הלך לעולמו לולק גרינפלד, ניצול השואה שהגיע עד לאפיפיור

גרינפלד הקדיש את כל חייו להנצחת מאורעות השואה בישראל ובעולם. בן 97 במותו

פורסם בתאריך: 17.4.20 10:38

אולי זה סימלי, אב פחות משבוע לפני יום השואה, הלך אתמול לעולמו אליעזר (לולק) גרינפלד, ניצול שואה תושב חולון, שנודע בזכות פעילותו להנצחת אירועי השואה בישראל ובעולם.

"הוא היה איש נעים הליכות, חייכן, חביב ואהוב מאוד על כל הסובבים אותו", מעידה שכנתו תהילה ינאי, שכנתו הצעירה. "גם כאשר הגיע לבנק, הוא דיבר איתנו על מאורעות השואה ועל החובה לזכור ולא לשכוח. הוא היה איש מאוד נעים", מספרת אלין, פקידת בנק בחולון שהכירה את לולק.



לולק נולד לפני 97 שנה בלודז' שבפולין. כשהיה תלמיד תיכון, פרצה מלחמת העולם השנייה ויחד עם אימו – הוא נשלח לגטו לודז' שהקימו הנאצים בעיר. בשנת 1944 פוזר הגטו, ולולק נשלח למחנה הריכוז זקסהאוזן ליד ברלין. הוא הופרד מאימו והועסק בעבודות כפייה מפרכות. מאוחר יותר נשלח לצעדת המוות, אולם הצליח לברוח ליער, שם פגש חיילים רוסים שהצילו את חייו. הוא הוחזר ללודז', פגש את אימו שניצלה גם היא ומאוחר יותר – הכיר את אשתו ונולדו שני ילדיהם. לפני 64 שנה עלה לולק לישראל עם משפחתו ומאז – השתקע והתגורר בחולון.

לאחר פרישתו לגימלאות מעבודתו בתעשיה הצבאית, הקדיש לולק את חייו למשימה אחת: הנצחת מורשת השואה בכלל, וזכר בני משפחתו שניספו בשואה. במסגרת פעילותו, הוא היה פעיל ביד ושם וזכה לתואר "ידיד יד ושם", נסע ברחבי העולם, פגש מנהיגים והירצה בכל מקום ובכל מסגרת על מורשת השואה. באחת מנסיעותיו בעולם פגש לולק את האפיפיור.

בחולון, סבב לולק בין בתי ספר והירצה בפני התלמידים על השואה ואירועיה. בסגנונו החביב והנעים הוא היה אהוב מאוד על כל סובביו ומכריו. פעמים רבות הגיע לעיתון "השקמה" ובכל פעם – עם רעיון אחר לכתבה נוספת באותו תחום – הנצחת מורשת השואה.

הבוקר ספד לו ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "איפה ישנם עוד אנשים כמו אליעזר (לולק) גרינפלד ז"ל, יקיר העיר חולון שהלך לעולמו. מפעל חייו של לולק היה הנחלת זיכרון השואה לדור הצעיר. הוא עשה זאת במסירות אין קץ, מעוררת השתאות. איש בעל הומור מצוין, נעים הליכות, אהוב על הבריות. בדרכו הייחודית דאג להעביר את המסר שלו לשועי עולם, כולל האפיפיור עמו נפגש. יהיה זיכרו ברוך".



תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר