רועי כהן בהפגנה בירושלים. צילום: עמית בן אדירי

נשיא לשכת ארגוני העצמאים: "אנשים ישלמו בחייהם ומשפחות יגיעו לפת לחם"

נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, עו"ד רועי כהן מחולון, חושש שאנשים אף ישימו קץ לחייהם בעקבות המשבר הכלכלי העמוק

פורסם בתאריך: 20.4.20 15:20

"לצערי, אם לא יהיה פתרון מיידי, נוכח אוזלת היד של ממשלת ישראל בתוכנית למתן סיוע לציבור העצמאים והעסקים הקטנים – אנשים יעשו מעשים נמהרים וזה יעלה בחיי אדם. צר לי לומר את הדברים אבל אני רואה את האנשים, את המצוקה, את הכאב ואת חוסר האונים", כך אומר היום (שני) נשיא להב עו"ד רועי כהן, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, שמוביל את המחאה נגד הממשלה בשבועות האחרונים.



"המצב הבלתי נסבל של היעדר סיוע ראוי לעסקים העצמאיים הקטנים, גורם לנו פעם אחר פעם לסכן אלפי אנשים בהפגנות, כדי לזעזע את מקבלי ההחלטות ובראשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו", אומר כהן, "המסר שלנו לראש הממשלה הוא חד משמעי וברור: ללא תוכנית פיצוי במתכונת קרן מס רכוש, על פי ירידה במחזורים – אנחנו מודיעים כי העובדים שיצאו לחל"ת לא יחזרו לעסקים והמדינה תיאלץ לשלם ליותר ממיליון מובטלים דמי אבטלה למשך חודשים ארוכים. זאת, במקום לייעד את הכסף עכשיו ומהר לטובת פיצוי על הנזקים שנגרמו לבעלי העסקים ולאפשר להם להניע מחדש את העסקים להם ולקלוט את מפוטרי החל"ת בחזרה".

כהן, עד לא מזמן סגן ראש עיריית חולון, שימש בתפקיד ללא שכר במשך 15 שנה. במקביל בחמש השנים האחרונות הוא משמש בתפקיד נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. להב מאגדת 56 ארגונים כלכליים המייצגים מעל 200 אלף עצמאים ובעלי עסקים בישראל.

"להב הציגה תוכנית עם מקורות תקציביים כיצד ניתן בכמה צעדים שבכל מדינות העולם נקטו בהם, כדי לאושש במהרה את מגזר העצמאים והעסקים הקטנים", אומר כהן, "נציגי האוצר פועלים על בסיס תוכנית הזויה, שמשקפת אטימות וחוסר הבנה של גודל השבר במגזר העסקי. במשרד האוצר ובאגף התקציבים של האוצר מובילים אותנו לקטסטרופה כלכלית שלא הייתה כדוגמתה".

ההפגנה בתל אביב. צילום: גלית סבג

במסגרת המאבק התקיימה אתמול התקיימה הפגנה של בעלי העסקים בירושלים, כשהם מצוידים בסירים, סמל לכך שרבים מהם יגיעו עד חרפת רעב.

"אני חושש שנגיע לגרוע מכל. ממשלת ישראל צריכה להבין את זה היום ולא לנקוט בגישת הבת יענה", אומר כהן, "כשירימו את הראש, כבר לא יהיה את מי ואת מה לפצות כי מדינת ישראל תהפוך למדינת סעד, כמו לפני 70 שנה".

בסוף מרץ, כשהנזקים הכלכליים ממשבר נגיף הקורונה החלו להתבהר, התגבש במשרד האוצר מתווה של מענק לעצמאים של עד 6,000 שקל או 50 אחוז מסך ההכנסה החודשית המדווחת לשנת 2018. מתווה שגרר ביקורת נזעמת, בפרט שלאחר ניכוי רבים קיבלו מענק של 3,000 שקל בלבד.

במשרד ראש הממשלה והאוצר הבינו. בהמשך סוכם על הקלה בתנאי המענק שיינתן לעצמאים וכך בפעימה השנייה של המענק, עלה גובה הסכום לעצמאים באפריל מ-8,000 שקל ל-10,500 שקל או ל-70 אחוז מההכנסה, על פי הנמוך מביניהם.

בנוסף, הודיע האוצר על הגדלת תקרת ההכנסה החייבת למיליון שקל בשנה, וכי יבוטל החישוב של תא משפחתי משותף, שקבע כי בני זוג שעברו תקרת הכנסות של 340 אלף שקל אינם זכאים לפיצוי.



"צריך להתעורר ומהר, לעזור לעצמאים מיד ובכל האפשרויות" אומר כהן, "אחרת, יהיה כאן אסון שלא נוכל לשכוח אותו. העצמאי לא חי באי בודד עם עצמו. יש לו משפחה, ילדים, משכנתה. יש לו עובדים שגם להם יש משפחות לפרנס. עכשיו כשהוא נאלץ לסגור את העסק שלו, מאיפה יביא אוכל הביתה? איך הוא אמור לשלם את ההוצאות? את השכירות, את שכר העובדים?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר