צילום: katjen / shutterstock.com

בדקנו: מה אפשר לעשות בכסף שיצא על הזיקוקים בערב יום העצמאות

ראש עיריית חולון הודיע כי החליט לקיים מופעי זיקוקים בעלות של 80 אלף שקל. "השקמה חולון" בדק כמה ארוחות חמות, מחשבים לנזקקים, כפפות ומסיכות לתושבים אפשר היה לקנות בכסף הזה

פורסם בתאריך: 23.4.20 13:41

ביממה האחרונה רבים מתושבי חולון עסוקים בסוגיית מופעי הזיקוקים שיתקיימו בחולון ביום העצמאות. זאת, לאחר שראש עיריית חולון מוטי ששון הודיע כי בכוונתו לקיים מופעי זיקוקים, כאשר בערים רבות הוחלט לבטלם בעקבות המשבר הכלכלי בעקבות התפשטות הקורונה, בהן בת ים וראשון לציון. בחולון החליט ראש העירייה מוטי ששון לקיים מופעי זיקוקים בשבעה מוקדים בעיר, והסביר כי מדובר בסכום של 80 אלף שקל בלבד, מתוך תקציב של שני מיליון שקלים שיועדו לחגיגות יום העצמאות.

בעקבות הוויכוח סביב הנושא בדק "השקמה חולון" מה אפשר לעשות עם הכסף שיושקע במופעי הזיקוקים.

קצת הסבר על הנתונים: נגיף הקורונה הביא המון משפחות למצוקה כלכלית קשה. עמותות הרווחה קורסות תחת העומס והביקוש לסלי מזון. על פי גורמים המעורים בפרטים עלות סל מזון למשפחה נזקקת עומד על 250 שקל.

בנוסף, בעקבות המעבר ללמידה מרחוק, משפחות רבות פונות לסיוע בהיעדר ציוד מתאים. בדיקת "השקמה חולון" מגלה כי מחשב נייח המתאים ללימודים מקוונים מהבית עם מצלמה עולה בממוצע 1,700 שקל.

עלות ארוחות חמות שמחולקות לקשישים ונזקקים עומד על 20 שקל לארוחה. במקום זיקוקים ניתן היה לחלק 4,000 ארוחות חמות.

עוד בטבלה: צו השעה מחייב יציאה עם מסכות לפנים וכפפות לידיים מחוץ למרחב הפרטי עולה. לא לכולם יש את האפשרות לרכוש מסכות וכפפות. כמה זה עולה? 80,000 ניתן לרכוש לא פחות מ-24,242 אלף מסכות כאשר עלות מסכה בודדת היא 3.3 שקלים. מה בנוגע לכפפות? באותו הסכום ניתן לרכוש 4,000 חבילות של כפפות חד פעמיות (100 כפפות בחבילה), כאשר עלותה של חבילה היא 20 שקל בלבד.

הימים קשים. ניצולי שואה וקשישים סגורים בבתים ובבתי אבות. אלמנות צה"ל רחוקות מבני המשפחה ונאלצות לציין את יום הזיכרון לבד וללא יכולת לבקר בקבר יקיריהן. במחיר של 10 שקלים לפרח ניתן היה להעניק תשומת לב דווקא בימים קשים אלה ל-8,000 קשישים, ניצולי שואה ואלמנות צה"ל.

ומה עוד אפשר לעשות בכסף? ילדי הגן הסגורים בבית ללא תעסוקה, הן למשל היו יכולים ליהנות מחוברות צביעה וצבעים. בעלות של כ-20 שקל לחבילה ניתן היה לרכוש 4,000 חוברות.

ויש גם את הצוותים הרפואיים שעושים לילות כימים כדי להילחם בנגיף הקורונה. גם ביום העצמאות הם יעבדו, ובמחיר של 50 שקל למגש פיצה אפשר היה לשלוח לאנשי מד"א ובית החולים וולפסון 1,600 מגשי פיצה.

על מה בעצם הוויכוח?

אתמול (רביעי) החליטה הממשלה לאפשר קיום מופעי זיקוקים ביום העצמאות. בבת ים החליט ראש העירייה צביקה ברוט שלא לקיים את המופעים וציין כי בשעה זו יש לנהוג בצניעות ולא "לפזר את הכסף בשמיים". גם בראשון לציון החליט ראש העירייה רז קינסטליך לבטל את מופעי הזיקוקים לאחר שהעמיד את הבחירה להצבעה של התושבים ושל חברי המועצה. בחולון החליט ראש העירייה מוטי ששון לקיים מופע זיקוקים, בעלות של 80 אלף שקל.

בפוסט שהעלה ששון הבוקר, הוא הסביר כי "אני קשוב לקולות ולדעות לכאן ולכאן ביממה האחרונה בעניין זיקוקי הדינור בערב יום העצמאות. לאחר ששקלתי את הנושא שוב בכובד ראש, החלטתי כי אנו נקיים את מופע הזיקוקים בחולון שעלותו מסתכמת ב-80 אלף שקל בלבד, מתוך שני מיליון שקלים – תקציב שיועד לחגיגות העצמאות שבוטלו השנה".

"אני מאמין כי בעת הזאת, דווקא בעת הזאת, מחובתנו לשמח את ילדי חולון", הוסיף ששון, "אני מאמין כי בשעה שכולנו נצורים ומסוגרים בבתים כמעט חודש וחצי – מותר וצריך לאפשר לילדי חולון והוריהם ליהנות מכמה דקות של הנאה וגאווה לרגל יום הולדתה ה-72 של מדינת ישראל. פיצלנו את המופע המרכזי לשבעה מוקדים שונים בשכונות בעיר. כדי לאפשר ליותר ויותר תושבים לראות את זיקוקי הדינור ממרפסות בתיהם".



לא בטוח ששון הצליח לשכנע את כל התושבים. בקרב תושבים רבים ופעילים חברתיים יצאה קריאה לבטל את המופעים, בפרט בעקבות המצב הכלכלי הקשה והעלייה הדרמטית במספר המובטלים ונזקקים. בינתיים, נכון לשעה זו חתמו על העצומה יותר מ-4,000 תושבי חולון, כאשר היעד הוא להגיע ל-100 אלף חתימות.

אחת מיוזמות העצומה סיפרה ל"השקמה חולון": "זו בזבזנות שאין שנייה לה, אנשים רעבים ללחם, עסקים קורסים ונראה שבעירייה לא חושבים על הציבור. עדיף להשקיע את הכסף לטובת עמותות מטפלות בקשישים וניצולי שואה, מה שיהיה הרבה יותר טוב בטווח הארוך ויאפשר להם להזדקן בכבוד".

פעילה חברתית בעיר הוסיפה כי "ההחלטה לקיים מופע זיקוקים נראה מנותק מהמציאות. בזמן שעובדי העירייה וחברות הבת מהדקים את החגורה וחוששים מצמצומים ביום שאחרי, עסקים קטנים קורסים מחובות, ואזרחים רבים מאבדים את מטה לחמם, אנחנו מצפים ממקבלי ההחלטות לשמש דוגמה אישית ולהתאים את עצמם למצב. אם המטרה היא להעלות את המורל  לתושבי העיר, היו דרכים הרבה יותר מועילות לעשות זאת עוד מתחילת המשבר. אבל בעירייה בחרו בדבר הקל: מופע זיקוקים שרוב תושבי העיר גם ככה לא יוכלו לראות".

 

 

 

תגובות

20 תגובות
  1. דבורה כהן

    לדעתי אפשר לוותר בכלל את הזיקוקים ולהקצות את הסכום לארוחות חמות לנזקקים

  2. אחינועם

    גם קרנבל פורים רצה לעשות. שזה אלפי שקלים. מה זה מופע הראווה. מוטי רד מהעץ.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא צריך השנה זיקוקים
    עדיף להשתמש בכסף לצרכים חיוניים יותר

  4. ניסן ויויאן

    1. הסיקוקים אינם הכרחים בימים קשים אלו יש עוד דרכים להשקיע את הכסף לאזרחים בחולון

    2. בית ספר דביר יסודי וכן בית ספר אריאל תיכוני אפשרו ביקשו המתלמידים כבר ביום השני לחופשה היזומה להגיע לבית הספר ולקחת את כל הציוד ישר כוח ותודה

  5. אלי

    כתושב חולון אני מסכים איתכם אפשר לוותר על הזקוקים לתת את הכסף הזה לכל מה שרשמתי יפה מאוד

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי הגיע הזמן שיורידו את תשלומי הארנונה ל4 חודשים הבאים בגלל הקורונה א יזיק במקום .

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה אין לי מילה אחרת
    יותר טוב היתה עוזר לקשישים

  8. יוני

    מעבר ל80 אלף של הזיקוקים עומד גם חיסכון של מעל 300 אלף שקל שמיועדים להקמת במות ותשלום לאמנים
    טוב יעשה ראש העיר ה"יקר" אם יתרום אותו השנה לנזקקי העיר

  9. לבון רחל

    חשוב בתקופה קשה זו של הקורונה כשלהרבה אנשים אין אוכל להביא הביתה, להשקיע את כספי הזיקוקין במטרות מועילות בהרבה הזיקוקים אולי יפים אבל בין כה וכה לא יראו בכל הבתים כי אנשים יהיו סגורים בבתים, בנוסף רעש הנפצים מפחיד מאדנאת החתולים. אז ארוחה חמה, לנזקקים זה הדבר הכי חשוב כרגע בעייני.

  10. אליס

    אני דווקא בעד הזיקוקים.
    80 אלף מתוך 2 מיליון כדי להעלות קצת את מצב הרוח היא לא כזאת הוצאה משמעותית,
    אפשר להשתמש גם בשאר הכסף לצרכים חיוניים. לא הכל שחור ולבן

  11. שחר

    80 אלף זה אכן סכום זעום במונחי תקציב ,ההשוואה למה אפשר לקנות בכסף הזה לא במקום.
    לדעתי הזיקוקים בכל זאת חשובים בעיקר לשגרה ולמעבר ליום העצמאות .
    בעיקר בשל התחושה שאנחנו במלחמה וים זכרון מתמשך כבר כמה שבועות.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אריאלה, טוב יעשה ראש העיר באם יתרום את הכסף לקשישים בעיר ואו יוריד את מיס הארנונה.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלפי תגובות בדף הפייסבוק של ראש העיר
    והוא אינו מוכן להקשיב
    רוב ראשי הערים בחרו לבטל השנה את זיקוקי הדינור לאור המצב
    צר לי שראש העיר בחר אחרת
    ולהחליט לבזבז את כספי הציבור למרות רצונם
    יש לנו ראש עיר מנותק!!

  14. דור

    בזבוז כסף! בכלל הרי הוראת משרד הבריאות הינה 100 מטר מהבית… מי בדיוק יראה את מצג הבזבזנות? ששון אנא חזור בך והשתמש בכסף שלנו בתבונה! עזרה לקשישים חשובה הרבה יותר ממופע בזבזנות

  15. אנונימי

    במקום זיקוקים תדאג לרופאים, לניצולי השואה, לאנשים שאין זה יותר חשוב ממופע זיקוקים דבילי.

  16. שאול

    בשמונים אלף היה אפשר לישר את הכביש ברחוב הופיין אני פה בחולון 15 שנה ואני מצפה מראש העיר לידרוש שיעשו כבר מעשה בימקום זיקוקים שזה כסף לזבל תודה

  17. מאירה

    גרה בקומה שביעית בקרית בן גוריון. פרט להפגזות מכל הכיוונים לא ראיתי כלום. הכלבים נבחו מפחד. הכלבה שלי רעדה ! חבל על הכסף. סתם בזהוז!!!

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזוי! לא ראינו כלום. הפגזות מכל הכיוונים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר