יום השואה תש"ף: השוטרים ריגשו את ניצולת השואה בת ה-94 I צפו:

השוטרים ריגשו את ניצולת השואה שחגגה יום הולדת. במקביל נערכים בחולון לשורה של אירועים שיתקיימו במתכונת אחרת בשל התפרצות נגיף קורונה. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 19.4.20 14:59

כיממה לפני ערב יום השואה, הצליחו שוטרי מרחב איילון לרגש את סוניה, ניצולת שואה בת 94, הנמצאת בסגר בעקבות מגפת הקורונה. השוטרים עמדו מתחת לחלונה ואיחלו לה מזל טוב.



בתוך כך, בחולון מתכוננים ליום הזיכרון לשואה, שיחול ביום שלישי הקרוב, במתכונת אחרת בשל איום הקורונה.

האיסור על קיום טקסים רבי משתתפים ומפגשי עדות פנים אל פנים עם שורדי השואה, מכביד רגשית ביום שקשה גם כך ממילא. עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי ואיתם, ארגונים ותנועות הנוער בעיר, יציינו השנה את המועד ויתייחדו עם זכרם של ששת מיליון הנספים בכמה יוזמות.

מחר, יום שני, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יגיעו בני נוער מתנדבים אל בתיהם של ניצולי השואה תושבי חולון, ויעניקו להם פרח ואיגרת ובה מילים חמות מראש העירייה, מוטי ששון. החלוקה, שתתבצע בהובלת מועצת הנוער העירונית ומחלקת הנוער של העירייה תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

"אתם תמיד בליבנו ובמחשבותינו ובמיוחד בתקופה מאתגרת זו, כשהמגיפה מאיימת על בריאותנו ומערערת את תחושת הביטחון ואת השיגרה", כותב ששון לניצולי השואה, "בשם תושבי חולון, אני מחזק אתכם בעת הזו ובמיוחד ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום לא פשוט עבורכם. ביום הזה, עם ישראל כולו מחבק אתכם ויודע שהניצחון האישי שלכם אז, הוא העוצמה שלנו היום. אני מאחל לכם בריאות טובה, שלווה ושנשוב כולנו במהרה אל שגרת החיים בעירנו חולון".

בנוסף, בעירייה מבקשים מתושבי חולון מוזמנים לצאת לחלונות ולמרפסות ביתם ולהדליק נר זיכרון בערב יום השואה מחר, בשעה 19:00.

 

 

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיתקיים בסימן ערבות הדדית, ישודר בעמודי הפייסבוק של רשת קהילה ופנאי ועיריית חולון. הוא יועבר בשידור חי מחר החל מהשעה 19:00.

הטקס יתקיים בהפקת בית להיות, רשת קהילה ופנאי ועיריית חולון. באירוע ישתתפו ראש העירייה מוטי ששון, חברי בית "להיות" ועובדי רשת קהילה ופנאי. הטקס יכלול קטעי קריאה, מחול ושירה ואמירת "אל מלא רחמים" ו"יזכור". בסיומו, תושר שירת התקווה.

עוד במסגרת האירועים: תחום הנוער ברשת קהילה ופנאי ובית להיות, מזמינים את בני הנוער להשתתף באירועי זיכרון בסלון וירטואליים עם שורדי השואה. האירועים יתקיימו באמצעות תוכנת "זום", מחר בשעה 17:00 וביום שלישי בשעה 16:00. ההשתתפות בהם מותנית בהרשמה מראש באתר רשת קהילה ופנאי.

גם תנועות וארגוני הנוער בחולון יציינו את המועד ויקיימו טקסים וירטואליים ופעילויות, בכפוף להנחיות משרד הבריאות. בין השאר יתקיימו אירועי בהם שמיעת עדות מפי שורד שואה, אירועי זיכרון בסלון, קיום הרצאות והעברת פעולות לחניכים.



בנוסף, החל ממחר ולמשך שבועיים יוקדש הקו החם של עיריית חולון, שהושק לפני כחודש, לתמיכה בניצולי השואה ובבני המשפחות השכולות. העירייה מזמינה את ציבורלהתקשר לקו הקו החם לשוחח עם עובדים סוציאליים, הפסיכולוגים ועובדי נוער. הקו פועל בימים ראשון-חמישי, מהשעה 08:30 ועד השעה 16:00 בטלפון: 03-5263777. לאחר שעות אלה ניתן לפנות במקרי חירום למוקד העירוני 106.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר