנה עם ההגבלות של משרד הבריאות?

"אין ספק שזה יהיה קשה. ממש עצוב לי שלא נוכל לחגוג עקב הקורונה, אבל בהחלט נכין מופלטות ונרים כוסית לזכרה של סבתא דליה".

המתכון של דלית להכנת מופלטה:


המצרכים

חצי קילו קמח רגיל

כף מחוקה של שמרים יבשים או חצי כף שמרים טריים "שמרית"

כף מחוקה של סוכר

כחצי כפית מלח

1 ורבע עד 1 וחצי כוסות מים פושרים

שמן לטיגון

אופן ההכנה

מערבבים את המרכיבים לגוש בצק אחד כחצי שעה במהירות איטית כדי לקבל בצק גמיש ואחיד.

בגמר הלישה יש להניח את הבצק בקערה ולכסות במגבת. להמתין כ-15-30 דקות כדי שהבצק ינוח, יתפח ויגמיש.

אחרי התפיחה יש ליצור מהבצק כדורים קטנים, לשמן אותם מסביב בשכבה דקה ולהניח על משטח משומן. לשמן ידיים, למתוח את המופלטה לצדדים בעדינות עד שתהיה דקיקה ובגודל המחבת. רצוי שהבצק ירודד לעובי של כמילימטר, כמעט שקוף. אז מטגנים עד הזהבה, הופכים ומטגנים שוב.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר