אירוע זיכרון בסלון במתכונת דיגיטלית ועם סרטונים מיוחדים ייפתחו הערב

ללא קהל: האירוע יועבר במלאו בשידור חי בפייסבוק, בשיתוף מכללת HIT ויד ושם

פורסם בתאריך: 19.4.20 13:20

אירוע זיכרון בסלון ייפתח הערב בשעה 20:00, ב-HIT – המכון הטכנולוגי חולון, ללא נוכחות קהל, בהשתתפות יו"ר יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו ולשעבר שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן.

בשל הגבלות צו בריאות העם, בעקבות מגפת הקורונה בישראל אוסרות השתתפות של קהל, האירוע יועבר בפלטפורמה דיגיטלית בשידור חי בדף הפייסבוק של המכללה.

נשיא המכון הטכנולוגי חולון פרופ' אדוארד יעקובוב, נבחרת הידידים של HIT ויד ושם יזמו את האירוע אשר בו יוצגו לראשונה סרטוני אנימציה, פרי יצירתם של סטודנטים מהפקולטה לעיצוב תקשורת חזותית.



עוד יקחו חלק באירוע הצלמת והאמנית קארן גילרמן, שייצרה את אייקון יום השואה אשר לקח חלק בתערוכות בינלאומיות; שלמה אברמוביץ, סופר ועיתונאי חוקר, שחשף פרשת התאבדות בקרב נוסח מצדה, שהתרחשה במהלך השואה; מתי גרינברג, אומן ויוצר, "התינוק האחרון שנולד במקדוניה"; שרון למברגר שסבתו וסבו נלחמו עם הפרטיזנים והזמרת ענת סגל שתעביר את קטעי השירה לאורך הערב.

המכון הטכנולוגי HIT חולון

המכון הטכנולוגי HIT חולון

החלק הארי של האירוע השנה יכלול בתוכו שלושה סרטוני אנימציה אשר נוצרו בהשארתם של הסטודנטים מהמכללה:

"ביאליסטוק // גבעתיים" – סרטה האישי של נועה איטן, בוגרת בית הספר לעיצוב תקשורת חזותית, אשר נוצר במסגרת פרויקט הגמר שלה. סרט זה מציג את סיפורו האישי של סבה מיכאל, שנפטר לפני שמונה שנים. לאחר מותו מצאו בין חפציו קופסת שוקולד בה היו תמונות ומכתבים שעליה נכתב "כדאי לשמור בזמן שאנשים מחפשים את השורשים" . סרטון האנימציה מבוסס על מכתביה של אווה, אשתו הראשונה, עליה מעולם לא דיבר וגורלה לא ידוע. הסרט משלב בתוכו מעברים בין מציאות לדמיון בחייו של הסב, זאת בדגש על הדחקת העבר הטראומתי למען בניית הווה ועתיד.

"ילדי טהרן" – סרטה של ג'והנה אשרף המתאר את סיפורם של אילנה ועמנואל לנדאו, אח ואחות צעירים, שהיו שניים מ"ילדי טהרן" שנדדו ברחבי העולם. לאחר שהגיעו ארצה קיבלה אילנה קרניאל מאחיה את מפת הנדודים ובה המסלול שעברו, אחיה נהרג חמש שנים מאוחר יותר.

"פרידה מאמא"– סרטון שיצרו קובי חסון ואיתי הרשקוביץ. הסרטון עוסק בעדותו של דב קולקה שהוחזק במחנה המשפחות באושוויץ-בירקנאו, ובפרידה מאמו בזמן המלחמה. בסרטון שזורים רגעים מהמלחמה בסצנה יומיומית "מושלמת" של הכנת ארוחת ערב באותו מחנה, המסתיימת בפרידה הבלתי נמנעת.

נשיא המכון הטכנולוגי, פרופ' אדוארד יעקובוב, בירך על המיזם, ומסר: "אני גאה בפרויקט אותו אנו מקיימים בשנים האחרונות עם 'יד ושם' ורואה חשיבות רבה בהנצחת השואה בדרכים יצירתיות ויוצאות דופן תוך הנחלת המורשת והזיכרון לדור הצעיר. על רקע מגפת הקורונה ותנאי הבידוד שנכפו על כולנו, החלטנו לא לוותר על הצורך הלאומי והמוסרי ולשמור על גחלת הזיכרון".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר